Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/10567 |
Resumo: | Current paper analyzes environmental education as a type of promotion of sustainable development. Based on the deductive method, research features as exploratory, bibliographical and descriptive and discusses the effects of globalization that developed in hyper consumerism. Further, sustainability is seen as a model of development caused by the urgency to implement human activities that would impair necessary conditions to maintain human life on the plant for future generations. Analyses on education will be developed as a tool to make feasible the diffused idea of the preservation of the ecologically balanced environment for present and future generations. It may be concluded that environmental education is a basic right to attain sustainable development. |
id |
UNICESU-0_8877b11f898a0283623d4a4d771c304f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10567 |
network_acronym_str |
UNICESU-0 |
network_name_str |
Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development La Educación Ambiental como Derecho Fundamental en el Camino del Desarrollo SustentableA Educação Ambiental enquanto Direito Fundamental no caminho do Desenvolvimento SustentávelDevelopmentEducationGlobalizationHyper consumerismSustainabilityDesarrolloEducaciónGlobalizaciónHiper consumismoSustentabilidadDesenvolvimentoEducaçãoGlobalizaçãoHiperconsumismoSustentabilidadeeducação ambientalCurrent paper analyzes environmental education as a type of promotion of sustainable development. Based on the deductive method, research features as exploratory, bibliographical and descriptive and discusses the effects of globalization that developed in hyper consumerism. Further, sustainability is seen as a model of development caused by the urgency to implement human activities that would impair necessary conditions to maintain human life on the plant for future generations. Analyses on education will be developed as a tool to make feasible the diffused idea of the preservation of the ecologically balanced environment for present and future generations. It may be concluded that environmental education is a basic right to attain sustainable development. En el presente artículo se tiene como objetivo analizar la educación ambiental como forma de promoción del desarrollo sustentable. En ese escenario, con base en el método deductivo, utilizándose de la pesquisa exploratoria, bibliográfica y descriptiva, en un primer momento, se discute los efectos de la globalización que llevaron al hiper consumismo, para, después, argumentar a respecto de la sustentabilidad como modelo de desarrollo en recurrencia de la imprescindibilidad de implementar acciones humanas de forma a no poner en riesgo las condiciones necesarias a la manutención de la vida del ser racional sobre la Terra para la posteridad. Después, se harán análisis a respecto de la educación como instrumento capaz de viabilizar el derecho difuso de la preservación del medio ambiente ecológicamente equilibrado a las generaciones presentes y futuras. Por fin, se concluirá que la educación ambiental es un derecho fundamental para que se pueda alcanzar el desarrollo sustentable.O presente artigo tem como objetivo analisar a educação ambiental como forma de promoção do desenvolvimento sustentável. Nesse cenário, com base no método dedutivo, utilizando-se da pesquisa exploratória, bibliográfica e descritiva, em um primeiro momento, discute-se os efeitos da globalização que levaram ao hiperconsumismo, para, logo em seguida, argumentar a respeito da sustentabilidade como modelo de desenvolvimento em decorrência da imprescindibilidade de implementar ações humanas de forma a não pôr em risco as condições necessárias à manutenção da vida do ser racional sobre a Terra para a posteridade. Após, serão feitas análises a respeito da educação como instrumento capaz de viabilizar o direito difuso da preservação do meio ambiente ecologicamente equilibrado para as gerações presentes e futuras. Por fim, concluir-se-á que a educação ambiental é um direito fundamental para que se possa alcançar o desenvolvimento sustentável.Universidade Cesumar - UniCesumar2022-09-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Parestextoapplication/pdfhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/1056710.17765/2176-9184.2022v22n2.e10567Revista Jurídica Cesumar - Mestrado; v. 22 n. 2 (2022): maio/ago.; 381-3982176-91841677-6402reponame:Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online)instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UNICESUporhttps://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/10567/7168Copyright (c) 2022 Revista Jurídica Cesumar - Mestradohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFraga, Fellipe Vilas BôasGodoy, Sandro MarcosBastos de Oliveira, Bruno2022-09-06T12:56:19Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10567Revistahttp://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridicaPRIhttp://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/oai||naep@unicesumar.edu.br2176-91841677-6402opendoar:2022-09-06T12:56:19Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development La Educación Ambiental como Derecho Fundamental en el Camino del Desarrollo Sustentable A Educação Ambiental enquanto Direito Fundamental no caminho do Desenvolvimento Sustentável |
title |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development |
spellingShingle |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development Fraga, Fellipe Vilas Bôas Development Education Globalization Hyper consumerism Sustainability Desarrollo Educación Globalización Hiper consumismo Sustentabilidad Desenvolvimento Educação Globalização Hiperconsumismo Sustentabilidade educação ambiental |
title_short |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development |
title_full |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development |
title_fullStr |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development |
title_full_unstemmed |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development |
title_sort |
Environmental Education as a Basic right within Sustainable Development |
author |
Fraga, Fellipe Vilas Bôas |
author_facet |
Fraga, Fellipe Vilas Bôas Godoy, Sandro Marcos Bastos de Oliveira, Bruno |
author_role |
author |
author2 |
Godoy, Sandro Marcos Bastos de Oliveira, Bruno |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fraga, Fellipe Vilas Bôas Godoy, Sandro Marcos Bastos de Oliveira, Bruno |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Development Education Globalization Hyper consumerism Sustainability Desarrollo Educación Globalización Hiper consumismo Sustentabilidad Desenvolvimento Educação Globalização Hiperconsumismo Sustentabilidade educação ambiental |
topic |
Development Education Globalization Hyper consumerism Sustainability Desarrollo Educación Globalización Hiper consumismo Sustentabilidad Desenvolvimento Educação Globalização Hiperconsumismo Sustentabilidade educação ambiental |
description |
Current paper analyzes environmental education as a type of promotion of sustainable development. Based on the deductive method, research features as exploratory, bibliographical and descriptive and discusses the effects of globalization that developed in hyper consumerism. Further, sustainability is seen as a model of development caused by the urgency to implement human activities that would impair necessary conditions to maintain human life on the plant for future generations. Analyses on education will be developed as a tool to make feasible the diffused idea of the preservation of the ecologically balanced environment for present and future generations. It may be concluded that environmental education is a basic right to attain sustainable development. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/10567 10.17765/2176-9184.2022v22n2.e10567 |
url |
https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/10567 |
identifier_str_mv |
10.17765/2176-9184.2022v22n2.e10567 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unicesumar.edu.br/index.php/revjuridica/article/view/10567/7168 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Jurídica Cesumar - Mestrado https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Jurídica Cesumar - Mestrado https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cesumar - UniCesumar |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cesumar - UniCesumar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Jurídica Cesumar - Mestrado; v. 22 n. 2 (2022): maio/ago.; 381-398 2176-9184 1677-6402 reponame:Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) instacron:UNICESU |
instname_str |
Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
instacron_str |
UNICESU |
institution |
UNICESU |
reponame_str |
Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) |
collection |
Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Jurídica Cesumar - Mestrado (Online) - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||naep@unicesumar.edu.br |
_version_ |
1798042388747255808 |