EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208 |
Resumo: | This article discusses the World Bank’s point of view on the teacher appreciation. The study uses discourse analysis, in Fairclough’s (2001) perspective, to analyze the document Overview from the book Great teachers: how to raise student learning in Latin America and the Caribbean. The World Bank aims to promote policies to increase teachers’ efficiency and to improve students’ results in national and international tests, suggesting a system of control over teachers’ behavior, with reforms such as elimination of job security and performance-based remuneration. Keywords: Teacher appreciation. World Bank. Teachers’ training and salaries. Control over teachers’ behavior. |
id |
UNESP-7_44c37115e4e629def024e08f88b22451 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12208 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERSPROFESORES EFICIENTES: CÓMO ASEGURAR MEJORES RESULTADOS CON LA POLÍTICA DEL BANCO MUNDIAL DE CONTROL DE LOS DOCENTESPROFESSORES EFICIENTES: COMO GARANTIR MELHORES RESULTADOS COM A POLÍTICA DO BANCO MUNDIAL DE CONTROLE DOCENTEValorização docenteBanco MundialFormação e remuneração de professoresControle do comportamento docente.This article discusses the World Bank’s point of view on the teacher appreciation. The study uses discourse analysis, in Fairclough’s (2001) perspective, to analyze the document Overview from the book Great teachers: how to raise student learning in Latin America and the Caribbean. The World Bank aims to promote policies to increase teachers’ efficiency and to improve students’ results in national and international tests, suggesting a system of control over teachers’ behavior, with reforms such as elimination of job security and performance-based remuneration. Keywords: Teacher appreciation. World Bank. Teachers’ training and salaries. Control over teachers’ behavior.En este artículo, se reflexiona sobre la opinión del Banco Mundial (BM) sobre la valorización del magisterio. El estudio utiliza análisis del discurso, desde la perspectiva de Fairclough (2001), del documento “Visão Geral” del libro “Profesores excelentes: cómo mejorar el aprendizaje en América Latina y el Caribe”. El Banco Mundial tiene como objetivo estimular, en la región, las políticas para aumentar la eficiencia de la docencia y mejorar los resultados en las pruebas nacionales e internacionales, lo que sugiere un sistema de control del comportamiento de los profesores con reformas tales como la eliminación de la seguridad en el empleo y remuneración basada en resultados. Palabras clave: Valorización del docente. Banco Mundial. Formación y remuneración de los profesores. Control del comportamiento de los profesores.Este artigo reflete sobre a visão do Banco Mundial (BM) acerca da valorização do magistério, mediante a análise do discurso, na perspectiva de Fairclough (2001), do documento Visão Geral do livro Professores excelentes: como melhorar a aprendizagem dos estudantes na América Latina e no Caribe. O BM visa estimular, na região, políticas para o aumento da eficiência docente e a melhoria dos resultados em exames nacionais e internacionais, sugerindo sistema de controle do comportamento docente, com reformas como a eliminação da estabilidade no emprego e remuneração baseada em resultados. Palavras-chave: Valorização docente. Banco Mundial. Formação e remuneração de professores. Controle do comportamento docente.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2018-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesAnálise documental; análise do discurso.application/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1220810.18675/1981-8106.vol28.n58.p391-407Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 No. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 Núm. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407Educação: Teoria e Prática; v. 28 n. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-4071981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8626https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8627https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8638https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/11037Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessDantas, Eriane de AraújoJesus, Wellington Ferreira de2019-10-24T13:08:16Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12208Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2019-10-24T13:08:16EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS PROFESORES EFICIENTES: CÓMO ASEGURAR MEJORES RESULTADOS CON LA POLÍTICA DEL BANCO MUNDIAL DE CONTROL DE LOS DOCENTES PROFESSORES EFICIENTES: COMO GARANTIR MELHORES RESULTADOS COM A POLÍTICA DO BANCO MUNDIAL DE CONTROLE DOCENTE |
title |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS |
spellingShingle |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS Dantas, Eriane de Araújo Valorização docente Banco Mundial Formação e remuneração de professores Controle do comportamento docente. |
title_short |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS |
title_full |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS |
title_fullStr |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS |
title_full_unstemmed |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS |
title_sort |
EFFICIENT TEACHERS: HOW TO ENSURE BEST RESULTS WITH WORLD BANK’S POLICY OF CONTROL OVER TEACHERS |
author |
Dantas, Eriane de Araújo |
author_facet |
Dantas, Eriane de Araújo Jesus, Wellington Ferreira de |
author_role |
author |
author2 |
Jesus, Wellington Ferreira de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dantas, Eriane de Araújo Jesus, Wellington Ferreira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Valorização docente Banco Mundial Formação e remuneração de professores Controle do comportamento docente. |
topic |
Valorização docente Banco Mundial Formação e remuneração de professores Controle do comportamento docente. |
description |
This article discusses the World Bank’s point of view on the teacher appreciation. The study uses discourse analysis, in Fairclough’s (2001) perspective, to analyze the document Overview from the book Great teachers: how to raise student learning in Latin America and the Caribbean. The World Bank aims to promote policies to increase teachers’ efficiency and to improve students’ results in national and international tests, suggesting a system of control over teachers’ behavior, with reforms such as elimination of job security and performance-based remuneration. Keywords: Teacher appreciation. World Bank. Teachers’ training and salaries. Control over teachers’ behavior. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares Análise documental; análise do discurso. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208 10.18675/1981-8106.vol28.n58.p391-407 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208 |
identifier_str_mv |
10.18675/1981-8106.vol28.n58.p391-407 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8626 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8627 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/8638 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12208/11037 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 No. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407 Educação: Teoria e Prática; Vol. 28 Núm. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407 Educação: Teoria e Prática; v. 28 n. 58 (2018): Maio-Agosto 2018; 391-407 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215812623040512 |