The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bertolini, Geysler Rogis Flor
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Brandalise, Loreni Teresinha, Rojo, Cláudio Antonio, Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gestão e Projetos (GeP)
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580
Resumo: This article aims to show whether there is financial viability in the development of environmentally friendly products that are valued by consumers. The study was applied to 111 consumers in three supermarkets, using as reference an industrial derivative of garlic product. During the research the Investment analysis model for environmentally friendly products manufacturing, developed by Bertolini, Rojo and Lezana (2012), was used. The research result highlighted that consumers value the offering of ecological products with organic features, however, the premium value that consumers are willing to pay for environmentally friendly product does not cover the raw material and the operatinal expenses required. Therefore, the manufacturing of this product is financially unfeasible.
id UNINOVE-4_39171f2c444fac17b7b2dede080d2219
oai_identifier_str oai:https://periodicos.uninove.br:article/9580
network_acronym_str UNINOVE-4
network_name_str Revista Gestão e Projetos (GeP)
repository_id_str
spelling The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by ConsumersA Viabilidade Financeira no Desenvolvimento de Produtos Ecológicos Valorizados pelos ConsumidoresProduto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitivaThis article aims to show whether there is financial viability in the development of environmentally friendly products that are valued by consumers. The study was applied to 111 consumers in three supermarkets, using as reference an industrial derivative of garlic product. During the research the Investment analysis model for environmentally friendly products manufacturing, developed by Bertolini, Rojo and Lezana (2012), was used. The research result highlighted that consumers value the offering of ecological products with organic features, however, the premium value that consumers are willing to pay for environmentally friendly product does not cover the raw material and the operatinal expenses required. Therefore, the manufacturing of this product is financially unfeasible.Este artigo tem o objetivo de evidenciar se existe viabilidade financeira na fabricação de produtos ecologicamente corretos que são valorizados pelos consumidores. O estudo foi aplicado a 111 consumidores em três supermercados, utilizando como referência um produto de uma indústria de derivados de alho. No desenvolvimento da pesquisa foi utilizado o Modelo de análise de investimentos para fabricação de produtos ecologicamente corretos, desenvolvido por Bertolini, Rojo e Lezana (2012). O resultado da pesquisa evidenciou que os consumidores valorizam a oferta do produto ecológico com característica orgânica, porém, o valor prêmio que os consumidores estão dispostos a pagar pelo produto ecologicamente correto não cobre as despesas operacionais e de matéria-prima necessários. Portanto, a fabricação deste produto é inviável financeiramente.DOI:10.5585/gep.v4i3.206Universidade Nove de Julho (Uninove)Bertolini, Geysler Rogis FlorBrandalise, Loreni TeresinhaRojo, Cláudio AntonioLezana, Álvaro Guilhermo Rojas2013-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/958010.5585/gep.v4i3.167Revista de Gestão e Projetos; v. 4, n. 3 (2013): setembro-dezembro; 01-292236-0972reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580/4324Direitos autorais 2014 Geysler Rogis Flor Bertolini, Loreni Teresinha Brandalise, Cláudio Antonio Rojo, Álvaro Guilhermo Rojas Lezanainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-27T21:09:38Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/9580Revistahttps://periodicos.uninove.br/gepPRIhttps://periodicos.uninove.br/gep/oaigep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br2236-09722236-0972opendoar:2019-05-27T21:09:38Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
A Viabilidade Financeira no Desenvolvimento de Produtos Ecológicos Valorizados pelos Consumidores
title The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
spellingShingle The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
Bertolini, Geysler Rogis Flor
Produto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitiva
title_short The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
title_full The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
title_fullStr The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
title_full_unstemmed The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
title_sort The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
author Bertolini, Geysler Rogis Flor
author_facet Bertolini, Geysler Rogis Flor
Brandalise, Loreni Teresinha
Rojo, Cláudio Antonio
Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas
author_role author
author2 Brandalise, Loreni Teresinha
Rojo, Cláudio Antonio
Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv
dc.contributor.author.fl_str_mv Bertolini, Geysler Rogis Flor
Brandalise, Loreni Teresinha
Rojo, Cláudio Antonio
Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas
dc.subject.por.fl_str_mv Produto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitiva
topic Produto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitiva
description This article aims to show whether there is financial viability in the development of environmentally friendly products that are valued by consumers. The study was applied to 111 consumers in three supermarkets, using as reference an industrial derivative of garlic product. During the research the Investment analysis model for environmentally friendly products manufacturing, developed by Bertolini, Rojo and Lezana (2012), was used. The research result highlighted that consumers value the offering of ecological products with organic features, however, the premium value that consumers are willing to pay for environmentally friendly product does not cover the raw material and the operatinal expenses required. Therefore, the manufacturing of this product is financially unfeasible.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-28
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580
10.5585/gep.v4i3.167
url https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580
identifier_str_mv 10.5585/gep.v4i3.167
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580/4324
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho (Uninove)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho (Uninove)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Gestão e Projetos; v. 4, n. 3 (2013): setembro-dezembro; 01-29
2236-0972
reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:UNINOVE
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str UNINOVE
institution UNINOVE
reponame_str Revista Gestão e Projetos (GeP)
collection Revista Gestão e Projetos (GeP)
repository.name.fl_str_mv Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv gep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br
_version_ 1797052866260631552