Training and teaching in health in higher education: Production balance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rossi, Everton
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Monteiro, Filomena Maria de Arruda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista @mbienteeducação
Texto Completo: https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234
Resumo: This study analyzed how research discusses training and teaching in health within higher education. Methodologically, it is guided by a qualitative, bibliographic approach. In this perspective, a preliminary study of scientific production was conducted based on articles published on the theme "Teaching in Health in Higher Education in Brazil" over the last 10 years (2010-2020) in the Scientific Electronic Library Online (SciELO). This production reveals the complexity of teaching practice and reaffirms the significant need for teacher training in the health field. As a result, discussions about teaching in higher education in health and introducing new learning methodologies emerge as challenges for researchers, educators, and institutions seeking to implement concrete policies to promote changes in professional training, thus favoring the necessary transformations in practices. These considerations emphasize the significant demand for effective teacher training in the health field.
id UNICID_176e13a6f6404929fe062f6217573140
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234
network_acronym_str UNICID
network_name_str Revista @mbienteeducação
repository_id_str
spelling Training and teaching in health in higher education: Production balanceFormación u enseñanza en salud em la educación: Balance de producciónFormação e docência em saúde na educação superior: Balanço de produçãoHealth EducationProfessional DevelopmentTeaching TrainingEducación para la SaludDesarrollo ProfesionalFormación DocenteEducação em SaúdeDesenvolvimento ProfissionalFormação DocenteThis study analyzed how research discusses training and teaching in health within higher education. Methodologically, it is guided by a qualitative, bibliographic approach. In this perspective, a preliminary study of scientific production was conducted based on articles published on the theme "Teaching in Health in Higher Education in Brazil" over the last 10 years (2010-2020) in the Scientific Electronic Library Online (SciELO). This production reveals the complexity of teaching practice and reaffirms the significant need for teacher training in the health field. As a result, discussions about teaching in higher education in health and introducing new learning methodologies emerge as challenges for researchers, educators, and institutions seeking to implement concrete policies to promote changes in professional training, thus favoring the necessary transformations in practices. These considerations emphasize the significant demand for effective teacher training in the health field.Este estudio tuvo como objetivo analizar cómo las investigaciones discuten la formación y la docencia en el área de la salud en el nivel de Educación Superior. El abordaje implementado fue de corte cualitativo de tipo bibliográfico, por lo cual, se realizó un estudio preliminar de la producción científica de los últimos 10 años (2010-2020), con el tema "Docencia en el área de la Salud en el nivel de Educación Superior en Brasil" encontrados en la plataforma de la Biblioteca Científica Electrónica en Línea (SciELO). Esta producción revela la existencia de una práctica docente compleja y reafirma la necesidad de la formación de profesores en el área de la salud. De esta forma, fue posible concluir que los debates sobre la docencia en la Educación Superior en el campo de la salud y en la implementación de nuevas metodologías de aprendizaje terminan representando desafíos para investigadores, educadores e instituciones en su intento por construir políticas concretas que promuevan cambios en la formación de perfiles profesionales que posibiliten las transformaciones necesarias de las prácticas y reafirmen que existe una necesidad significativa de formación docente en el área en custeio.Este estudo teve como objetivo analisar como as pesquisas discutem a formação e docência em saúde na educação superior. Metodologicamente, orienta-se pela abordagem qualitativa, do tipo bibliográfica. Nessa perspectiva, foi realizado um estudo preliminar da produção científica, a partir de artigos publicados sobre a temática "Docência em Saúde na Educação Superior no Brasil”, nos últimos 10 anos (2010-2020) na Scientific Electronic Library Online (SciELO). Esta produção nos revela a existência de uma complexidade da prática docente e reafirma a expressiva necessidade da formação docente na área da saúde. Com isso, as discussões sobre o exercício do magistério no ensino superior em saúde e a introdução de novas metodologias de aprendizagem surgem como desafios para pesquisadores, educadores e instituições, que buscam implementar políticas concretas visando promover mudanças na formação de profissionais, de modo a favorecer as transformações necessárias nas práticas. Essas considerações reiteram a significativa demanda por uma formação docente efetiva no âmbito da saúde.Universidade Cidade de São Paulo2023-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/123410.26843/ae.v16i00.1234Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230201982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1089https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1091Copyright (c) 2023 Everton Rossi, Filomena Maria de Arruda Monteiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessRossi, EvertonMonteiro, Filomena Maria de Arruda2024-01-11T20:36:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:25Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false
dc.title.none.fl_str_mv Training and teaching in health in higher education: Production balance
Formación u enseñanza en salud em la educación: Balance de producción
Formação e docência em saúde na educação superior: Balanço de produção
title Training and teaching in health in higher education: Production balance
spellingShingle Training and teaching in health in higher education: Production balance
Rossi, Everton
Health Education
Professional Development
Teaching Training
Educación para la Salud
Desarrollo Profesional
Formación Docente
Educação em Saúde
Desenvolvimento Profissional
Formação Docente
title_short Training and teaching in health in higher education: Production balance
title_full Training and teaching in health in higher education: Production balance
title_fullStr Training and teaching in health in higher education: Production balance
title_full_unstemmed Training and teaching in health in higher education: Production balance
title_sort Training and teaching in health in higher education: Production balance
author Rossi, Everton
author_facet Rossi, Everton
Monteiro, Filomena Maria de Arruda
author_role author
author2 Monteiro, Filomena Maria de Arruda
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rossi, Everton
Monteiro, Filomena Maria de Arruda
dc.subject.por.fl_str_mv Health Education
Professional Development
Teaching Training
Educación para la Salud
Desarrollo Profesional
Formación Docente
Educação em Saúde
Desenvolvimento Profissional
Formação Docente
topic Health Education
Professional Development
Teaching Training
Educación para la Salud
Desarrollo Profesional
Formación Docente
Educação em Saúde
Desenvolvimento Profissional
Formação Docente
description This study analyzed how research discusses training and teaching in health within higher education. Methodologically, it is guided by a qualitative, bibliographic approach. In this perspective, a preliminary study of scientific production was conducted based on articles published on the theme "Teaching in Health in Higher Education in Brazil" over the last 10 years (2010-2020) in the Scientific Electronic Library Online (SciELO). This production reveals the complexity of teaching practice and reaffirms the significant need for teacher training in the health field. As a result, discussions about teaching in higher education in health and introducing new learning methodologies emerge as challenges for researchers, educators, and institutions seeking to implement concrete policies to promote changes in professional training, thus favoring the necessary transformations in practices. These considerations emphasize the significant demand for effective teacher training in the health field.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234
10.26843/ae.v16i00.1234
url https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234
identifier_str_mv 10.26843/ae.v16i00.1234
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1089
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1091
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Everton Rossi, Filomena Maria de Arruda Monteiro
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Everton Rossi, Filomena Maria de Arruda Monteiro
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Cidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade Cidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020
1982-8632
10.26843/ae.v16i00
reponame:Revista @mbienteeducação
instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
instacron:UNICID
instname_str Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
instacron_str UNICID
institution UNICID
reponame_str Revista @mbienteeducação
collection Revista @mbienteeducação
repository.name.fl_str_mv Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798315140921163776