Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982 |
Resumo: | The present research work consists of the study of the basic requirements for a Center for Training and Productive Entrepreneurship for the Association of Blind Sucre, Bolívia.The problem on which this research is based is the limited accessibility of people with visual disabilities to education and production facilities that provide technical training for counseling and Theoretical-Practical training, which allows the development of activities that they can carry out within the field. job based on your skills.This study will allow the inclusion of people with visual disabilities in the educational-productive field through universal design within the establishment, and the use of the senses, managing to stimulate the sensory capacity of the user. For this, the statistical and bibliographic material is taken into account that expands the knowledge of the contextual situation and the relationship of architecture with the senses, these materials are presented within a quantitative and qualitative investigation, respectively. |
id |
UNESP-28_5213e2e9a069ceb747d20781e0ceac45 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.marilia.unesp.br:article/13982 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque UniversalCentro de formação e empreendedorismo produtivo da Associação de Cegos Sucre Amudenos da Abordagem UniversalVisual disabilityTraining centerTrainingNot SeerDeficiência visualCentro de formaçãoTreinamentoNão videnteDiscapacidad VisualCentro de FormaciónCapacitaciónNo VidenteThe present research work consists of the study of the basic requirements for a Center for Training and Productive Entrepreneurship for the Association of Blind Sucre, Bolívia.The problem on which this research is based is the limited accessibility of people with visual disabilities to education and production facilities that provide technical training for counseling and Theoretical-Practical training, which allows the development of activities that they can carry out within the field. job based on your skills.This study will allow the inclusion of people with visual disabilities in the educational-productive field through universal design within the establishment, and the use of the senses, managing to stimulate the sensory capacity of the user. For this, the statistical and bibliographic material is taken into account that expands the knowledge of the contextual situation and the relationship of architecture with the senses, these materials are presented within a quantitative and qualitative investigation, respectively.El presente trabajo de investigación, consiste en el estudio de los requerimientos básicos para un Centro de Formación y emprendimiento productivo para la Asociación de No videntes Sucre, Bolívia. El problema en el que se sustenta esta investigación es la accesibilidad limitada de las personas con discapacidad visual a equipamientos de educación y producción que brinden capacitación técnica para el asesoramiento y formación Teórica-Práctica, que permita el desarrollo de actividades que puedan realizar dentro del campo laboral en base a sus habilidades. Este estudio, permitirá la inclusión de personas con discapacidad visual al campo educativo-productivo a través del diseño universal dentro del establecimiento, y el uso de los sentidos logrando estimular la capacidad sensorial del usuario. Para ello se toma en cuenta el material estadístico y bibliográfico que amplíen el conocimiento de la situación contextual y la relación de la arquitectura con los sentidos, dichos materiales, se presentan dentro de una investigación cuantitativa y cualitativa respectivamente.O presente trabalho de pesquisa consiste no estudo dos requisitos básicos para um Centro de Treinamento e empreendedorismo produtivo para a Associação de Cegos de Sucre, Bolívia. O problema que fundamenta esta pesquisa é a dificuldade de acesso das pessoas com deficiência visual a instalações de ensino e produção que ofereçam formação técnica para assessoria e formação Teórico-Prática, que permita o desenvolvimento de atividades que possam realizar dentro do campo, com base em suas habilidades. Este estudo permitirá a inclusão de pessoas com deficiência visual ao campo educativo-produtivo por meio do desenho universal dentro do estabelecimento, por meio da utilização dos sentidos, conseguindo estimular a capacidade sensorial do usuário. Para isso, leva-se em conta o material estatístico e bibliográfico que amplia o conhecimento da situação contextual e a relação da arquitetura com os sentidos, esses materiais são apresentados dentro de uma investigação quantitativa e qualitativa, respectivamente.Faculdade de Filosofia e Ciências2022-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/1398210.36311/2358-8845.2022.v9n2.p159-172Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-1722764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982/10044Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especialhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMENDOZA, Luana MirandaCASTELLÓN, María Carla Konradis JaliriTORRES, Saul Ignacio Rendon2023-02-09T12:37:29Zoai:ojs.revistas.marilia.unesp.br:article/13982Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2023-02-09T12:37:29Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal Centro de formação e empreendedorismo produtivo da Associação de Cegos Sucre Amudenos da Abordagem Universal |
title |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal |
spellingShingle |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal MENDOZA, Luana Miranda Visual disability Training center Training Not Seer Deficiência visual Centro de formação Treinamento Não vidente Discapacidad Visual Centro de Formación Capacitación No Vidente |
title_short |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal |
title_full |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal |
title_fullStr |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal |
title_full_unstemmed |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal |
title_sort |
Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal |
author |
MENDOZA, Luana Miranda |
author_facet |
MENDOZA, Luana Miranda CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri TORRES, Saul Ignacio Rendon |
author_role |
author |
author2 |
CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri TORRES, Saul Ignacio Rendon |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
MENDOZA, Luana Miranda CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri TORRES, Saul Ignacio Rendon |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Visual disability Training center Training Not Seer Deficiência visual Centro de formação Treinamento Não vidente Discapacidad Visual Centro de Formación Capacitación No Vidente |
topic |
Visual disability Training center Training Not Seer Deficiência visual Centro de formação Treinamento Não vidente Discapacidad Visual Centro de Formación Capacitación No Vidente |
description |
The present research work consists of the study of the basic requirements for a Center for Training and Productive Entrepreneurship for the Association of Blind Sucre, Bolívia.The problem on which this research is based is the limited accessibility of people with visual disabilities to education and production facilities that provide technical training for counseling and Theoretical-Practical training, which allows the development of activities that they can carry out within the field. job based on your skills.This study will allow the inclusion of people with visual disabilities in the educational-productive field through universal design within the establishment, and the use of the senses, managing to stimulate the sensory capacity of the user. For this, the statistical and bibliographic material is taken into account that expands the knowledge of the contextual situation and the relationship of architecture with the senses, these materials are presented within a quantitative and qualitative investigation, respectively. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982 10.36311/2358-8845.2022.v9n2.p159-172 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2022.v9n2.p159-172 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982/10044 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041696373997568 |