Literacy: building new practices with the use of ICTs
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474 |
Resumo: | This article is an experience report on the work developed from the reading of Eva Furnari‟s book Felpo Filva (2006), in a third year elementary school class of a municipal school in Porto Alegre. The set of actions experienced has allowed to observe and to describe the children‟s writings pointing out their evolutions regarding the writing levels. The actions involved literacy activities and practices with text carriers [1], evidenced by the book, in the classroom and in the computing laboratory. It is a qualitative research, in the form of a case study. |
id |
UNICAMP-33_b41475ac0f264f6302911ea2eb4e5fe8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14474 |
network_acronym_str |
UNICAMP-33 |
network_name_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository_id_str |
|
spelling |
Literacy: building new practices with the use of ICTsLetramento: construindo novas práticas com o uso das TICsLiteracyTechnologiesLetramentoTecnologiasThis article is an experience report on the work developed from the reading of Eva Furnari‟s book Felpo Filva (2006), in a third year elementary school class of a municipal school in Porto Alegre. The set of actions experienced has allowed to observe and to describe the children‟s writings pointing out their evolutions regarding the writing levels. The actions involved literacy activities and practices with text carriers [1], evidenced by the book, in the classroom and in the computing laboratory. It is a qualitative research, in the form of a case study. Este artigo trata de um relato de experiência sobre o trabalho desenvolvido a partir da leitura do livro Felpo Filva, de Eva Furnari, em uma turma de terceiro ano do ensino fundamental de uma escola municipal de Porto Alegre. O conjunto de ações vivenciadas permitiu observar e descrever as escritas das crianças, apontando suas evoluções no que se refere aos níveis de escrita. As ações envolveram atividades de alfabetização e práticas de letramento com portadores de texto[1] evidenciados pelo livro, na sala de aula e no laboratório de informática. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, na forma de estudo de caso. Universidade Estadual de Campinas2015-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1447410.20396/tsc.v3i1.14474Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No. 1 (2015); 40-57Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 Núm. 1 (2015); 40-57Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No 1 (2015); 40-57Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 3 n. 1 (2015); 40-572318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474/9487Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lisandra Almeida daCorbellini, Silvana2022-02-03T10:50:38Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14474Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T10:50:38Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Literacy: building new practices with the use of ICTs Letramento: construindo novas práticas com o uso das TICs |
title |
Literacy: building new practices with the use of ICTs |
spellingShingle |
Literacy: building new practices with the use of ICTs Silva, Lisandra Almeida da Literacy Technologies Letramento Tecnologias |
title_short |
Literacy: building new practices with the use of ICTs |
title_full |
Literacy: building new practices with the use of ICTs |
title_fullStr |
Literacy: building new practices with the use of ICTs |
title_full_unstemmed |
Literacy: building new practices with the use of ICTs |
title_sort |
Literacy: building new practices with the use of ICTs |
author |
Silva, Lisandra Almeida da |
author_facet |
Silva, Lisandra Almeida da Corbellini, Silvana |
author_role |
author |
author2 |
Corbellini, Silvana |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Lisandra Almeida da Corbellini, Silvana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literacy Technologies Letramento Tecnologias |
topic |
Literacy Technologies Letramento Tecnologias |
description |
This article is an experience report on the work developed from the reading of Eva Furnari‟s book Felpo Filva (2006), in a third year elementary school class of a municipal school in Porto Alegre. The set of actions experienced has allowed to observe and to describe the children‟s writings pointing out their evolutions regarding the writing levels. The actions involved literacy activities and practices with text carriers [1], evidenced by the book, in the classroom and in the computing laboratory. It is a qualitative research, in the form of a case study. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares Artigo avaliado pelos pares Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474 10.20396/tsc.v3i1.14474 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474 |
identifier_str_mv |
10.20396/tsc.v3i1.14474 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474/9487 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No. 1 (2015); 40-57 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 Núm. 1 (2015); 40-57 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No 1 (2015); 40-57 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 3 n. 1 (2015); 40-57 2318-8839 reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
collection |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository.name.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tscnied@unicamp.br |
_version_ |
1801207166880710656 |