Autism: pedagogical and social aspects
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8658305 |
Resumo: | In this issue, the jornal ETD presents to readers the Autism Dossier: pedagogical and social aspects, proposed by professors Francisca Maria Gomes Cabral Soares (UERN) and Leila Regina d'Oliveira de Paula Nunes (UERJ), bringing to the academic-scientific debate six papers that address relevant issues related to pedagogical and social aspects with a view to the inclusion of people with Autism Spectrum Disorder (ASD)... |
id |
UNICAMP-19_22f5d5d9e60dff1b856141a412a06952 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8658305 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
Autism: pedagogical and social aspectsAutismo: aspectos pedagógicos y socialesAutismo: aspectos pedagógicos e sociaisAutismSchoolInclusionAutismoEscolaInclusãoAutismoEscuelaIncluiónIn this issue, the jornal ETD presents to readers the Autism Dossier: pedagogical and social aspects, proposed by professors Francisca Maria Gomes Cabral Soares (UERN) and Leila Regina d'Oliveira de Paula Nunes (UERJ), bringing to the academic-scientific debate six papers that address relevant issues related to pedagogical and social aspects with a view to the inclusion of people with Autism Spectrum Disorder (ASD)...En este número, la revista ETD presenta a los lectores el Dossier del Autismo: aspectos pedagógicos y sociales, propuesto por los profesores Francisca Maria Gomes Cabral Soares (UERN) y Leila Regina d'Oliveira de Paula Nunes (UERJ), llevando al debate académico-científico seis trabajos que abordan temas relevantes relacionados con aspectos pedagógicos y sociales con vistas a la inclusión de personas con Trastorno del Espectro (ASD)...Neste número, a Revista ETD apresenta aos leitores e leitoras o Dossiê Autismo: aspectos pedagógicos e sociais, proposto pelas professoras Francisca Maria Gomes Cabral Soares (UERN) e Leila Regina d’Oliveira de Paula Nunes (UERJ), trazendo para o debate acadêmico-científico seis trabalhos que abordam questões relevantes referentes aos aspectos pedagógicos e sociais tendo em vista a inclusão de pessoas com Transtorno do Espectro Autista (TEA)...Universidade Estadual de Campinas2020-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEditorial não avaliado pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/865830510.20396/etd.v22i1.8658305ETD - Educação Temática Digital; v. 22 n. 1 (2020): Autismo: aspectos pedagógicos e sociais; 1-2ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 No. 1 (2020): Autism: pedagogical and social aspects; 1-2ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 Núm. 1 (2020): Autismo: aspectos pedagógicos y sociales; 1-21676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8658305/22082Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBastos, Marise Bartolozzi2020-05-31T19:55:07Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8658305Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:34.764091ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Autism: pedagogical and social aspects Autismo: aspectos pedagógicos y sociales Autismo: aspectos pedagógicos e sociais |
title |
Autism: pedagogical and social aspects |
spellingShingle |
Autism: pedagogical and social aspects Bastos, Marise Bartolozzi Autism School Inclusion Autismo Escola Inclusão Autismo Escuela Incluión |
title_short |
Autism: pedagogical and social aspects |
title_full |
Autism: pedagogical and social aspects |
title_fullStr |
Autism: pedagogical and social aspects |
title_full_unstemmed |
Autism: pedagogical and social aspects |
title_sort |
Autism: pedagogical and social aspects |
author |
Bastos, Marise Bartolozzi |
author_facet |
Bastos, Marise Bartolozzi |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bastos, Marise Bartolozzi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Autism School Inclusion Autismo Escola Inclusão Autismo Escuela Incluión |
topic |
Autism School Inclusion Autismo Escola Inclusão Autismo Escuela Incluión |
description |
In this issue, the jornal ETD presents to readers the Autism Dossier: pedagogical and social aspects, proposed by professors Francisca Maria Gomes Cabral Soares (UERN) and Leila Regina d'Oliveira de Paula Nunes (UERJ), bringing to the academic-scientific debate six papers that address relevant issues related to pedagogical and social aspects with a view to the inclusion of people with Autism Spectrum Disorder (ASD)... |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Editorial não avaliado pelos pares Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8658305 10.20396/etd.v22i1.8658305 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8658305 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v22i1.8658305 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8658305/22082 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digital info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 ETD - Educação Temática Digital |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporáneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; v. 22 n. 1 (2020): Autismo: aspectos pedagógicos e sociais; 1-2 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 No. 1 (2020): Autism: pedagogical and social aspects; 1-2 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 22 Núm. 1 (2020): Autismo: aspectos pedagógicos y sociales; 1-2 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1800216654931558400 |