Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão, Ana Carolina de Laurentiis
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Oliveira, Vanesa Aparecida de, Santos, Geralda Pereira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196
Resumo: This paper aims to discuss the value of visual methods in narrative studies developed under the scope of Applied Linguistics. There is a growing interest in visual methods in the area as a way of better understanding research participants’ experiences. We draw on our own experiences of using visual methods, such as the drawing and the timeline, in narrative studies focusing on English teachers’ identity. It is, therefore, a narrative inquiry on conducting visual narrative research: we compose meanings about this process, and discuss the value of visual narrative approaches based on our experiences and reflections developed in other studies. The formative, empirical and analytical value of visual methods is explored. We conclude highlighting visual methods’ potential as a tool for reflection, and as a resource for accessing participants’ narratives of experience and identifying themes and threads articulated in them.
id UNICAMP-12_ff558d79e12c683e6ae6d5cc9642feb8
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8670196
network_acronym_str UNICAMP-12
network_name_str Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
repository_id_str
spelling Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identityInvestigación narrativa visual y estudio de la identidad del profesor de inglésA pesquisa narrativa visual e o estudo da identidade do professor de língua inglesa Investigación narrativaMétodos visualesIdentidad del profesor de idiomasNarrative inquiryVisual methodsLanguage teacher identiyPesquisa narrativaMétodos visuaisIdentidade do professor de línguasThis paper aims to discuss the value of visual methods in narrative studies developed under the scope of Applied Linguistics. There is a growing interest in visual methods in the area as a way of better understanding research participants’ experiences. We draw on our own experiences of using visual methods, such as the drawing and the timeline, in narrative studies focusing on English teachers’ identity. It is, therefore, a narrative inquiry on conducting visual narrative research: we compose meanings about this process, and discuss the value of visual narrative approaches based on our experiences and reflections developed in other studies. The formative, empirical and analytical value of visual methods is explored. We conclude highlighting visual methods’ potential as a tool for reflection, and as a resource for accessing participants’ narratives of experience and identifying themes and threads articulated in them.Este artículo tiene como objetivo discutir el valor de los métodos visuales en los estudios narrativos desarrollados en el ámbito de la Lingüística Aplicada. Existe un creciente interés en los métodos visuales en el área como una forma de comprender mejor las experiencias de los participantes de la investigación. Nos basamos en nuestras propias experiencias de uso de métodos visuales, como el dibujo y la línea de tiempo, en estudios narrativos sobre la identidad del profesor de inglés. Es, por lo tanto, una investigación narrativa sobre hacer investigación narrativa visual: componemos significados sobre este proceso y discutimos el valor de los enfoques narrativo-visuales a partir de nuestras experiencias y reflexiones desarrolladas en otros estudios. Se exploran los valores formativos, empíricos y analíticos de los métodos visuales en la investigación narrativa. Concluimos enfatizando el potencial de los métodos visuales como herramienta de reflexión, y recurso para acceder a las narrativas de experiencia de los participantes e identificar temas y tramas articuladas en ellas.Este trabalho tem como objetivo discutir o valor de métodos visuais em estudos de cunho narrativo desenvolvidos dentro do escopo da Linguística Aplicada. Há um crescente interesse em métodos visuais na área como forma de melhor entender as experiências de participantes de pesquisa. Valemo-nos de nossas próprias experiências de uso métodos visuais, tais como o desenho e a linha do tempo, em estudos narrativos sobre a identidade do professor de língua inglesa. Trata-se, portanto, de uma pesquisa narrativa sobre o fazer pesquisa narrativa visual: compomos sentidos sobre esse processo, e discutimos o valor de abordagens narrativo-visuais a partir de nossas vivências e de reflexões desenvolvidas em outros estudos. Os valores formativo, empírico e analítico de métodos visuais em pesquisas narrativas são explorados. Concluímos ressaltando o potencial de métodos visuais enquanto ferramenta de reflexão, e recurso para se acessar as narrativas de experiência de participantes e identificar temas e enredos nelas articulados.Universidade Estadual de Campinas2023-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 No. 2 (2023): Translation, affectivity and body politics; 289-306Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 Núm. 2 (2023): Traducción, afectos y políticas del cuerpo; 289-306Trabalhos em Linguística Aplicada; v. 62 n. 2 (2023): Tradução, afetos e políticas do corpo; 289-3062175-764Xreponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196/32746Copyright (c) 2023 Trabalhos em Linguística Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Ana Carolina de LaurentiisOliveira, Vanesa Aparecida deSantos, Geralda Pereira2024-01-22T13:03:05Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8670196Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2024-01-22T13:03:05Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
Investigación narrativa visual y estudio de la identidad del profesor de inglés
A pesquisa narrativa visual e o estudo da identidade do professor de língua inglesa
title Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
spellingShingle Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
Brandão, Ana Carolina de Laurentiis
Investigación narrativa
Métodos visuales
Identidad del profesor de idiomas
Narrative inquiry
Visual methods
Language teacher identiy
Pesquisa narrativa
Métodos visuais
Identidade do professor de línguas
title_short Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
title_full Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
title_fullStr Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
title_full_unstemmed Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
title_sort Visual narrative inquiry and the study of english teachers’ identity
author Brandão, Ana Carolina de Laurentiis
author_facet Brandão, Ana Carolina de Laurentiis
Oliveira, Vanesa Aparecida de
Santos, Geralda Pereira
author_role author
author2 Oliveira, Vanesa Aparecida de
Santos, Geralda Pereira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão, Ana Carolina de Laurentiis
Oliveira, Vanesa Aparecida de
Santos, Geralda Pereira
dc.subject.por.fl_str_mv Investigación narrativa
Métodos visuales
Identidad del profesor de idiomas
Narrative inquiry
Visual methods
Language teacher identiy
Pesquisa narrativa
Métodos visuais
Identidade do professor de línguas
topic Investigación narrativa
Métodos visuales
Identidad del profesor de idiomas
Narrative inquiry
Visual methods
Language teacher identiy
Pesquisa narrativa
Métodos visuais
Identidade do professor de línguas
description This paper aims to discuss the value of visual methods in narrative studies developed under the scope of Applied Linguistics. There is a growing interest in visual methods in the area as a way of better understanding research participants’ experiences. We draw on our own experiences of using visual methods, such as the drawing and the timeline, in narrative studies focusing on English teachers’ identity. It is, therefore, a narrative inquiry on conducting visual narrative research: we compose meanings about this process, and discuss the value of visual narrative approaches based on our experiences and reflections developed in other studies. The formative, empirical and analytical value of visual methods is explored. We conclude highlighting visual methods’ potential as a tool for reflection, and as a resource for accessing participants’ narratives of experience and identifying themes and threads articulated in them.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/article/view/8670196/32746
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Trabalhos em Linguística Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Trabalhos em Linguística Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 No. 2 (2023): Translation, affectivity and body politics; 289-306
Trabalhos em Linguística Aplicada; Vol. 62 Núm. 2 (2023): Traducción, afectos y políticas del cuerpo; 289-306
Trabalhos em Linguística Aplicada; v. 62 n. 2 (2023): Tradução, afetos e políticas do corpo; 289-306
2175-764X
reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
collection Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
repository.name.fl_str_mv Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv spublic@iel.unicamp.br
_version_ 1800216523369873408