Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Peroni, Vera Maria Vidal
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do, Comerlatto, Luciani Paz, Costa, Marilda de Oliveira, Susin, Maria Otilia Kroeff
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642
Resumo: This paper aims to debate on the public-private partnerships in education and to bring elements from the third way and third sector as an important part of this topic. And to present some consequences of the partnerships for democratic management, that is, how the logic of market as a parameter of efficiency is incorporated by public administration, and the consequences of this fact on the educational policies.
id UNESP-7_c97534ad05c10e1747e8e7ace4bb69cf
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2642
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in BrazilTerceira Via, Terceiro Setor e a parceria IAS/sistemas de ensino público no BrasilEstado e políticas educacionaisparceria público-privada em educaçãodemocratização da educaçãoTerceiro SetorThis paper aims to debate on the public-private partnerships in education and to bring elements from the third way and third sector as an important part of this topic. And to present some consequences of the partnerships for democratic management, that is, how the logic of market as a parameter of efficiency is incorporated by public administration, and the consequences of this fact on the educational policies.O presente artigo tem por objetivo debater acerca das parcerias público-privadas na educação e trazer elementos da terceira via e terceiro setor como parte importante do tema. Além disso, apresenta algumas implicações de tais parcerias para a gestão democrática, isto é, como a lógica de mercado como parâmetro de eficiência passa a ser incorporada pela administração pública e as conseqüências para as políticas educacionais.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 No. 32 (2009); 17Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 Núm. 32 (2009); 17Educação: Teoria e Prática; v. 19 n. 32 (2009); 171981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642/2503Peroni, Vera Maria VidalAmaral, Josiane Carolina Soares Ramos doComerlatto, Luciani PazCosta, Marilda de OliveiraSusin, Maria Otilia Kroeffinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-11-13T17:14:10Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2642Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2013-11-13T17:14:10EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
Terceira Via, Terceiro Setor e a parceria IAS/sistemas de ensino público no Brasil
title Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
spellingShingle Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
Peroni, Vera Maria Vidal
Estado e políticas educacionais
parceria público-privada em educação
democratização da educação
Terceiro Setor
title_short Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
title_full Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
title_fullStr Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
title_full_unstemmed Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
title_sort Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
author Peroni, Vera Maria Vidal
author_facet Peroni, Vera Maria Vidal
Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do
Comerlatto, Luciani Paz
Costa, Marilda de Oliveira
Susin, Maria Otilia Kroeff
author_role author
author2 Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do
Comerlatto, Luciani Paz
Costa, Marilda de Oliveira
Susin, Maria Otilia Kroeff
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Peroni, Vera Maria Vidal
Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do
Comerlatto, Luciani Paz
Costa, Marilda de Oliveira
Susin, Maria Otilia Kroeff
dc.subject.por.fl_str_mv Estado e políticas educacionais
parceria público-privada em educação
democratização da educação
Terceiro Setor
topic Estado e políticas educacionais
parceria público-privada em educação
democratização da educação
Terceiro Setor
description This paper aims to debate on the public-private partnerships in education and to bring elements from the third way and third sector as an important part of this topic. And to present some consequences of the partnerships for democratic management, that is, how the logic of market as a parameter of efficiency is incorporated by public administration, and the consequences of this fact on the educational policies.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642/2503
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 No. 32 (2009); 17
Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 Núm. 32 (2009); 17
Educação: Teoria e Prática; v. 19 n. 32 (2009); 17
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810997747712