EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dantas, Eriane de Araújo
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Jesus, Wellington Ferreira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208
Resumo: This article discusses the World Bank’s point of view on the teacher appreciation. The study uses discourse analysis, in Fairclough’s (2001) perspective, to analyze the document Overview from the book Great teachers: how to raise student learning in Latin America and the Caribbean. The World Bank aims to promote policies to increase teachers’ efficiency and to improve students’ results in national and international tests, suggesting a system of control over teachers’ behavior, with reforms such as elimination of job security and performance-based remuneration. Keywords: Teacher appreciation. World Bank. Teachers’ training and salaries. Control over teachers’ behavior.
id UNESP-7_44c37115e4e629def024e08f88b22451
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12208
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERSPROFESORES EFICIENTES: CÓMO ASEGURAR MEJORES RESULTADOS CON LA POLÍTICA DEL BANCO MUNDIAL DE CONTROL DE LOS DOCENTESPROFESSORES EFICIENTES: COMO GARANTIR MELHORES RESULTADOS COM A POLÍTICA DO BANCO MUNDIAL DE CONTROLE DOCENTEValorização docenteBanco MundialFormação e remuneração de professoresControle do comportamento docente.This article discusses the World Bank’s point of view on the teacher appreciation. The study uses discourse analysis, in Fairclough’s (2001) perspective, to analyze the document Overview from the book Great teachers: how to raise student learning in Latin America and the Caribbean. The World Bank aims to promote policies to increase teachers’ efficiency and to improve students’ results in national and international tests, suggesting a system of control over teachers’ behavior, with reforms such as elimination of job security and performance-based remuneration. Keywords: Teacher appreciation. World Bank. Teachers’ training and salaries. Control over teachers’ behavior.En este artículo, se reflexiona sobre la opinión del Banco Mundial (BM) sobre la valorización del magisterio. El estudio utiliza análisis del discurso, desde la perspectiva de Fairclough (2001), del documento “Visão Geral” del libro “Profesores excelentes: cómo mejorar el aprendizaje en América Latina y el Caribe”. El Banco Mundial tiene como objetivo estimular, en la región, las políticas para aumentar la eficiencia de la docencia y mejorar los resultados en las pruebas nacionales e internacionales, lo que sugiere un sistema de control del comportamiento de los profesores con reformas tales como la eliminación de la seguridad en el empleo y remuneración basada en resultados. Palabras clave: Valorización del docente. Banco Mundial. Formación y remuneración de los profesores. Control del comportamiento de los profesores.Este artigo reflete sobre a visão do Banco Mundial (BM) acerca da valorização do magistério, mediante a análise do discurso, na perspectiva de Fairclough (2001), do documento Visão Geral do livro Professores excelentes: como melhorar a aprendizagem dos estudantes na América Latina e no Caribe. O BM visa estimular, na região, políticas para o aumento da eficiência docente e a melhoria dos resultados em exames nacionais e internacionais, sugerindo sistema de controle do comportamento docente, com reformas como a eliminação da estabilidade no emprego e remuneração baseada em resultados. Palavras-chave: Valorização docente. Banco Mundial. Formação e remuneração de professores. Controle do comportamento docente.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2018-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesAnálise documental; análise do discurso.application/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1220810.18675/1981-8106.vol28.n58.p391-407Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 No. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 Núm. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407Educação: Teoria e Prática; v. 28 n. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-4071981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8626https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8627https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8638https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/11037Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessDantas, Eriane de AraújoJesus, Wellington Ferreira de2019-10-24T13:08:16Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12208Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2019-10-24T13:08:16EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
PROFESORES EFICIENTES: CÓMO ASEGURAR MEJORES RESULTADOS CON LA POLÍTICA DEL BANCO MUNDIAL DE CONTROL DE LOS DOCENTES
PROFESSORES EFICIENTES: COMO GARANTIR MELHORES RESULTADOS COM A POLÍTICA DO BANCO MUNDIAL DE CONTROLE DOCENTE
title EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
spellingShingle EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
Dantas, Eriane de Araújo
Valorização docente
Banco Mundial
Formação e remuneração de professores
Controle do comportamento docente.
title_short EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
title_full EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
title_fullStr EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
title_full_unstemmed EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
title_sort EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
author Dantas, Eriane de Araújo
author_facet Dantas, Eriane de Araújo
Jesus, Wellington Ferreira de
author_role author
author2 Jesus, Wellington Ferreira de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dantas, Eriane de Araújo
Jesus, Wellington Ferreira de
dc.subject.por.fl_str_mv Valorização docente
Banco Mundial
Formação e remuneração de professores
Controle do comportamento docente.
topic Valorização docente
Banco Mundial
Formação e remuneração de professores
Controle do comportamento docente.
description This article discusses the World Bank’s point of view on the teacher appreciation. The study uses discourse analysis, in Fairclough’s (2001) perspective, to analyze the document Overview from the book Great teachers: how to raise student learning in Latin America and the Caribbean. The World Bank aims to promote policies to increase teachers’ efficiency and to improve students’ results in national and international tests, suggesting a system of control over teachers’ behavior, with reforms such as elimination of job security and performance-based remuneration. Keywords: Teacher appreciation. World Bank. Teachers’ training and salaries. Control over teachers’ behavior.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
Análise documental; análise do discurso.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208
10.18675/1981-8106.vol28.n58.p391-407
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208
identifier_str_mv 10.18675/1981-8106.vol28.n58.p391-407
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8626
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8627
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8638
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/11037
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 No. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407
Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 Núm. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407
Educação: Teoria e Prática; v. 28 n. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215812623040512