Rural education: a continuing education of teachers in practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005 |
Resumo: | This is a review drawn from the book by Mônica Nickel, entitled "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Rural Education: a continuing education of teachers in practice"). The work discusses the continuing education process of rural teachers in the municipality of Domingos Martins and its contribution to the teaching praxis, as well. It highlights the importance of establishing partnerships between the Department of Education and the University, with a view to strengthening continuing education in the municipality. The continuing education of rural teachers was made up both procedurally and historically, contributing to the strengthening of the ethnic and cultural identity of the peoples of the territory, aiming the change in the pedagogical practice, configuring itself as a public policy in the municipality. |
id |
UNICAMP-19_e497b5ecb227044fda360997823bd273 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667005 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
Rural education: a continuing education of teachers in practiceEducación del campo: formación continua de profesores en la prácticaEducação do campo: formação continuada de professores na práticaEducación ruralFormación de profesoresFormación continuaFormação de professoresFormação continuadaEducação do campo Teacher Training Continued educationField educationThis is a review drawn from the book by Mônica Nickel, entitled "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Rural Education: a continuing education of teachers in practice"). The work discusses the continuing education process of rural teachers in the municipality of Domingos Martins and its contribution to the teaching praxis, as well. It highlights the importance of establishing partnerships between the Department of Education and the University, with a view to strengthening continuing education in the municipality. The continuing education of rural teachers was made up both procedurally and historically, contributing to the strengthening of the ethnic and cultural identity of the peoples of the territory, aiming the change in the pedagogical practice, configuring itself as a public policy in the municipality.Se trata de una reseña elaborada a partir del libro de Mônica Nickel, intitulada "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Educación del Campo: formación continua de profesores en la práctica"). La obra discute el proceso de formación continua de profesores del campo en el municipio de Domingos Martins y su contribución a la praxis docente. Destaca la importancia de establecer cooperaciones entre la Secretaría de Educación y la Universidad, con el objetivo de fortalecer la formación continua en el municipio. La formación continua de profesores del campo se constituyó tanto procesal como históricamente, contribuyendo para el fortalecimiento de la identidad étnica y cultural de los pueblos del territorio, a fin de cambiar la práctica pedagógica, configurándose como una política pública en el municipio.Trata-se de resenha elaborada a partir do livro de Mônica Nickel, sob o título "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática". A obra discute o processo de formação continuada de professores do campo no município de Domingos Martins e sua contribuição na práxis docente. Destaca a importância de se estabelecer parcerias entre a Secretaria de Educação e a Universidade, com vistas ao fortalecimento da formação continuada no município. A formação continuada de professores do campo constituiu-se processual e historicamente, contribuindo para o fortalecimento da identidade étnica e cultural dos povos do território, para a mudança da prática pedagógica, configurando-se como política pública no município. Universidade Estadual de Campinas2022-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionResenha avaliada pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/866700510.20396/etd.v24i3.8667005ETD - Educação Temática Digital; v. 24 n. 3 (2022): Fazer e Pensar a Educação; 717-722ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 No. 3 (2022): Doing and Thinking Education; 717-722ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 Núm. 3 (2022): Hacer y Pensar Educación; 717-7221676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005/29866Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digitalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoreto, CharlesGerke, Ana Carla Loss Furlan 2022-09-05T18:29:46Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667005Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:41.211969ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Rural education: a continuing education of teachers in practice Educación del campo: formación continua de profesores en la práctica Educação do campo: formação continuada de professores na prática |
title |
Rural education: a continuing education of teachers in practice |
spellingShingle |
Rural education: a continuing education of teachers in practice Moreto, Charles Educación rural Formación de profesores Formación continua Formação de professores Formação continuada Educação do campo Teacher Training Continued education Field education |
title_short |
Rural education: a continuing education of teachers in practice |
title_full |
Rural education: a continuing education of teachers in practice |
title_fullStr |
Rural education: a continuing education of teachers in practice |
title_full_unstemmed |
Rural education: a continuing education of teachers in practice |
title_sort |
Rural education: a continuing education of teachers in practice |
author |
Moreto, Charles |
author_facet |
Moreto, Charles Gerke, Ana Carla Loss Furlan |
author_role |
author |
author2 |
Gerke, Ana Carla Loss Furlan |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreto, Charles Gerke, Ana Carla Loss Furlan |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educación rural Formación de profesores Formación continua Formação de professores Formação continuada Educação do campo Teacher Training Continued education Field education |
topic |
Educación rural Formación de profesores Formación continua Formação de professores Formação continuada Educação do campo Teacher Training Continued education Field education |
description |
This is a review drawn from the book by Mônica Nickel, entitled "Educação do Campo: formação continuada de professores na prática" ("Rural Education: a continuing education of teachers in practice"). The work discusses the continuing education process of rural teachers in the municipality of Domingos Martins and its contribution to the teaching praxis, as well. It highlights the importance of establishing partnerships between the Department of Education and the University, with a view to strengthening continuing education in the municipality. The continuing education of rural teachers was made up both procedurally and historically, contributing to the strengthening of the ethnic and cultural identity of the peoples of the territory, aiming the change in the pedagogical practice, configuring itself as a public policy in the municipality. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Resenha avaliada pelos pares Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005 10.20396/etd.v24i3.8667005 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v24i3.8667005 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8667005/29866 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digital https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digital https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporáneo Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; v. 24 n. 3 (2022): Fazer e Pensar a Educação; 717-722 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 No. 3 (2022): Doing and Thinking Education; 717-722 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 24 Núm. 3 (2022): Hacer y Pensar Educación; 717-722 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1800216649168584704 |