The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Victor José Machado de
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Gomes, Ivan Marcelo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044
Resumo: This article investigates the challenges produced in the qualification process for the Physical Education area in the health field. A literature review is held in eight periodicals in the field of Physical Education. After analyzing the content, three interpretative axes were found: the integration of teaching-service; the humanization/magnification of the process in the conception of health-disease; the dichotomies and internal differentiation in the area. Such analysis indicates challenges that protect some approximations and crossovers that come to influence the formation of policies in the health field.
id UNICAMP-18_19e67c7015b0dde4c6d714f0e92487fc
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8658044
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers Os desafios da formação profissional em educação física para a área da saúde: uma interpretação a partir de periódicos da áreaCurriculumHealth human resource trainingPhysical educationEducationHigher.CurrículoCapacitação de recursos humanos em saúdeEducação físicaEducação superior.This article investigates the challenges produced in the qualification process for the Physical Education area in the health field. A literature review is held in eight periodicals in the field of Physical Education. After analyzing the content, three interpretative axes were found: the integration of teaching-service; the humanization/magnification of the process in the conception of health-disease; the dichotomies and internal differentiation in the area. Such analysis indicates challenges that protect some approximations and crossovers that come to influence the formation of policies in the health field.Este artigo investiga os desafios produzidos na área da educação física sobre aformação para o campo da saúde, realizando revisão de literatura que abrange oitoperiódicos do campo da educação física. Após as análises de conteúdo, foramidentificados três eixos interpretativos: da integração ensino-serviço; dahumanização/ampliação do conceito de processo saúde-doença; e das dicotomias ediferenciação interna na área. Tais análises indicaram desafios que resguardamalgumas aproximações e entrecruzamentos que passam a influenciar as políticas deformação para o campo da saúde.Universidade Estadual de Campinas2020-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-231980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044/21943Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Victor José Machado deGomes, Ivan Marcelo2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8658044Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
Os desafios da formação profissional em educação física para a área da saúde: uma interpretação a partir de periódicos da área
title The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
spellingShingle The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
Oliveira, Victor José Machado de
Curriculum
Health human resource training
Physical education
Education
Higher.
Currículo
Capacitação de recursos humanos em saúde
Educação física
Educação superior.
title_short The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
title_full The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
title_fullStr The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
title_full_unstemmed The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
title_sort The challenges of professional qualification in physical education for the health area: an interpretation from area newspapers
author Oliveira, Victor José Machado de
author_facet Oliveira, Victor José Machado de
Gomes, Ivan Marcelo
author_role author
author2 Gomes, Ivan Marcelo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Victor José Machado de
Gomes, Ivan Marcelo
dc.subject.por.fl_str_mv Curriculum
Health human resource training
Physical education
Education
Higher.
Currículo
Capacitação de recursos humanos em saúde
Educação física
Educação superior.
topic Curriculum
Health human resource training
Physical education
Education
Higher.
Currículo
Capacitação de recursos humanos em saúde
Educação física
Educação superior.
description This article investigates the challenges produced in the qualification process for the Physical Education area in the health field. A literature review is held in eight periodicals in the field of Physical Education. After analyzing the content, three interpretative axes were found: the integration of teaching-service; the humanization/magnification of the process in the conception of health-disease; the dichotomies and internal differentiation in the area. Such analysis indicates challenges that protect some approximations and crossovers that come to influence the formation of policies in the health field.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8658044/21943
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Pro-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Pro-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23
Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23
Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-23
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189340413952