Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rossi, Célia Regina
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Bochini, Ana Gouvêa, Vilaronga, Carla Ariela Rios, Silva, Luciana Leandro da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439
Resumo: This article tells two experiences of projects carried through in schools of basic education whose thematic it was the work with the cultural diversity, the valuation of other cultures and reflections on the proper culture The work was carried through in two schools: one in the state of São Paulo, the city of Rio Claro where as the thematic one worked was the Hip-Hop and cultural manifestations local Brazilians the second in the capital of a Argentina province, in the city of Paraná where it worked the contact and the relation enter the cultural manifestations of Brazil and Argentina The central objective of this work was to think ways that could lead to the construction of a school that it considered the differences and the learning that happens when these (the differences) they are in relation.
id UNESP-7_2aeb218d82578e1ea40a6d25cc3d37cd
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/439
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"Diversidade Cultural: "Relatos do Brasil e Argentina"Diversidade CulturalPreconceitoAlteridadeAprendizagemExperiência CorporalThis article tells two experiences of projects carried through in schools of basic education whose thematic it was the work with the cultural diversity, the valuation of other cultures and reflections on the proper culture The work was carried through in two schools: one in the state of São Paulo, the city of Rio Claro where as the thematic one worked was the Hip-Hop and cultural manifestations local Brazilians the second in the capital of a Argentina province, in the city of Paraná where it worked the contact and the relation enter the cultural manifestations of Brazil and Argentina The central objective of this work was to think ways that could lead to the construction of a school that it considered the differences and the learning that happens when these (the differences) they are in relation.Este artigo relata duas experiências de projetos realizados em escolas de ensino fundamental, cuja temática foi o trabalho com a diversidade cultural, a valorização de outras culturas e reflexões sobre a própria cultura. O trabalho foi realizado em duas escolas: uma no estado de São Paulo, na cidade de Rio Claro, onde a temática trabalhada foi o Hip-Hop e as manifestações culturais locais brasileiras; a segunda, na capital de uma província Argentina, na cidade de Paraná, onde se trabalhou o contato e a relação entre as manifestações culturais do Brasil e da Argentina. O objetivo central desse trabalho foi pensar caminhos que pudessem levar à construção de uma escola que considerasse as diferenças e a aprendizagem que acontece quando estas (as diferenças) estão em relação.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2007-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 No. 26 (2006); 179Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 Núm. 26 (2006); 179Educação: Teoria e Prática; v. 14 n. 26 (2006); 1791981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439/366Rossi, Célia ReginaBochini, Ana GouvêaVilaronga, Carla Ariela RiosSilva, Luciana Leandro dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-04-01T19:24:43Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/439Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-04-01T19:24:43EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
Diversidade Cultural: "Relatos do Brasil e Argentina"
title Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
spellingShingle Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
Rossi, Célia Regina
Diversidade Cultural
Preconceito
Alteridade
Aprendizagem
Experiência Corporal
title_short Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
title_full Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
title_fullStr Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
title_full_unstemmed Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
title_sort Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
author Rossi, Célia Regina
author_facet Rossi, Célia Regina
Bochini, Ana Gouvêa
Vilaronga, Carla Ariela Rios
Silva, Luciana Leandro da
author_role author
author2 Bochini, Ana Gouvêa
Vilaronga, Carla Ariela Rios
Silva, Luciana Leandro da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rossi, Célia Regina
Bochini, Ana Gouvêa
Vilaronga, Carla Ariela Rios
Silva, Luciana Leandro da
dc.subject.por.fl_str_mv Diversidade Cultural
Preconceito
Alteridade
Aprendizagem
Experiência Corporal
topic Diversidade Cultural
Preconceito
Alteridade
Aprendizagem
Experiência Corporal
description This article tells two experiences of projects carried through in schools of basic education whose thematic it was the work with the cultural diversity, the valuation of other cultures and reflections on the proper culture The work was carried through in two schools: one in the state of São Paulo, the city of Rio Claro where as the thematic one worked was the Hip-Hop and cultural manifestations local Brazilians the second in the capital of a Argentina province, in the city of Paraná where it worked the contact and the relation enter the cultural manifestations of Brazil and Argentina The central objective of this work was to think ways that could lead to the construction of a school that it considered the differences and the learning that happens when these (the differences) they are in relation.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439/366
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 No. 26 (2006); 179
Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 Núm. 26 (2006); 179
Educação: Teoria e Prática; v. 14 n. 26 (2006); 179
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810216558592