The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044 |
Resumo: | This article investigates the challenges produced in the qualification process for the Physical Education area in the health field. A literature review is held in eight periodicals in the field of Physical Education. After analyzing the content, three interpretative axes were found: the integration of teaching-service; the humanization/magnification of the process in the conception of health-disease; the dichotomies and internal differentiation in the area. Such analysis indicates challenges that protect some approximations and crossovers that come to influence the formation of policies in the health field. |
id |
UNICAMP-18_19e67c7015b0dde4c6d714f0e92487fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8658044 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers Os desafios da formação profissional em educação física para a área da saúde: uma interpretação a partir de periódicos da áreaCurriculumHealth human resource trainingPhysical educationEducationHigher.CurrículoCapacitação de recursos humanos em saúdeEducação físicaEducação superior.This article investigates the challenges produced in the qualification process for the Physical Education area in the health field. A literature review is held in eight periodicals in the field of Physical Education. After analyzing the content, three interpretative axes were found: the integration of teaching-service; the humanization/magnification of the process in the conception of health-disease; the dichotomies and internal differentiation in the area. Such analysis indicates challenges that protect some approximations and crossovers that come to influence the formation of policies in the health field.Este artigo investiga os desafios produzidos na área da educação física sobre aformação para o campo da saúde, realizando revisão de literatura que abrange oitoperiódicos do campo da educação física. Após as análises de conteúdo, foramidentificados três eixos interpretativos: da integração ensino-serviço; dahumanização/ampliação do conceito de processo saúde-doença; e das dicotomias ediferenciação interna na área. Tais análises indicaram desafios que resguardamalgumas aproximações e entrecruzamentos que passam a influenciar as políticas deformação para o campo da saúde.Universidade Estadual de Campinas2020-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-231980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044/21943Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Victor José Machado deGomes, Ivan Marcelo2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8658044Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers Os desafios da formação profissional em educação física para a área da saúde: uma interpretação a partir de periódicos da área |
title |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers |
spellingShingle |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers Oliveira, Victor José Machado de Curriculum Health human resource training Physical education Education Higher. Currículo Capacitação de recursos humanos em saúde Educação física Educação superior. |
title_short |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers |
title_full |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers |
title_fullStr |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers |
title_full_unstemmed |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers |
title_sort |
The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers |
author |
Oliveira, Victor José Machado de |
author_facet |
Oliveira, Victor José Machado de Gomes, Ivan Marcelo |
author_role |
author |
author2 |
Gomes, Ivan Marcelo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Victor José Machado de Gomes, Ivan Marcelo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Curriculum Health human resource training Physical education Education Higher. Currículo Capacitação de recursos humanos em saúde Educação física Educação superior. |
topic |
Curriculum Health human resource training Physical education Education Higher. Currículo Capacitação de recursos humanos em saúde Educação física Educação superior. |
description |
This article investigates the challenges produced in the qualification process for the Physical Education area in the health field. A literature review is held in eight periodicals in the field of Physical Education. After analyzing the content, three interpretative axes were found: the integration of teaching-service; the humanization/magnification of the process in the conception of health-disease; the dichotomies and internal differentiation in the area. Such analysis indicates challenges that protect some approximations and crossovers that come to influence the formation of policies in the health field. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044/21943 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pro-Posições info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pro-Posições |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23 Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23 Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217189340413952 |