Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Faces da História |
Texto Completo: | https://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420 |
Resumo: | The objective of this work is to assess the relationship between the institutional propaganda of the Superintendência de Desenvolvimento da Amazônia and the comercial advertising carried out about the Volkswagen agricultural enterprise in the Amazon, Companhia Vale do Rio Cristalino, and to explain how, during the Brazilian civil-military dictatorship, state agencies and private companies sought to foster in Brazilian society, under different inspirations, ideals such as “participation”, “development” “integration” and “patriotism”. |
id |
UNESP-6_4905f8b61222b8c73ccf937f6134dfc5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.assis.unesp.br:article/1420 |
network_acronym_str |
UNESP-6 |
network_name_str |
Faces da História |
repository_id_str |
|
spelling |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch Amazônia, propaganda e publicidade: o caso da Fazenda da VolkswagenPropagandaPublicidadeVolkswagenCVRCPropagandaPublicityVolkswagenCVRCThe objective of this work is to assess the relationship between the institutional propaganda of the Superintendência de Desenvolvimento da Amazônia and the comercial advertising carried out about the Volkswagen agricultural enterprise in the Amazon, Companhia Vale do Rio Cristalino, and to explain how, during the Brazilian civil-military dictatorship, state agencies and private companies sought to foster in Brazilian society, under different inspirations, ideals such as “participation”, “development” “integration” and “patriotism”.O presente trabalho tem por objetivo dimensionar a relação da propaganda institucional da Superintendência de Desenvolvimento da Amazônia com a publicidade comercial realizada sobre o empreendimento agropecuário da Volkswagen na Amazônia, a Companhia Vale do Rio Cristalino, e expor como, durante a ditadura militar-civil brasileira, agências estatais e empresas privadas buscaram fomentar na sociedade brasileira, sob diferentes inspirações, ideais como “participação”, “desenvolvimento”, “integração” e “patriotismo”.UNESP2019-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420Faces da História; Vol. 6 Núm. 2 (2019): Os estudos de Ásia e do Oriente no Brasil: objetos, problemáticas e desafios; 459-477Faces da História; v. 6 n. 2 (2019): Os estudos de Ásia e do Oriente no Brasil: objetos, problemáticas e desafios; 459-4772358-3878reponame:Faces da Históriainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420/1302https://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420/1339Copyright (c) 2019 Alex Filipe Gomes dos Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Alex Filipe Gomes dos2020-01-06T11:28:56Zoai:seer.assis.unesp.br:article/1420Revistahttps://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoriaPUBhttps://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/oai||facesdahistoria@assis.unesp.br|| facesdahistoria@gmail.com2358-38782358-3878opendoar:2020-01-06T11:28:56Faces da História - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch Amazônia, propaganda e publicidade: o caso da Fazenda da Volkswagen |
title |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch |
spellingShingle |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch Santos, Alex Filipe Gomes dos Propaganda Publicidade Volkswagen CVRC Propaganda Publicity Volkswagen CVRC |
title_short |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch |
title_full |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch |
title_fullStr |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch |
title_full_unstemmed |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch |
title_sort |
Amazon, propaganda and publicity: the case of Volkswagen ranch |
author |
Santos, Alex Filipe Gomes dos |
author_facet |
Santos, Alex Filipe Gomes dos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Alex Filipe Gomes dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Propaganda Publicidade Volkswagen CVRC Propaganda Publicity Volkswagen CVRC |
topic |
Propaganda Publicidade Volkswagen CVRC Propaganda Publicity Volkswagen CVRC |
description |
The objective of this work is to assess the relationship between the institutional propaganda of the Superintendência de Desenvolvimento da Amazônia and the comercial advertising carried out about the Volkswagen agricultural enterprise in the Amazon, Companhia Vale do Rio Cristalino, and to explain how, during the Brazilian civil-military dictatorship, state agencies and private companies sought to foster in Brazilian society, under different inspirations, ideals such as “participation”, “development” “integration” and “patriotism”. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420 |
url |
https://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420/1302 https://seer.assis.unesp.br/index.php/facesdahistoria/article/view/1420/1339 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Alex Filipe Gomes dos Santos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Alex Filipe Gomes dos Santos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNESP |
publisher.none.fl_str_mv |
UNESP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Faces da História; Vol. 6 Núm. 2 (2019): Os estudos de Ásia e do Oriente no Brasil: objetos, problemáticas e desafios; 459-477 Faces da História; v. 6 n. 2 (2019): Os estudos de Ásia e do Oriente no Brasil: objetos, problemáticas e desafios; 459-477 2358-3878 reponame:Faces da História instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Faces da História |
collection |
Faces da História |
repository.name.fl_str_mv |
Faces da História - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||facesdahistoria@assis.unesp.br|| facesdahistoria@gmail.com |
_version_ |
1800215831999676416 |