Literacy: building new practices with the use of ICTs

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Lisandra Almeida da
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Corbellini, Silvana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474
Resumo: This article is an experience report on the work developed from the reading of Eva Furnari‟s book Felpo Filva (2006), in a third year elementary school class of a municipal school in Porto Alegre. The set of actions experienced has allowed to observe and to describe the children‟s writings pointing out their evolutions regarding the writing levels. The actions involved literacy activities and practices with text carriers [1], evidenced by the book, in the classroom and in the computing laboratory. It is a qualitative research, in the form of a case study.
id UNICAMP-33_b41475ac0f264f6302911ea2eb4e5fe8
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14474
network_acronym_str UNICAMP-33
network_name_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository_id_str
spelling Literacy: building new practices with the use of ICTsLetramento: construindo novas práticas com o uso das TICsLiteracyTechnologiesLetramentoTecnologiasThis article is an experience report on the work developed from the reading of Eva Furnari‟s book Felpo Filva (2006), in a third year elementary school class of a municipal school in Porto Alegre. The set of actions experienced has allowed to observe and to describe the children‟s writings pointing out their evolutions regarding the writing levels. The actions involved literacy activities and practices with text carriers [1], evidenced by the book, in the classroom and in the computing laboratory. It is a qualitative research, in the form of a case study. Este artigo trata de um relato de experiência sobre o trabalho desenvolvido a partir da leitura do livro Felpo Filva, de Eva Furnari, em uma turma de terceiro ano do ensino fundamental de uma escola municipal de Porto Alegre. O conjunto de ações vivenciadas permitiu observar e descrever as escritas das crianças, apontando suas evoluções no que se refere aos níveis de escrita. As ações envolveram atividades de alfabetização e práticas de letramento com portadores de texto[1] evidenciados pelo livro, na sala de aula e no laboratório de informática. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, na forma de estudo de caso. Universidade Estadual de Campinas2015-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1447410.20396/tsc.v3i1.14474Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No. 1 (2015); 40-57Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 Núm. 1 (2015); 40-57Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No 1 (2015); 40-57Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 3 n. 1 (2015); 40-572318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474/9487Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lisandra Almeida daCorbellini, Silvana2022-02-03T10:50:38Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14474Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T10:50:38Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Literacy: building new practices with the use of ICTs
Letramento: construindo novas práticas com o uso das TICs
title Literacy: building new practices with the use of ICTs
spellingShingle Literacy: building new practices with the use of ICTs
Silva, Lisandra Almeida da
Literacy
Technologies
Letramento
Tecnologias
title_short Literacy: building new practices with the use of ICTs
title_full Literacy: building new practices with the use of ICTs
title_fullStr Literacy: building new practices with the use of ICTs
title_full_unstemmed Literacy: building new practices with the use of ICTs
title_sort Literacy: building new practices with the use of ICTs
author Silva, Lisandra Almeida da
author_facet Silva, Lisandra Almeida da
Corbellini, Silvana
author_role author
author2 Corbellini, Silvana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Lisandra Almeida da
Corbellini, Silvana
dc.subject.por.fl_str_mv Literacy
Technologies
Letramento
Tecnologias
topic Literacy
Technologies
Letramento
Tecnologias
description This article is an experience report on the work developed from the reading of Eva Furnari‟s book Felpo Filva (2006), in a third year elementary school class of a municipal school in Porto Alegre. The set of actions experienced has allowed to observe and to describe the children‟s writings pointing out their evolutions regarding the writing levels. The actions involved literacy activities and practices with text carriers [1], evidenced by the book, in the classroom and in the computing laboratory. It is a qualitative research, in the form of a case study.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
Artigo avaliado pelos pares
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474
10.20396/tsc.v3i1.14474
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474
identifier_str_mv 10.20396/tsc.v3i1.14474
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14474/9487
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No. 1 (2015); 40-57
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 Núm. 1 (2015); 40-57
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No 1 (2015); 40-57
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 3 n. 1 (2015); 40-57
2318-8839
reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
collection Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository.name.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tscnied@unicamp.br
_version_ 1801207166880710656