Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Colasanto, Cristina Aparecida
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701
Resumo: This report is an abstract of a research developed in a Master Degree, in order to analyses the argumentative language in the assesment report as a way to explain the teach-learning process. The theory of this work is based on backthin‘s language conception (Bakthin/ Volochinov, 1929), the mediator assessment conception according to Vygotsky (1930, 1934) and argumentative language conception (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). As it is an action research, the assesment reports were colected at São Paulo, in a Kindergarten Public School. The results showed how argumentative language helps teacher to think about its action, its teach-learning process out its comunication with parents about kids development.
id UNESP-7_d25dc99cc15d4f33e7e28f6641c8283e
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/701
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative languageRelatório de Avaliação na Educação Infantil: um estudo sobre a linguagem argumentativa.processo de ensino-aprendizagemrelatório de avaliaçãolinguagem argumentativa.This report is an abstract of a research developed in a Master Degree, in order to analyses the argumentative language in the assesment report as a way to explain the teach-learning process. The theory of this work is based on backthin‘s language conception (Bakthin/ Volochinov, 1929), the mediator assessment conception according to Vygotsky (1930, 1934) and argumentative language conception (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). As it is an action research, the assesment reports were colected at São Paulo, in a Kindergarten Public School. The results showed how argumentative language helps teacher to think about its action, its teach-learning process out its comunication with parents about kids development.Este trabalho é um recorte da pesquisa desenvolvida para Mestrado, em que se procura analisar a linguagem argumentativa do relatório de avaliação, como forma de explicitar o processo de ensino-aprendizagem. A fundamentação teórica dessa análise tem como base o conceito bakhtiniano de linguagem (Bakthin/ Volochinov, 1929), o conceito de avaliação mediadora segundo a perspectiva sócio-histórica-cultural (Vygotsky, 1930, 1934) e o conceito de linguagem argumentativa (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). Por se tratar de uma pesquisa-ação, os relatórios de avaliação foram coletados em São Paulo, em uma escola municipal de Educação Infantil. Nos resultados dessa análise verificou-se o quanto a linguagem argumentativa favoreceu a reflexão do professor sobre sua prática, seu reconhecimento do processo de ensino-aprendizagem e a comunicação com os pais sobre o desenvolvimento escolar dos filhos.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2007-09-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 No. 27 (2006); 153Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 Núm. 27 (2006); 153Educação: Teoria e Prática; v. 15 n. 27 (2006); 1531981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701/609Colasanto, Cristina Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-27T16:56:11Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/701Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-27T16:56:11EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
Relatório de Avaliação na Educação Infantil: um estudo sobre a linguagem argumentativa.
title Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
spellingShingle Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
Colasanto, Cristina Aparecida
processo de ensino-aprendizagem
relatório de avaliação
linguagem argumentativa.
title_short Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
title_full Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
title_fullStr Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
title_full_unstemmed Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
title_sort Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
author Colasanto, Cristina Aparecida
author_facet Colasanto, Cristina Aparecida
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Colasanto, Cristina Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv processo de ensino-aprendizagem
relatório de avaliação
linguagem argumentativa.
topic processo de ensino-aprendizagem
relatório de avaliação
linguagem argumentativa.
description This report is an abstract of a research developed in a Master Degree, in order to analyses the argumentative language in the assesment report as a way to explain the teach-learning process. The theory of this work is based on backthin‘s language conception (Bakthin/ Volochinov, 1929), the mediator assessment conception according to Vygotsky (1930, 1934) and argumentative language conception (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). As it is an action research, the assesment reports were colected at São Paulo, in a Kindergarten Public School. The results showed how argumentative language helps teacher to think about its action, its teach-learning process out its comunication with parents about kids development.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-09-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701/609
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 No. 27 (2006); 153
Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 Núm. 27 (2006); 153
Educação: Teoria e Prática; v. 15 n. 27 (2006); 153
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810277376000