Learning by proustian signs in a philosophy of difference

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vitorino, Artur José Renda
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Felix, Grace da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666796
Resumo: This article proposes to examine the phenomenon of learning through the externality of the serial relations, in order to stress the didactic field beyond the teaching phenomenon, intentional teaching, which takes place in very characteristic and delimited circumstances - which are called school education. Enveloped in this problem of the phenomenon to learn, we will search the book Proust and the signs, in the attempt to catch there as the proustian signs open us differently to the infinitesimal learning by the material and spiritual repetitions differing in the time.
id UNICAMP-18_9b71342224ecd398e3d55fbf43619f70
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8666796
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling Learning by proustian signs in a philosophy of differenceAprender mediante signos proustianos en una filosofía de la diferenciaAprender por signos proustianos numa filosofia da diferençaEducationLearnProustian signsDeleuzeEducaciónAprenderSignos proustianosDeleuzeEducaçãoAprenderSignos proustianosDeleuzeThis article proposes to examine the phenomenon of learning through the externality of the serial relations, in order to stress the didactic field beyond the teaching phenomenon, intentional teaching, which takes place in very characteristic and delimited circumstances - which are called school education. Enveloped in this problem of the phenomenon to learn, we will search the book Proust and the signs, in the attempt to catch there as the proustian signs open us differently to the infinitesimal learning by the material and spiritual repetitions differing in the time.Este artículo propone examinar el fenómeno del aprendizaje a través de la exterioridad de las relaciones seriales, en el sentido de tensar el campo didáctico más allá del fenómeno de la instrucción, la enseñanza intencional, que se desarrolla en circunstancias muy características y delimitadas, que se denominan enseñanza escolar. Involucrados en este problema del fenómeno del aprendizaje, revisaremos el libro Proust e os signos, en un intento de mostrar cómo los signos proustianos nos abren de manera diferente al aprendizaje infinitesimal a través de repeticiones materiales y espirituales, diferenciándose en el tiempo.Este artigo propõe perscrutar pela exterioridade das relações seriais o fenômeno aprender, no sentido de tensionar o campo didático para além do fenômeno instrução, ensino intencional, que se realiza em circunstâncias bem características e delimitadas – as quais são denominadas de ensino escolar. Envolto nesse problema do fenômeno aprender, revistaremos o livro Proust e os signos, no intento de aí flagrar como os signos proustianos nos abrem diferentemente à aprendizagem infinitesimal pelas repetições materiais e espirituais, diferindo no tempo.Universidade Estadual de Campinas2021-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666796Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180102Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180102Pro-Posições; v. 32 (2021): Publicação Contínua; e201801021980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666796/27195Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2021 Artur José Renda Vitorino, Grace da Silva Felixhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessVitorino, Artur José Renda Felix, Grace da Silva2022-03-18T18:45:02Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8666796Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:45:02Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Learning by proustian signs in a philosophy of difference
Aprender mediante signos proustianos en una filosofía de la diferencia
Aprender por signos proustianos numa filosofia da diferença
title Learning by proustian signs in a philosophy of difference
spellingShingle Learning by proustian signs in a philosophy of difference
Vitorino, Artur José Renda
Education
Learn
Proustian signs
Deleuze
Educación
Aprender
Signos proustianos
Deleuze
Educação
Aprender
Signos proustianos
Deleuze
title_short Learning by proustian signs in a philosophy of difference
title_full Learning by proustian signs in a philosophy of difference
title_fullStr Learning by proustian signs in a philosophy of difference
title_full_unstemmed Learning by proustian signs in a philosophy of difference
title_sort Learning by proustian signs in a philosophy of difference
author Vitorino, Artur José Renda
author_facet Vitorino, Artur José Renda
Felix, Grace da Silva
author_role author
author2 Felix, Grace da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vitorino, Artur José Renda
Felix, Grace da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Learn
Proustian signs
Deleuze
Educación
Aprender
Signos proustianos
Deleuze
Educação
Aprender
Signos proustianos
Deleuze
topic Education
Learn
Proustian signs
Deleuze
Educación
Aprender
Signos proustianos
Deleuze
Educação
Aprender
Signos proustianos
Deleuze
description This article proposes to examine the phenomenon of learning through the externality of the serial relations, in order to stress the didactic field beyond the teaching phenomenon, intentional teaching, which takes place in very characteristic and delimited circumstances - which are called school education. Enveloped in this problem of the phenomenon to learn, we will search the book Proust and the signs, in the attempt to catch there as the proustian signs open us differently to the infinitesimal learning by the material and spiritual repetitions differing in the time.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666796
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666796
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8666796/27195
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Artur José Renda Vitorino, Grace da Silva Felix
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Artur José Renda Vitorino, Grace da Silva Felix
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180102
Pro-Posições; Vol. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180102
Pro-Posições; v. 32 (2021): Publicação Contínua; e20180102
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189555372032