A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva,Wagner Rodrigues
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004
Resumo: In this paper we aim to examine how the linguistic analysis directives proposed by the National Curricular Parameters to the Portuguese Language Teaching are incorporated by Portuguese textbooks. The data shows that although the teacher's handbook suggests the development of the reflection literacy, some linguistic analysis exercises in the student's textbook still point to the development of the recognition literacy.
id UNICAMP-12_0e509d1abe95724572262996131e2332
oai_identifier_str oai:scielo:S0103-18132004000100004
network_acronym_str UNICAMP-12
network_name_str Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
repository_id_str
spelling A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCNBrazilian National Curricular Parameterslinguistic analysisreflection and recognition literacyIn this paper we aim to examine how the linguistic analysis directives proposed by the National Curricular Parameters to the Portuguese Language Teaching are incorporated by Portuguese textbooks. The data shows that although the teacher's handbook suggests the development of the reflection literacy, some linguistic analysis exercises in the student's textbook still point to the development of the recognition literacy.UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)2004-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.1 2004reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMP10.1590/S0103-18132004000100004info:eu-repo/semantics/openAccessSilva,Wagner Rodriguespor2014-04-16T00:00:00Zoai:scielo:S0103-18132004000100004Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2022-11-08T14:23:18.857361Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
title A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
spellingShingle A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
Silva,Wagner Rodrigues
Brazilian National Curricular Parameters
linguistic analysis
reflection and recognition literacy
title_short A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
title_full A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
title_fullStr A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
title_full_unstemmed A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
title_sort A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
author Silva,Wagner Rodrigues
author_facet Silva,Wagner Rodrigues
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva,Wagner Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Brazilian National Curricular Parameters
linguistic analysis
reflection and recognition literacy
topic Brazilian National Curricular Parameters
linguistic analysis
reflection and recognition literacy
description In this paper we aim to examine how the linguistic analysis directives proposed by the National Curricular Parameters to the Portuguese Language Teaching are incorporated by Portuguese textbooks. The data shows that although the teacher's handbook suggests the development of the reflection literacy, some linguistic analysis exercises in the student's textbook still point to the development of the recognition literacy.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0103-18132004000100004
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)
publisher.none.fl_str_mv UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)
dc.source.none.fl_str_mv Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.1 2004
reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
collection Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
repository.name.fl_str_mv Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv spublic@iel.unicamp.br
_version_ 1800216523527159808