Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: MENDOZA, Luana Miranda
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri, TORRES, Saul Ignacio Rendon
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
Texto Completo: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982
Resumo: The present research work consists of the study of the basic requirements for a Center for Training and Productive Entrepreneurship for the Association of Blind Sucre, Bolívia.The problem on which this research is based is the limited accessibility of people with visual disabilities to education and production facilities that provide technical training for counseling and Theoretical-Practical training, which allows the development of activities that they can carry out within the field. job based on your skills.This study will allow the inclusion of people with visual disabilities in the educational-productive field through universal design within the establishment, and the use of the senses, managing to stimulate the sensory capacity of the user. For this, the statistical and bibliographic material is taken into account that expands the knowledge of the contextual situation and the relationship of architecture with the senses, these materials are presented within a quantitative and qualitative investigation, respectively.
id UNESP-28_5213e2e9a069ceb747d20781e0ceac45
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.marilia.unesp.br:article/13982
network_acronym_str UNESP-28
network_name_str Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
repository_id_str
spelling Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque UniversalCentro de formação e empreendedorismo produtivo da Associação de Cegos Sucre Amudenos da Abordagem UniversalVisual disabilityTraining centerTrainingNot SeerDeficiência visualCentro de formaçãoTreinamentoNão videnteDiscapacidad VisualCentro de FormaciónCapacitaciónNo VidenteThe present research work consists of the study of the basic requirements for a Center for Training and Productive Entrepreneurship for the Association of Blind Sucre, Bolívia.The problem on which this research is based is the limited accessibility of people with visual disabilities to education and production facilities that provide technical training for counseling and Theoretical-Practical training, which allows the development of activities that they can carry out within the field. job based on your skills.This study will allow the inclusion of people with visual disabilities in the educational-productive field through universal design within the establishment, and the use of the senses, managing to stimulate the sensory capacity of the user. For this, the statistical and bibliographic material is taken into account that expands the knowledge of the contextual situation and the relationship of architecture with the senses, these materials are presented within a quantitative and qualitative investigation, respectively.El presente trabajo de investigación, consiste en el estudio de los requerimientos básicos para un Centro de Formación y emprendimiento productivo para la Asociación de No videntes Sucre, Bolívia. El problema en el que se sustenta esta investigación es la accesibilidad limitada de las personas con discapacidad visual a equipamientos de educación y producción que brinden capacitación técnica para el asesoramiento y formación Teórica-Práctica, que permita el desarrollo de actividades que puedan realizar dentro del campo laboral en base a sus habilidades. Este estudio, permitirá la inclusión de personas con discapacidad visual al campo educativo-productivo a través del diseño universal dentro del establecimiento, y el uso de los sentidos logrando estimular la capacidad sensorial del usuario. Para ello se toma en cuenta el material estadístico y bibliográfico que amplíen el conocimiento de la situación contextual y la relación de la arquitectura con los sentidos, dichos materiales, se presentan dentro de una investigación cuantitativa y cualitativa respectivamente.O presente trabalho de pesquisa consiste no estudo dos requisitos básicos para um Centro de Treinamento e empreendedorismo produtivo para a Associação de Cegos de Sucre, Bolívia. O problema que fundamenta esta pesquisa é a dificuldade de acesso das pessoas com deficiência visual a instalações de ensino e produção que ofereçam formação técnica para assessoria e formação Teórico-Prática, que permita o desenvolvimento de atividades que possam realizar dentro do campo, com base em suas habilidades. Este estudo permitirá a inclusão de pessoas com deficiência visual ao campo educativo-produtivo por meio do desenho universal dentro do estabelecimento, por meio da utilização dos sentidos, conseguindo estimular a capacidade sensorial do usuário. Para isso, leva-se em conta o material estatístico e bibliográfico que amplia o conhecimento da situação contextual e a relação da arquitetura com os sentidos, esses materiais são apresentados dentro de uma investigação quantitativa e qualitativa, respectivamente.Faculdade de Filosofia e Ciências2022-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/1398210.36311/2358-8845.2022.v9n2.p159-172Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-1722764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982/10044Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especialhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMENDOZA, Luana MirandaCASTELLÓN, María Carla Konradis JaliriTORRES, Saul Ignacio Rendon2023-02-09T12:37:29Zoai:ojs.revistas.marilia.unesp.br:article/13982Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2023-02-09T12:37:29Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
Centro de formação e empreendedorismo produtivo da Associação de Cegos Sucre Amudenos da Abordagem Universal
title Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
spellingShingle Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
MENDOZA, Luana Miranda
Visual disability
Training center
Training
Not Seer
Deficiência visual
Centro de formação
Treinamento
Não vidente
Discapacidad Visual
Centro de Formación
Capacitación
No Vidente
title_short Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
title_full Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
title_fullStr Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
title_full_unstemmed Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
title_sort Centro de formación y emprendimiento productivo para la Asociación no Videntes Sucre Amudenos desde el Enfoque Universal
author MENDOZA, Luana Miranda
author_facet MENDOZA, Luana Miranda
CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri
TORRES, Saul Ignacio Rendon
author_role author
author2 CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri
TORRES, Saul Ignacio Rendon
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv MENDOZA, Luana Miranda
CASTELLÓN, María Carla Konradis Jaliri
TORRES, Saul Ignacio Rendon
dc.subject.por.fl_str_mv Visual disability
Training center
Training
Not Seer
Deficiência visual
Centro de formação
Treinamento
Não vidente
Discapacidad Visual
Centro de Formación
Capacitación
No Vidente
topic Visual disability
Training center
Training
Not Seer
Deficiência visual
Centro de formação
Treinamento
Não vidente
Discapacidad Visual
Centro de Formación
Capacitación
No Vidente
description The present research work consists of the study of the basic requirements for a Center for Training and Productive Entrepreneurship for the Association of Blind Sucre, Bolívia.The problem on which this research is based is the limited accessibility of people with visual disabilities to education and production facilities that provide technical training for counseling and Theoretical-Practical training, which allows the development of activities that they can carry out within the field. job based on your skills.This study will allow the inclusion of people with visual disabilities in the educational-productive field through universal design within the establishment, and the use of the senses, managing to stimulate the sensory capacity of the user. For this, the statistical and bibliographic material is taken into account that expands the knowledge of the contextual situation and the relationship of architecture with the senses, these materials are presented within a quantitative and qualitative investigation, respectively.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982
10.36311/2358-8845.2022.v9n2.p159-172
url https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982
identifier_str_mv 10.36311/2358-8845.2022.v9n2.p159-172
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/13982/10044
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Filosofia e Ciências
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Filosofia e Ciências
dc.source.none.fl_str_mv Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 2 (2022): Dossiê: Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual; 159-172
2764-6440
2358-8845
reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
collection Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br
_version_ 1797041696373997568