The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8829 |
Resumo: | This book is a work that leads us to reflect on aspects of teacher education and how to conduct the teaching and learning process with children who have Autism Spectrum Disorder (ASD), without losing sight of simple aspects of the pedagogical routine. That is, the severity of a diagnostic, here represented by the ASD, should not deprive the teacher of his ability to conduct the teaching-learning process, since observation, evaluation and mediation ever will be richest and efficient strategies for their pedagogical routine. |
id |
UNESP-28_1b083a7a186d4edc64e03e73821b9be1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/8829 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusionO transtorno do espectro autista no contexto da inclusão escolarEducação EspecialTranstorno do Espectro Autista (TEA)Inclusão EscolarSpecial EducationAutism Spectrum Disorder (ASD)School InclusionThis book is a work that leads us to reflect on aspects of teacher education and how to conduct the teaching and learning process with children who have Autism Spectrum Disorder (ASD), without losing sight of simple aspects of the pedagogical routine. That is, the severity of a diagnostic, here represented by the ASD, should not deprive the teacher of his ability to conduct the teaching-learning process, since observation, evaluation and mediation ever will be richest and efficient strategies for their pedagogical routine.Trata-se de uma obra que nos leva a refletir sobre aspectos de formação docente e de como conduzir o processo de ensino e aprendizagem com crianças que possuem Transtorno do Espectro Autista (TEA), sem perder de vista aspectos simples da rotina pedagógica. Ou seja, a gravidade de um quadro diagnóstico, aqui representado pelo TEA, não deve subtrair do professor a capacidade que ele possui de conduzir o processo de ensino-aprendizagem, pois a observação, a avaliação e a mediação nunca deixarão de ser suas mais ricas e eficientes estratégias para a sua rotina pedagógica.Faculdade de Filosofia e Ciências2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/882910.36311/2358-8845.2018.v5n2.19.p253Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 2 (2018); 253-256Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 2 (2018); 253-256Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 253-2562764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8829/5678Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALinfo:eu-repo/semantics/openAccessSANTOS, Cristiane Andressa dosMENDES, Camila Cristina CamiloOLIVEIRA, Jáima Pinheiro de2020-03-24T13:30:58Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/8829Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2020-03-24T13:30:58Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion O transtorno do espectro autista no contexto da inclusão escolar |
title |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion |
spellingShingle |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion SANTOS, Cristiane Andressa dos Educação Especial Transtorno do Espectro Autista (TEA) Inclusão Escolar Special Education Autism Spectrum Disorder (ASD) School Inclusion |
title_short |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion |
title_full |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion |
title_fullStr |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion |
title_full_unstemmed |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion |
title_sort |
The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion |
author |
SANTOS, Cristiane Andressa dos |
author_facet |
SANTOS, Cristiane Andressa dos MENDES, Camila Cristina Camilo OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de |
author_role |
author |
author2 |
MENDES, Camila Cristina Camilo OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
SANTOS, Cristiane Andressa dos MENDES, Camila Cristina Camilo OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Especial Transtorno do Espectro Autista (TEA) Inclusão Escolar Special Education Autism Spectrum Disorder (ASD) School Inclusion |
topic |
Educação Especial Transtorno do Espectro Autista (TEA) Inclusão Escolar Special Education Autism Spectrum Disorder (ASD) School Inclusion |
description |
This book is a work that leads us to reflect on aspects of teacher education and how to conduct the teaching and learning process with children who have Autism Spectrum Disorder (ASD), without losing sight of simple aspects of the pedagogical routine. That is, the severity of a diagnostic, here represented by the ASD, should not deprive the teacher of his ability to conduct the teaching-learning process, since observation, evaluation and mediation ever will be richest and efficient strategies for their pedagogical routine. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8829 10.36311/2358-8845.2018.v5n2.19.p253 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8829 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2018.v5n2.19.p253 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8829/5678 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 2 (2018); 253-256 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 2 (2018); 253-256 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 253-256 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041697573568512 |