Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701 |
Resumo: | This report is an abstract of a research developed in a Master Degree, in order to analyses the argumentative language in the assesment report as a way to explain the teach-learning process. The theory of this work is based on backthin‘s language conception (Bakthin/ Volochinov, 1929), the mediator assessment conception according to Vygotsky (1930, 1934) and argumentative language conception (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). As it is an action research, the assesment reports were colected at São Paulo, in a Kindergarten Public School. The results showed how argumentative language helps teacher to think about its action, its teach-learning process out its comunication with parents about kids development. |
id |
UNESP-7_d25dc99cc15d4f33e7e28f6641c8283e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/701 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative languageRelatório de Avaliação na Educação Infantil: um estudo sobre a linguagem argumentativa.processo de ensino-aprendizagemrelatório de avaliaçãolinguagem argumentativa.This report is an abstract of a research developed in a Master Degree, in order to analyses the argumentative language in the assesment report as a way to explain the teach-learning process. The theory of this work is based on backthin‘s language conception (Bakthin/ Volochinov, 1929), the mediator assessment conception according to Vygotsky (1930, 1934) and argumentative language conception (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). As it is an action research, the assesment reports were colected at São Paulo, in a Kindergarten Public School. The results showed how argumentative language helps teacher to think about its action, its teach-learning process out its comunication with parents about kids development.Este trabalho é um recorte da pesquisa desenvolvida para Mestrado, em que se procura analisar a linguagem argumentativa do relatório de avaliação, como forma de explicitar o processo de ensino-aprendizagem. A fundamentação teórica dessa análise tem como base o conceito bakhtiniano de linguagem (Bakthin/ Volochinov, 1929), o conceito de avaliação mediadora segundo a perspectiva sócio-histórica-cultural (Vygotsky, 1930, 1934) e o conceito de linguagem argumentativa (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). Por se tratar de uma pesquisa-ação, os relatórios de avaliação foram coletados em São Paulo, em uma escola municipal de Educação Infantil. Nos resultados dessa análise verificou-se o quanto a linguagem argumentativa favoreceu a reflexão do professor sobre sua prática, seu reconhecimento do processo de ensino-aprendizagem e a comunicação com os pais sobre o desenvolvimento escolar dos filhos.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2007-09-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 No. 27 (2006); 153Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 Núm. 27 (2006); 153Educação: Teoria e Prática; v. 15 n. 27 (2006); 1531981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701/609Colasanto, Cristina Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-27T16:56:11Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/701Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-27T16:56:11EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language Relatório de Avaliação na Educação Infantil: um estudo sobre a linguagem argumentativa. |
title |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language |
spellingShingle |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language Colasanto, Cristina Aparecida processo de ensino-aprendizagem relatório de avaliação linguagem argumentativa. |
title_short |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language |
title_full |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language |
title_fullStr |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language |
title_full_unstemmed |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language |
title_sort |
Assesment Report in the Infantile Education: a study on the argumentative language |
author |
Colasanto, Cristina Aparecida |
author_facet |
Colasanto, Cristina Aparecida |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Colasanto, Cristina Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
processo de ensino-aprendizagem relatório de avaliação linguagem argumentativa. |
topic |
processo de ensino-aprendizagem relatório de avaliação linguagem argumentativa. |
description |
This report is an abstract of a research developed in a Master Degree, in order to analyses the argumentative language in the assesment report as a way to explain the teach-learning process. The theory of this work is based on backthin‘s language conception (Bakthin/ Volochinov, 1929), the mediator assessment conception according to Vygotsky (1930, 1934) and argumentative language conception (Carraher 1983, Koch 1984, Bronckart 1997, Liberali 2000). As it is an action research, the assesment reports were colected at São Paulo, in a Kindergarten Public School. The results showed how argumentative language helps teacher to think about its action, its teach-learning process out its comunication with parents about kids development. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-09-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/701/609 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 No. 27 (2006); 153 Educação: Teoria e Prática; Vol. 15 Núm. 27 (2006); 153 Educação: Teoria e Prática; v. 15 n. 27 (2006); 153 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810277376000 |