Rural education: a continuing education of teachers in practice

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreto, Charles
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Gerke, Ana Carla Loss Furlan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: ETD - Educação Temática Digital
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005
Resumo: This is a review drawn from the book by Mônica Nickel, entitled "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Rural Education: a continuing education of teachers in practice"). The work discusses the continuing education process of rural teachers in the municipality of Domingos Martins and its contribution to the teaching praxis, as well.  It highlights the importance of establishing partnerships between the Department of Education and the University, with a view to strengthening continuing education in the municipality. The continuing education of rural teachers was made up both procedurally and historically, contributing to the strengthening of the ethnic and cultural identity of the peoples of the territory, aiming the change in the pedagogical practice, configuring itself as a public policy in the municipality.
id UNICAMP-19_e497b5ecb227044fda360997823bd273
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667005
network_acronym_str UNICAMP-19
network_name_str ETD - Educação Temática Digital
repository_id_str
spelling Rural education: a continuing education of teachers in practiceEducación del campo: formación continua de profesores en la prácticaEducação do campo: formação continuada de professores na práticaEducación ruralFormación de profesoresFormación continuaFormação de professoresFormação continuadaEducação do campo Teacher Training Continued educationField educationThis is a review drawn from the book by Mônica Nickel, entitled "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Rural Education: a continuing education of teachers in practice"). The work discusses the continuing education process of rural teachers in the municipality of Domingos Martins and its contribution to the teaching praxis, as well.  It highlights the importance of establishing partnerships between the Department of Education and the University, with a view to strengthening continuing education in the municipality. The continuing education of rural teachers was made up both procedurally and historically, contributing to the strengthening of the ethnic and cultural identity of the peoples of the territory, aiming the change in the pedagogical practice, configuring itself as a public policy in the municipality.Se trata de una reseña elaborada a partir del libro de Mônica Nickel, intitulada "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Educación del Campo: formación continua de profesores en la práctica"). La obra discute el proceso de formación continua de profesores del campo en el municipio de Domingos Martins y su contribución a la praxis docente. Destaca la importancia de establecer cooperaciones entre la Secretaría de Educación y la Universidad, con el objetivo de fortalecer la formación continua en el municipio. La formación continua de profesores del campo se constituyó tanto procesal como históricamente, contribuyendo para el fortalecimiento de la identidad étnica y cultural de los pueblos del territorio, a fin de cambiar la práctica pedagógica, configurándose como una política pública en el municipio.Trata-se de resenha elaborada a partir do livro de Mônica Nickel, sob o título "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática". A obra discute o processo de formação continuada de professores do campo no município de Domingos Martins e sua contribuição na práxis docente. Destaca a importância de se estabelecer parcerias entre a Secretaria de Educação e a Universidade, com vistas ao fortalecimento da formação continuada no município. A formação continuada de professores do campo constituiu-se processual e historicamente, contribuindo para o fortalecimento da identidade étnica e cultural dos povos do território, para a mudança da prática pedagógica, configurando-se como política pública no município.    Universidade Estadual de Campinas2022-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionResenha avaliada pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/866700510.20396/etd.v24i3.8667005ETD - Educação Temática Digital; v. 24 n. 3 (2022): Fazer e Pensar a Educação; 717-722ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 No. 3 (2022): Doing and Thinking Education; 717-722ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 Núm. 3 (2022): Hacer y Pensar Educación; 717-7221676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005/29866Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digitalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoreto, CharlesGerke, Ana Carla Loss Furlan 2022-09-05T18:29:46Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667005Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:41.211969ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Rural education: a continuing education of teachers in practice
Educación del campo: formación continua de profesores en la práctica
Educação do campo: formação continuada de professores na prática
title Rural education: a continuing education of teachers in practice
spellingShingle Rural education: a continuing education of teachers in practice
Moreto, Charles
Educación rural
Formación de profesores
Formación continua
Formação de professores
Formação continuada
Educação do campo
Teacher Training
Continued education
Field education
title_short Rural education: a continuing education of teachers in practice
title_full Rural education: a continuing education of teachers in practice
title_fullStr Rural education: a continuing education of teachers in practice
title_full_unstemmed Rural education: a continuing education of teachers in practice
title_sort Rural education: a continuing education of teachers in practice
author Moreto, Charles
author_facet Moreto, Charles
Gerke, Ana Carla Loss Furlan
author_role author
author2 Gerke, Ana Carla Loss Furlan
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreto, Charles
Gerke, Ana Carla Loss Furlan
dc.subject.por.fl_str_mv Educación rural
Formación de profesores
Formación continua
Formação de professores
Formação continuada
Educação do campo
Teacher Training
Continued education
Field education
topic Educación rural
Formación de profesores
Formación continua
Formação de professores
Formação continuada
Educação do campo
Teacher Training
Continued education
Field education
description This is a review drawn from the book by Mônica Nickel, entitled "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Rural Education: a continuing education of teachers in practice"). The work discusses the continuing education process of rural teachers in the municipality of Domingos Martins and its contribution to the teaching praxis, as well.  It highlights the importance of establishing partnerships between the Department of Education and the University, with a view to strengthening continuing education in the municipality. The continuing education of rural teachers was made up both procedurally and historically, contributing to the strengthening of the ethnic and cultural identity of the peoples of the territory, aiming the change in the pedagogical practice, configuring itself as a public policy in the municipality.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-08-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Resenha avaliada pelos pares
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005
10.20396/etd.v24i3.8667005
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005
identifier_str_mv 10.20396/etd.v24i3.8667005
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005/29866
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digital
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digital
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital; v. 24 n. 3 (2022): Fazer e Pensar a Educação; 717-722
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 No. 3 (2022): Doing and Thinking Education; 717-722
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 Núm. 3 (2022): Hacer y Pensar Educación; 717-722
1676-2592
reponame:ETD - Educação Temática Digital
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str ETD - Educação Temática Digital
collection ETD - Educação Temática Digital
repository.name.fl_str_mv ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br
_version_ 1800216649168584704