Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439 |
Resumo: | This article tells two experiences of projects carried through in schools of basic education whose thematic it was the work with the cultural diversity, the valuation of other cultures and reflections on the proper culture The work was carried through in two schools: one in the state of São Paulo, the city of Rio Claro where as the thematic one worked was the Hip-Hop and cultural manifestations local Brazilians the second in the capital of a Argentina province, in the city of Paraná where it worked the contact and the relation enter the cultural manifestations of Brazil and Argentina The central objective of this work was to think ways that could lead to the construction of a school that it considered the differences and the learning that happens when these (the differences) they are in relation. |
id |
UNESP-7_2aeb218d82578e1ea40a6d25cc3d37cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/439 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina"Diversidade Cultural: "Relatos do Brasil e Argentina"Diversidade CulturalPreconceitoAlteridadeAprendizagemExperiência CorporalThis article tells two experiences of projects carried through in schools of basic education whose thematic it was the work with the cultural diversity, the valuation of other cultures and reflections on the proper culture The work was carried through in two schools: one in the state of São Paulo, the city of Rio Claro where as the thematic one worked was the Hip-Hop and cultural manifestations local Brazilians the second in the capital of a Argentina province, in the city of Paraná where it worked the contact and the relation enter the cultural manifestations of Brazil and Argentina The central objective of this work was to think ways that could lead to the construction of a school that it considered the differences and the learning that happens when these (the differences) they are in relation.Este artigo relata duas experiências de projetos realizados em escolas de ensino fundamental, cuja temática foi o trabalho com a diversidade cultural, a valorização de outras culturas e reflexões sobre a própria cultura. O trabalho foi realizado em duas escolas: uma no estado de São Paulo, na cidade de Rio Claro, onde a temática trabalhada foi o Hip-Hop e as manifestações culturais locais brasileiras; a segunda, na capital de uma província Argentina, na cidade de Paraná, onde se trabalhou o contato e a relação entre as manifestações culturais do Brasil e da Argentina. O objetivo central desse trabalho foi pensar caminhos que pudessem levar à construção de uma escola que considerasse as diferenças e a aprendizagem que acontece quando estas (as diferenças) estão em relação.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2007-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 No. 26 (2006); 179Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 Núm. 26 (2006); 179Educação: Teoria e Prática; v. 14 n. 26 (2006); 1791981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439/366Rossi, Célia ReginaBochini, Ana GouvêaVilaronga, Carla Ariela RiosSilva, Luciana Leandro dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-04-01T19:24:43Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/439Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-04-01T19:24:43EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" Diversidade Cultural: "Relatos do Brasil e Argentina" |
title |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" |
spellingShingle |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" Rossi, Célia Regina Diversidade Cultural Preconceito Alteridade Aprendizagem Experiência Corporal |
title_short |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" |
title_full |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" |
title_fullStr |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" |
title_full_unstemmed |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" |
title_sort |
Cultural Diversity: "Reports from Brazil and Argentina" |
author |
Rossi, Célia Regina |
author_facet |
Rossi, Célia Regina Bochini, Ana Gouvêa Vilaronga, Carla Ariela Rios Silva, Luciana Leandro da |
author_role |
author |
author2 |
Bochini, Ana Gouvêa Vilaronga, Carla Ariela Rios Silva, Luciana Leandro da |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rossi, Célia Regina Bochini, Ana Gouvêa Vilaronga, Carla Ariela Rios Silva, Luciana Leandro da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Diversidade Cultural Preconceito Alteridade Aprendizagem Experiência Corporal |
topic |
Diversidade Cultural Preconceito Alteridade Aprendizagem Experiência Corporal |
description |
This article tells two experiences of projects carried through in schools of basic education whose thematic it was the work with the cultural diversity, the valuation of other cultures and reflections on the proper culture The work was carried through in two schools: one in the state of São Paulo, the city of Rio Claro where as the thematic one worked was the Hip-Hop and cultural manifestations local Brazilians the second in the capital of a Argentina province, in the city of Paraná where it worked the contact and the relation enter the cultural manifestations of Brazil and Argentina The central objective of this work was to think ways that could lead to the construction of a school that it considered the differences and the learning that happens when these (the differences) they are in relation. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-07-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/439/366 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 No. 26 (2006); 179 Educação: Teoria e Prática; Vol. 14 Núm. 26 (2006); 179 Educação: Teoria e Prática; v. 14 n. 26 (2006); 179 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810216558592 |