Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642 |
Resumo: | This paper aims to debate on the public-private partnerships in education and to bring elements from the third way and third sector as an important part of this topic. And to present some consequences of the partnerships for democratic management, that is, how the logic of market as a parameter of efficiency is incorporated by public administration, and the consequences of this fact on the educational policies. |
id |
UNESP-7_c97534ad05c10e1747e8e7ace4bb69cf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2642 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in BrazilTerceira Via, Terceiro Setor e a parceria IAS/sistemas de ensino público no BrasilEstado e políticas educacionaisparceria público-privada em educaçãodemocratização da educaçãoTerceiro SetorThis paper aims to debate on the public-private partnerships in education and to bring elements from the third way and third sector as an important part of this topic. And to present some consequences of the partnerships for democratic management, that is, how the logic of market as a parameter of efficiency is incorporated by public administration, and the consequences of this fact on the educational policies.O presente artigo tem por objetivo debater acerca das parcerias público-privadas na educação e trazer elementos da terceira via e terceiro setor como parte importante do tema. Além disso, apresenta algumas implicações de tais parcerias para a gestão democrática, isto é, como a lógica de mercado como parâmetro de eficiência passa a ser incorporada pela administração pública e as conseqüências para as políticas educacionais.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 No. 32 (2009); 17Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 Núm. 32 (2009); 17Educação: Teoria e Prática; v. 19 n. 32 (2009); 171981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642/2503Peroni, Vera Maria VidalAmaral, Josiane Carolina Soares Ramos doComerlatto, Luciani PazCosta, Marilda de OliveiraSusin, Maria Otilia Kroeffinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-11-13T17:14:10Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2642Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2013-11-13T17:14:10EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil Terceira Via, Terceiro Setor e a parceria IAS/sistemas de ensino público no Brasil |
title |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil |
spellingShingle |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil Peroni, Vera Maria Vidal Estado e políticas educacionais parceria público-privada em educação democratização da educação Terceiro Setor |
title_short |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil |
title_full |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil |
title_fullStr |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil |
title_full_unstemmed |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil |
title_sort |
Third Way, Third Sector and the partnership IAS/public education system in Brazil |
author |
Peroni, Vera Maria Vidal |
author_facet |
Peroni, Vera Maria Vidal Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do Comerlatto, Luciani Paz Costa, Marilda de Oliveira Susin, Maria Otilia Kroeff |
author_role |
author |
author2 |
Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do Comerlatto, Luciani Paz Costa, Marilda de Oliveira Susin, Maria Otilia Kroeff |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Peroni, Vera Maria Vidal Amaral, Josiane Carolina Soares Ramos do Comerlatto, Luciani Paz Costa, Marilda de Oliveira Susin, Maria Otilia Kroeff |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estado e políticas educacionais parceria público-privada em educação democratização da educação Terceiro Setor |
topic |
Estado e políticas educacionais parceria público-privada em educação democratização da educação Terceiro Setor |
description |
This paper aims to debate on the public-private partnerships in education and to bring elements from the third way and third sector as an important part of this topic. And to present some consequences of the partnerships for democratic management, that is, how the logic of market as a parameter of efficiency is incorporated by public administration, and the consequences of this fact on the educational policies. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2642/2503 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 No. 32 (2009); 17 Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 Núm. 32 (2009); 17 Educação: Teoria e Prática; v. 19 n. 32 (2009); 17 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810997747712 |