GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8290 |
Resumo: | This article has the purpose to communicate the results of one of the stages of the research: the inclusion school in private institutions: challenges and possibilities of the managemen of presenting the analysis of academics productions - Theses of doctorate in Education - Doctorate indexed by CAPES and faced for the installation and management of inclusive projects in private schools. For this does a systematic review based on floating readings from 2006 to 2016. Along the research of titles, around one thousand theses, was found a significant number of works that presented the inclusion school, exploring the different number of angles of the subject, like formation of teachers, teaching activities in inclusive contexts, challenges of inclusive proposal, management of inclusive processes with prominent of the study of inclusive policies. The referred readings present few subsidies for the theoretical reference which come to help the arising of new movements, that give opportunity to facing of the challenges relating to the construction and to the management of inclusive processes in the school circle. |
id |
UNESP-28_1eab5baa323ac30b4d671e8a98d0130b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/8290 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016Educação Inclusiva. Gestão da Inclusão. TransformaçãoInclusive Education. Management of Inclusion. TransformationThis article has the purpose to communicate the results of one of the stages of the research: the inclusion school in private institutions: challenges and possibilities of the managemen of presenting the analysis of academics productions - Theses of doctorate in Education - Doctorate indexed by CAPES and faced for the installation and management of inclusive projects in private schools. For this does a systematic review based on floating readings from 2006 to 2016. Along the research of titles, around one thousand theses, was found a significant number of works that presented the inclusion school, exploring the different number of angles of the subject, like formation of teachers, teaching activities in inclusive contexts, challenges of inclusive proposal, management of inclusive processes with prominent of the study of inclusive policies. The referred readings present few subsidies for the theoretical reference which come to help the arising of new movements, that give opportunity to facing of the challenges relating to the construction and to the management of inclusive processes in the school circle.Este artigo tem por objetivo comunicar os resultados de uma das etapas da pesquisa: desafios e possibilidades da gestão da inclusão escolar em instituições privadas, apresentando a análise de produções acadêmicas – Teses de Doutorado em Educação – indexadas pela CAPES e voltadas para a instalação e gestão de projetos inclusivos em escolas da rede privada. Para tanto, realiza uma revisão sistemática, com base em leitura flutuante, no período de 2006 a 2016. Ao longo da pesquisa de títulos, em torno de mil teses, foi encontrado um número significativo de trabalhos que apresentavam a inclusão escolar, explorando os mais diversos ângulos do assunto, como formação de professores, atividades docentes em contextos inclusivos, desafios da proposta inclusiva, gestão de processos inclusivos, com destaque para o estudo das políticas de inclusão. As referidas leituras apresentam poucos subsídios para a formulação de um referencial teórico que venha auxiliar o surgimento de novos movimentos, que ensejem o enfrentamento de desafios relativos à construção e à gestão de processos inclusivos no meio escolar. Faculdade de Filosofia e Ciências2019-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/829010.36311/2358-8845.2019.v6n1.12.p165Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 6 n. 1 (2019); 165-182Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 6 No. 1 (2019); 165-182Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 165-1822764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8290/6008Copyright (c) 2019 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALinfo:eu-repo/semantics/openAccessSimon, Marinice Souza Simon SouzaRozek, Marlene2020-03-24T13:30:55Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/8290Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2020-03-24T13:30:55Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
title |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
spellingShingle |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 Simon, Marinice Souza Simon Souza Educação Inclusiva. Gestão da Inclusão. Transformação Inclusive Education. Management of Inclusion. Transformation |
title_short |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
title_full |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
title_fullStr |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
title_full_unstemmed |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
title_sort |
GESTÃO DA INCLUSÃO ESCOLAR: AS PRODUÇÕES CIENTÍFICAS NO BANCO DE TESES DA CAPES DE 2006 A 2016 |
author |
Simon, Marinice Souza Simon Souza |
author_facet |
Simon, Marinice Souza Simon Souza Rozek, Marlene |
author_role |
author |
author2 |
Rozek, Marlene |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Simon, Marinice Souza Simon Souza Rozek, Marlene |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Inclusiva. Gestão da Inclusão. Transformação Inclusive Education. Management of Inclusion. Transformation |
topic |
Educação Inclusiva. Gestão da Inclusão. Transformação Inclusive Education. Management of Inclusion. Transformation |
description |
This article has the purpose to communicate the results of one of the stages of the research: the inclusion school in private institutions: challenges and possibilities of the managemen of presenting the analysis of academics productions - Theses of doctorate in Education - Doctorate indexed by CAPES and faced for the installation and management of inclusive projects in private schools. For this does a systematic review based on floating readings from 2006 to 2016. Along the research of titles, around one thousand theses, was found a significant number of works that presented the inclusion school, exploring the different number of angles of the subject, like formation of teachers, teaching activities in inclusive contexts, challenges of inclusive proposal, management of inclusive processes with prominent of the study of inclusive policies. The referred readings present few subsidies for the theoretical reference which come to help the arising of new movements, that give opportunity to facing of the challenges relating to the construction and to the management of inclusive processes in the school circle. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8290 10.36311/2358-8845.2019.v6n1.12.p165 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8290 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2019.v6n1.12.p165 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8290/6008 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 6 n. 1 (2019); 165-182 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 6 No. 1 (2019); 165-182 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 165-182 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041697171963904 |