Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196 |
Resumo: | This paper aims to discuss the value of visual methods in narrative studies developed under the scope of Applied Linguistics. There is a growing interest in visual methods in the area as a way of better understanding research participants’ experiences. We draw on our own experiences of using visual methods, such as the drawing and the timeline, in narrative studies focusing on English teachers’ identity. It is, therefore, a narrative inquiry on conducting visual narrative research: we compose meanings about this process, and discuss the value of visual narrative approaches based on our experiences and reflections developed in other studies. The formative, empirical and analytical value of visual methods is explored. We conclude highlighting visual methods’ potential as a tool for reflection, and as a resource for accessing participants’ narratives of experience and identifying themes and threads articulated in them. |
id |
UNICAMP-12_ff558d79e12c683e6ae6d5cc9642feb8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8670196 |
network_acronym_str |
UNICAMP-12 |
network_name_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identityInvestigación narrativa visual y estudio de la identidad del profesor de inglésA pesquisa narrativa visual e o estudo da identidade do professor de língua inglesa Investigación narrativaMétodos visualesIdentidad del profesor de idiomasNarrative inquiryVisual methodsLanguage teacher identiyPesquisa narrativaMétodos visuaisIdentidade do professor de línguasThis paper aims to discuss the value of visual methods in narrative studies developed under the scope of Applied Linguistics. There is a growing interest in visual methods in the area as a way of better understanding research participants’ experiences. We draw on our own experiences of using visual methods, such as the drawing and the timeline, in narrative studies focusing on English teachers’ identity. It is, therefore, a narrative inquiry on conducting visual narrative research: we compose meanings about this process, and discuss the value of visual narrative approaches based on our experiences and reflections developed in other studies. The formative, empirical and analytical value of visual methods is explored. We conclude highlighting visual methods’ potential as a tool for reflection, and as a resource for accessing participants’ narratives of experience and identifying themes and threads articulated in them.Este artículo tiene como objetivo discutir el valor de los métodos visuales en los estudios narrativos desarrollados en el ámbito de la Lingüística Aplicada. Existe un creciente interés en los métodos visuales en el área como una forma de comprender mejor las experiencias de los participantes de la investigación. Nos basamos en nuestras propias experiencias de uso de métodos visuales, como el dibujo y la línea de tiempo, en estudios narrativos sobre la identidad del profesor de inglés. Es, por lo tanto, una investigación narrativa sobre hacer investigación narrativa visual: componemos significados sobre este proceso y discutimos el valor de los enfoques narrativo-visuales a partir de nuestras experiencias y reflexiones desarrolladas en otros estudios. Se exploran los valores formativos, empíricos y analíticos de los métodos visuales en la investigación narrativa. Concluimos enfatizando el potencial de los métodos visuales como herramienta de reflexión, y recurso para acceder a las narrativas de experiencia de los participantes e identificar temas y tramas articuladas en ellas.Este trabalho tem como objetivo discutir o valor de métodos visuais em estudos de cunho narrativo desenvolvidos dentro do escopo da Linguística Aplicada. Há um crescente interesse em métodos visuais na área como forma de melhor entender as experiências de participantes de pesquisa. Valemo-nos de nossas próprias experiências de uso métodos visuais, tais como o desenho e a linha do tempo, em estudos narrativos sobre a identidade do professor de língua inglesa. Trata-se, portanto, de uma pesquisa narrativa sobre o fazer pesquisa narrativa visual: compomos sentidos sobre esse processo, e discutimos o valor de abordagens narrativo-visuais a partir de nossas vivências e de reflexões desenvolvidas em outros estudos. Os valores formativo, empírico e analítico de métodos visuais em pesquisas narrativas são explorados. Concluímos ressaltando o potencial de métodos visuais enquanto ferramenta de reflexão, e recurso para se acessar as narrativas de experiência de participantes e identificar temas e enredos nelas articulados.Universidade Estadual de Campinas2023-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 No. 2 (2023): Translation, affectivity and body politics; 289-306Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 Núm. 2 (2023): Traducción, afectos y políticas del cuerpo; 289-306Trabalhos em Linguística Aplicada; v. 62 n. 2 (2023): Tradução, afetos e políticas do corpo; 289-3062175-764Xreponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196/32746Copyright (c) 2023 Trabalhos em Linguística Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Ana Carolina de LaurentiisOliveira, Vanesa Aparecida deSantos, Geralda Pereira2024-01-22T13:03:05Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8670196Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2024-01-22T13:03:05Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity Investigación narrativa visual y estudio de la identidad del profesor de inglés A pesquisa narrativa visual e o estudo da identidade do professor de língua inglesa |
title |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity |
spellingShingle |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity Brandão, Ana Carolina de Laurentiis Investigación narrativa Métodos visuales Identidad del profesor de idiomas Narrative inquiry Visual methods Language teacher identiy Pesquisa narrativa Métodos visuais Identidade do professor de línguas |
title_short |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity |
title_full |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity |
title_fullStr |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity |
title_full_unstemmed |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity |
title_sort |
Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity |
author |
Brandão, Ana Carolina de Laurentiis |
author_facet |
Brandão, Ana Carolina de Laurentiis Oliveira, Vanesa Aparecida de Santos, Geralda Pereira |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Vanesa Aparecida de Santos, Geralda Pereira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão, Ana Carolina de Laurentiis Oliveira, Vanesa Aparecida de Santos, Geralda Pereira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Investigación narrativa Métodos visuales Identidad del profesor de idiomas Narrative inquiry Visual methods Language teacher identiy Pesquisa narrativa Métodos visuais Identidade do professor de línguas |
topic |
Investigación narrativa Métodos visuales Identidad del profesor de idiomas Narrative inquiry Visual methods Language teacher identiy Pesquisa narrativa Métodos visuais Identidade do professor de línguas |
description |
This paper aims to discuss the value of visual methods in narrative studies developed under the scope of Applied Linguistics. There is a growing interest in visual methods in the area as a way of better understanding research participants’ experiences. We draw on our own experiences of using visual methods, such as the drawing and the timeline, in narrative studies focusing on English teachers’ identity. It is, therefore, a narrative inquiry on conducting visual narrative research: we compose meanings about this process, and discuss the value of visual narrative approaches based on our experiences and reflections developed in other studies. The formative, empirical and analytical value of visual methods is explored. We conclude highlighting visual methods’ potential as a tool for reflection, and as a resource for accessing participants’ narratives of experience and identifying themes and threads articulated in them. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196/32746 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Trabalhos em Linguística Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Trabalhos em Linguística Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 No. 2 (2023): Translation, affectivity and body politics; 289-306 Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 Núm. 2 (2023): Traducción, afectos y políticas del cuerpo; 289-306 Trabalhos em Linguística Aplicada; v. 62 n. 2 (2023): Tradução, afetos e políticas do corpo; 289-306 2175-764X reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
collection |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
spublic@iel.unicamp.br |
_version_ |
1800216523369873408 |