Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667058 |
Resumo: | The dossier proposal entitled “Teacher Training Policies: challenges, directions and interceptions” presented to Revista Educação Temática Digital - ETD, seeks to socialize research results on teacher training policies implemented in Europe (Portugal and Spain); North America (Mexico), Latin America (Argentina, Brazil and Colombia) and the African Continent (Angola). This is a proposal that arises as a response to contemporary demands from researchers who seek to problematize, through research, current teacher training policies, analyzing repercussions in the educational sphere in the national and international context. |
id |
UNICAMP-19_2b85340ea95919ec43bc1f7e4775fe6a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667058 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepçõesTeacher Training Policies: challenges, directions and interceptionsPolíticas de formación docente: desafíos, direcciones e intercepcionesEducational politicsTeacher trainingRegulationTeaching professionalizationTeaching knowledge and practicesPolítica educativaFormación de profesoresRegulaciónProfesionalización docenteEnseñanza de conocimientos y prácticasPolítica educacionalFormação de professoresRegulaçãoProfissionalização docenteSaberes e práticas docentesThe dossier proposal entitled “Teacher Training Policies: challenges, directions and interceptions” presented to Revista Educação Temática Digital - ETD, seeks to socialize research results on teacher training policies implemented in Europe (Portugal and Spain); North America (Mexico), Latin America (Argentina, Brazil and Colombia) and the African Continent (Angola). This is a proposal that arises as a response to contemporary demands from researchers who seek to problematize, through research, current teacher training policies, analyzing repercussions in the educational sphere in the national and international context.La propuesta de dossier titulado “Políticas de formación docente: desafíos, direcciones e intercepciones” presentada a la Revista Educação Temática Digital - ETD, busca socializar los resultados de investigaciones sobre las políticas de formación docente implementadas en Europa (Portugal y España); América del Norte (México), América Latina (Argentina, Brasil y Colombia) y el Continente Africano (Angola). Esta es una propuesta que surge como respuesta a demandas contemporáneas de investigadores que buscan problematizar, a través de la investigación, las políticas actuales de formación docente, analizando las repercusiones en el ámbito educativo en el contexto nacional e internacional. A proposta de dossiê intitulada “Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções” apresentada à Revista Educação Temática Digital - ETD, busca socializar resultados de pesquisa sobre políticas de formação de professores implementadas na Europa (Portugal e Espanha); América do Norte (México), América Latina (Argentina, Brasil e Colômbia) e no Continente Africano (Angola). Trata-se de uma proposta que surge como resposta às demandas contemporâneas de pesquisadores que buscam problematizar, por meio de pesquisas, as atuais políticas de formação de professores, analisando repercussões no âmbito educacional no contexto nacional e internacional.Universidade Estadual de Campinas2023-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/866705810.20396/etd.v25i00.8667058ETD - Educação Temática Digital; Vol. 25 (2023): Continuous publication; e023054ETD - Educação Temática Digital; Vol. 25 (2023): Publicación continua; e023054ETD - Educação Temática Digital; v. 25 (2023): Publicação contínua; e0230541676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667058/32640Contemporary BrazilBrasil contemporáneoBrasil contemporâneoCopyright (c) 2023 ETD - Educação Temática Digitalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Suzana dos SantosPaschoalino , Jussara Bueno de QueirozSantos, Fabiano Antonio dos2024-01-10T21:04:57Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667058Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2024-01-10T21:04:57ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções Teacher Training Policies: challenges, directions and interceptions Políticas de formación docente: desafíos, direcciones e intercepciones |
title |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções |
spellingShingle |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções Gomes, Suzana dos Santos Educational politics Teacher training Regulation Teaching professionalization Teaching knowledge and practices Política educativa Formación de profesores Regulación Profesionalización docente Enseñanza de conocimientos y prácticas Política educacional Formação de professores Regulação Profissionalização docente Saberes e práticas docentes |
title_short |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções |
title_full |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções |
title_fullStr |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções |
title_full_unstemmed |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções |
title_sort |
Políticas de Formação de Professores: desafios, rumos e intercepções |
author |
Gomes, Suzana dos Santos |
author_facet |
Gomes, Suzana dos Santos Paschoalino , Jussara Bueno de Queiroz Santos, Fabiano Antonio dos |
author_role |
author |
author2 |
Paschoalino , Jussara Bueno de Queiroz Santos, Fabiano Antonio dos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Suzana dos Santos Paschoalino , Jussara Bueno de Queiroz Santos, Fabiano Antonio dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educational politics Teacher training Regulation Teaching professionalization Teaching knowledge and practices Política educativa Formación de profesores Regulación Profesionalización docente Enseñanza de conocimientos y prácticas Política educacional Formação de professores Regulação Profissionalização docente Saberes e práticas docentes |
topic |
Educational politics Teacher training Regulation Teaching professionalization Teaching knowledge and practices Política educativa Formación de profesores Regulación Profesionalización docente Enseñanza de conocimientos y prácticas Política educacional Formação de professores Regulação Profissionalização docente Saberes e práticas docentes |
description |
The dossier proposal entitled “Teacher Training Policies: challenges, directions and interceptions” presented to Revista Educação Temática Digital - ETD, seeks to socialize research results on teacher training policies implemented in Europe (Portugal and Spain); North America (Mexico), Latin America (Argentina, Brazil and Colombia) and the African Continent (Angola). This is a proposal that arises as a response to contemporary demands from researchers who seek to problematize, through research, current teacher training policies, analyzing repercussions in the educational sphere in the national and international context. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667058 10.20396/etd.v25i00.8667058 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667058 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v25i00.8667058 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667058/32640 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 ETD - Educação Temática Digital https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 ETD - Educação Temática Digital https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Contemporary Brazil Brasil contemporáneo Brasil contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 25 (2023): Continuous publication; e023054 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 25 (2023): Publicación continua; e023054 ETD - Educação Temática Digital; v. 25 (2023): Publicação contínua; e023054 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1800216649300705280 |