A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004 |
Resumo: | In this paper we aim to examine how the linguistic analysis directives proposed by the National Curricular Parameters to the Portuguese Language Teaching are incorporated by Portuguese textbooks. The data shows that although the teacher's handbook suggests the development of the reflection literacy, some linguistic analysis exercises in the student's textbook still point to the development of the recognition literacy. |
id |
UNICAMP-12_0e509d1abe95724572262996131e2332 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0103-18132004000100004 |
network_acronym_str |
UNICAMP-12 |
network_name_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCNBrazilian National Curricular Parameterslinguistic analysisreflection and recognition literacyIn this paper we aim to examine how the linguistic analysis directives proposed by the National Curricular Parameters to the Portuguese Language Teaching are incorporated by Portuguese textbooks. The data shows that although the teacher's handbook suggests the development of the reflection literacy, some linguistic analysis exercises in the student's textbook still point to the development of the recognition literacy.UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)2004-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.1 2004reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMP10.1590/S0103-18132004000100004info:eu-repo/semantics/openAccessSilva,Wagner Rodriguespor2014-04-16T00:00:00Zoai:scielo:S0103-18132004000100004Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2022-11-08T14:23:18.857361Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
title |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
spellingShingle |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN Silva,Wagner Rodrigues Brazilian National Curricular Parameters linguistic analysis reflection and recognition literacy |
title_short |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
title_full |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
title_fullStr |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
title_full_unstemmed |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
title_sort |
A prática de análise lingüística no livro didático: uma proposta pós-PCN |
author |
Silva,Wagner Rodrigues |
author_facet |
Silva,Wagner Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva,Wagner Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brazilian National Curricular Parameters linguistic analysis reflection and recognition literacy |
topic |
Brazilian National Curricular Parameters linguistic analysis reflection and recognition literacy |
description |
In this paper we aim to examine how the linguistic analysis directives proposed by the National Curricular Parameters to the Portuguese Language Teaching are incorporated by Portuguese textbooks. The data shows that although the teacher's handbook suggests the development of the reflection literacy, some linguistic analysis exercises in the student's textbook still point to the development of the recognition literacy. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000100004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0103-18132004000100004 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) |
publisher.none.fl_str_mv |
UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.1 2004 reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
collection |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
spublic@iel.unicamp.br |
_version_ |
1800216523527159808 |