Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação Matemática Debate |
Texto Completo: | https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7379 |
Resumo: | Mathematics education often faces challenges in preparing citizens for conscientious citizenship. In this context, collaborative learning emerges as a promising strategy to overcome such challenges. The present research aimed to implement the Trezentos Method in Basic Education classes, empower students to solve problems, and analyze the impact of this intervention on the learning of those involved. The results confirm that collaborative activities, when aligned with assessment processes focused on decision-making, have a positive influence not only on the development of mathematical knowledge but also on the socio-emotional skills of the students. |
id |
UNIMONTES1_155a7d58f564f251d250c8c597863398 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/7379 |
network_acronym_str |
UNIMONTES1 |
network_name_str |
Educação Matemática Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education studentsAprendizaje colaborativo a través del Método Trezentos: una experiencia con estudiantes de Educación BásicaAprendizagem colaborativa por meio do Método Trezentos: uma experiência com estudantes da Educação BásicaAprendizagem ColaborativaMétodo TrezentosMatemáticaCollaborative LearningThree Hundred MethodMathematicsAprendizaje ColaborativoMétodo TrezentosMatemáticasMathematics education often faces challenges in preparing citizens for conscientious citizenship. In this context, collaborative learning emerges as a promising strategy to overcome such challenges. The present research aimed to implement the Trezentos Method in Basic Education classes, empower students to solve problems, and analyze the impact of this intervention on the learning of those involved. The results confirm that collaborative activities, when aligned with assessment processes focused on decision-making, have a positive influence not only on the development of mathematical knowledge but also on the socio-emotional skills of the students.La educación matemática a menudo enfrenta desafíos para formar ciudadanos aptos para el ejercicio consciente de la ciudadanía. En este contexto, el aprendizaje colaborativo surge como una estrategia prometedora para superar tales desafíos. La presente investigación tuvo como objetivos implementar el Método Trezentos en clases de Educación Básica, capacitar a estudiantes en la resolución de problemas y analizar el impacto de esta intervención en el aprendizaje de los involucrados. Los resultados obtenidos confirman que las actividades colaborativas, cuando se alinean con procesos de evaluación centrados en la toma de decisiones, ejercen una influencia positiva, no solo en el desarrollo de conocimientos matemáticos, sino también en las competencias socioemocionales de los estudiantes.A educação matemática frequentemente enfrenta desafios para formar cidadãos aptos ao exercício consciente da cidadania. Nesse contexto, a aprendizagem colaborativa surge como uma estratégia promissora para superar tais desafios. A presente investigação teve como objetivos implementar o Método Trezentos em turmas da Educação Básica, capacitar estudantes na solução de problemas e analisar o impacto dessa intervenção na aprendizagem dos envolvidos. Os resultados alcançados confirmam que atividades colaborativas, quando alinhadas a processos avaliativos com foco em tomada de decisões, exercem uma influência positiva, não só no desenvolvimento de conhecimentos matemáticos, mas também nas competências socioemocionais dos estudantes.Editora Unimontes2023-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/737910.46551/emd.v7n13a27Educação Matemática Debate; v. 7 n. 13 (2023): jan./dez.; 1-202526-6136reponame:Educação Matemática Debateinstname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)instacron:UNIMONTESporhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7379/7154https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessTavares, Gilmar AlvesSilva, Élida Alves daSantos Júnior, Porfírio Azevedo dos2024-03-28T19:36:54Zoai:ojs2.periodicos.unimontes.br:article/7379Revistahttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emdPUBhttps://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emdrevista.emd@unimontes.br||2526-61362526-6136opendoar:2024-03-28T19:36:54Educação Matemática Debate - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students Aprendizaje colaborativo a través del Método Trezentos: una experiencia con estudiantes de Educación Básica Aprendizagem colaborativa por meio do Método Trezentos: uma experiência com estudantes da Educação Básica |
title |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students |
spellingShingle |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students Tavares, Gilmar Alves Aprendizagem Colaborativa Método Trezentos Matemática Collaborative Learning Three Hundred Method Mathematics Aprendizaje Colaborativo Método Trezentos Matemáticas |
title_short |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students |
title_full |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students |
title_fullStr |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students |
title_full_unstemmed |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students |
title_sort |
Collaborative learning through the Three Hundred Method: an experience with Basic Education students |
author |
Tavares, Gilmar Alves |
author_facet |
Tavares, Gilmar Alves Silva, Élida Alves da Santos Júnior, Porfírio Azevedo dos |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Élida Alves da Santos Júnior, Porfírio Azevedo dos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tavares, Gilmar Alves Silva, Élida Alves da Santos Júnior, Porfírio Azevedo dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem Colaborativa Método Trezentos Matemática Collaborative Learning Three Hundred Method Mathematics Aprendizaje Colaborativo Método Trezentos Matemáticas |
topic |
Aprendizagem Colaborativa Método Trezentos Matemática Collaborative Learning Three Hundred Method Mathematics Aprendizaje Colaborativo Método Trezentos Matemáticas |
description |
Mathematics education often faces challenges in preparing citizens for conscientious citizenship. In this context, collaborative learning emerges as a promising strategy to overcome such challenges. The present research aimed to implement the Trezentos Method in Basic Education classes, empower students to solve problems, and analyze the impact of this intervention on the learning of those involved. The results confirm that collaborative activities, when aligned with assessment processes focused on decision-making, have a positive influence not only on the development of mathematical knowledge but also on the socio-emotional skills of the students. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7379 10.46551/emd.v7n13a27 |
url |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7379 |
identifier_str_mv |
10.46551/emd.v7n13a27 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/7379/7154 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Unimontes |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Unimontes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação Matemática Debate; v. 7 n. 13 (2023): jan./dez.; 1-20 2526-6136 reponame:Educação Matemática Debate instname:Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) instacron:UNIMONTES |
instname_str |
Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) |
instacron_str |
UNIMONTES |
institution |
UNIMONTES |
reponame_str |
Educação Matemática Debate |
collection |
Educação Matemática Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Educação Matemática Debate - Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.emd@unimontes.br|| |
_version_ |
1797174835106807808 |