Physical Education seen as Language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Duarte, Leticia Rocha
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p292
Resumo: This article has as issue the Physical Education inserted in Humanity study area and more specifically considered as language. The aim of this article is to ponder over the Physical Education as a language like proposed in the ‘Parâmetro Curriculares Mais’, the following changes in theorical referencials and its implications in the way of observing bodies phenomenals. Thus so resorted to a bibliography belonging to Human Sciences. The conclusion is that the body movements and gestures has a significative symbolic dimension.
id UNESP-17_70645899b6499d1836d57d35058a99cc
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3492
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling Physical Education seen as LanguageEducação Física como Linguagem. doi: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p292Educação Física. Ciências Humanas.This article has as issue the Physical Education inserted in Humanity study area and more specifically considered as language. The aim of this article is to ponder over the Physical Education as a language like proposed in the ‘Parâmetro Curriculares Mais’, the following changes in theorical referencials and its implications in the way of observing bodies phenomenals. Thus so resorted to a bibliography belonging to Human Sciences. The conclusion is that the body movements and gestures has a significative symbolic dimension.Este artigo tem como assunto a Educação Física inserida na área de Humanidades e mais especificamente considerada como linguagem. O objetivo deste é refletir acerca da classificação da Educação Física como uma linguagem de acordo com os Parâmetros Curriculares Mais, a conseqüente mudança nos seus referenciais teóricos e suas implicações nos modos de observar os fenômenos do corpo. Para isso recorreu-se a uma bibliografia própria das Ciências Humanas. A conclusão é que os movimentos e os gestos corporais possuem uma dimensão simbólica significativa.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2017-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p29210.5016/1980-6574.2010v16n2p292Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 16, N. 2 (2010); 292-299Motriz Revista de Educação Física; V. 16, N. 2 (2010); 292-2991980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p292/2934Duarte, Leticia Rochainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-01-20T13:23:07Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3492Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2017-01-20T13:23:07Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Physical Education seen as Language
Educação Física como Linguagem. doi: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p292
title Physical Education seen as Language
spellingShingle Physical Education seen as Language
Duarte, Leticia Rocha
Educação Física. Ciências Humanas.
title_short Physical Education seen as Language
title_full Physical Education seen as Language
title_fullStr Physical Education seen as Language
title_full_unstemmed Physical Education seen as Language
title_sort Physical Education seen as Language
author Duarte, Leticia Rocha
author_facet Duarte, Leticia Rocha
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Duarte, Leticia Rocha
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física. Ciências Humanas.
topic Educação Física. Ciências Humanas.
description This article has as issue the Physical Education inserted in Humanity study area and more specifically considered as language. The aim of this article is to ponder over the Physical Education as a language like proposed in the ‘Parâmetro Curriculares Mais’, the following changes in theorical referencials and its implications in the way of observing bodies phenomenals. Thus so resorted to a bibliography belonging to Human Sciences. The conclusion is that the body movements and gestures has a significative symbolic dimension.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-01-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p292
10.5016/1980-6574.2010v16n2p292
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p292
identifier_str_mv 10.5016/1980-6574.2010v16n2p292
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p292/2934
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 16, N. 2 (2010); 292-299
Motriz Revista de Educação Física; V. 16, N. 2 (2010); 292-299
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215770443022336