Training and teaching in health in higher education: Production balance
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista @mbienteeducação |
Texto Completo: | https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234 |
Resumo: | This study analyzed how research discusses training and teaching in health within higher education. Methodologically, it is guided by a qualitative, bibliographic approach. In this perspective, a preliminary study of scientific production was conducted based on articles published on the theme "Teaching in Health in Higher Education in Brazil" over the last 10 years (2010-2020) in the Scientific Electronic Library Online (SciELO). This production reveals the complexity of teaching practice and reaffirms the significant need for teacher training in the health field. As a result, discussions about teaching in higher education in health and introducing new learning methodologies emerge as challenges for researchers, educators, and institutions seeking to implement concrete policies to promote changes in professional training, thus favoring the necessary transformations in practices. These considerations emphasize the significant demand for effective teacher training in the health field. |
id |
UNICID_176e13a6f6404929fe062f6217573140 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234 |
network_acronym_str |
UNICID |
network_name_str |
Revista @mbienteeducação |
repository_id_str |
|
spelling |
Training and teaching in health in higher education: Production balanceFormación u enseñanza en salud em la educación: Balance de producciónFormação e docência em saúde na educação superior: Balanço de produçãoHealth EducationProfessional DevelopmentTeaching TrainingEducación para la SaludDesarrollo ProfesionalFormación DocenteEducação em SaúdeDesenvolvimento ProfissionalFormação DocenteThis study analyzed how research discusses training and teaching in health within higher education. Methodologically, it is guided by a qualitative, bibliographic approach. In this perspective, a preliminary study of scientific production was conducted based on articles published on the theme "Teaching in Health in Higher Education in Brazil" over the last 10 years (2010-2020) in the Scientific Electronic Library Online (SciELO). This production reveals the complexity of teaching practice and reaffirms the significant need for teacher training in the health field. As a result, discussions about teaching in higher education in health and introducing new learning methodologies emerge as challenges for researchers, educators, and institutions seeking to implement concrete policies to promote changes in professional training, thus favoring the necessary transformations in practices. These considerations emphasize the significant demand for effective teacher training in the health field.Este estudio tuvo como objetivo analizar cómo las investigaciones discuten la formación y la docencia en el área de la salud en el nivel de Educación Superior. El abordaje implementado fue de corte cualitativo de tipo bibliográfico, por lo cual, se realizó un estudio preliminar de la producción científica de los últimos 10 años (2010-2020), con el tema "Docencia en el área de la Salud en el nivel de Educación Superior en Brasil" encontrados en la plataforma de la Biblioteca Científica Electrónica en Línea (SciELO). Esta producción revela la existencia de una práctica docente compleja y reafirma la necesidad de la formación de profesores en el área de la salud. De esta forma, fue posible concluir que los debates sobre la docencia en la Educación Superior en el campo de la salud y en la implementación de nuevas metodologías de aprendizaje terminan representando desafíos para investigadores, educadores e instituciones en su intento por construir políticas concretas que promuevan cambios en la formación de perfiles profesionales que posibiliten las transformaciones necesarias de las prácticas y reafirmen que existe una necesidad significativa de formación docente en el área en custeio.Este estudo teve como objetivo analisar como as pesquisas discutem a formação e docência em saúde na educação superior. Metodologicamente, orienta-se pela abordagem qualitativa, do tipo bibliográfica. Nessa perspectiva, foi realizado um estudo preliminar da produção científica, a partir de artigos publicados sobre a temática "Docência em Saúde na Educação Superior no Brasil”, nos últimos 10 anos (2010-2020) na Scientific Electronic Library Online (SciELO). Esta produção nos revela a existência de uma complexidade da prática docente e reafirma a expressiva necessidade da formação docente na área da saúde. Com isso, as discussões sobre o exercício do magistério no ensino superior em saúde e a introdução de novas metodologias de aprendizagem surgem como desafios para pesquisadores, educadores e instituições, que buscam implementar políticas concretas visando promover mudanças na formação de profissionais, de modo a favorecer as transformações necessárias nas práticas. Essas considerações reiteram a significativa demanda por uma formação docente efetiva no âmbito da saúde.Universidade Cidade de São Paulo2023-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/123410.26843/ae.v16i00.1234Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230201982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1089https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1091Copyright (c) 2023 Everton Rossi, Filomena Maria de Arruda Monteiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessRossi, EvertonMonteiro, Filomena Maria de Arruda2024-01-11T20:36:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1234Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:25Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Training and teaching in health in higher education: Production balance Formación u enseñanza en salud em la educación: Balance de producción Formação e docência em saúde na educação superior: Balanço de produção |
title |
Training and teaching in health in higher education: Production balance |
spellingShingle |
Training and teaching in health in higher education: Production balance Rossi, Everton Health Education Professional Development Teaching Training Educación para la Salud Desarrollo Profesional Formación Docente Educação em Saúde Desenvolvimento Profissional Formação Docente |
title_short |
Training and teaching in health in higher education: Production balance |
title_full |
Training and teaching in health in higher education: Production balance |
title_fullStr |
Training and teaching in health in higher education: Production balance |
title_full_unstemmed |
Training and teaching in health in higher education: Production balance |
title_sort |
Training and teaching in health in higher education: Production balance |
author |
Rossi, Everton |
author_facet |
Rossi, Everton Monteiro, Filomena Maria de Arruda |
author_role |
author |
author2 |
Monteiro, Filomena Maria de Arruda |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rossi, Everton Monteiro, Filomena Maria de Arruda |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Health Education Professional Development Teaching Training Educación para la Salud Desarrollo Profesional Formación Docente Educação em Saúde Desenvolvimento Profissional Formação Docente |
topic |
Health Education Professional Development Teaching Training Educación para la Salud Desarrollo Profesional Formación Docente Educação em Saúde Desenvolvimento Profissional Formação Docente |
description |
This study analyzed how research discusses training and teaching in health within higher education. Methodologically, it is guided by a qualitative, bibliographic approach. In this perspective, a preliminary study of scientific production was conducted based on articles published on the theme "Teaching in Health in Higher Education in Brazil" over the last 10 years (2010-2020) in the Scientific Electronic Library Online (SciELO). This production reveals the complexity of teaching practice and reaffirms the significant need for teacher training in the health field. As a result, discussions about teaching in higher education in health and introducing new learning methodologies emerge as challenges for researchers, educators, and institutions seeking to implement concrete policies to promote changes in professional training, thus favoring the necessary transformations in practices. These considerations emphasize the significant demand for effective teacher training in the health field. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234 10.26843/ae.v16i00.1234 |
url |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234 |
identifier_str_mv |
10.26843/ae.v16i00.1234 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1089 https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1234/1091 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Everton Rossi, Filomena Maria de Arruda Monteiro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Everton Rossi, Filomena Maria de Arruda Monteiro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023020 1982-8632 10.26843/ae.v16i00 reponame:Revista @mbienteeducação instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) instacron:UNICID |
instname_str |
Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
instacron_str |
UNICID |
institution |
UNICID |
reponame_str |
Revista @mbienteeducação |
collection |
Revista @mbienteeducação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798315140921163776 |