The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gestão e Projetos (GeP) |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580 |
Resumo: | This article aims to show whether there is financial viability in the development of environmentally friendly products that are valued by consumers. The study was applied to 111 consumers in three supermarkets, using as reference an industrial derivative of garlic product. During the research the Investment analysis model for environmentally friendly products manufacturing, developed by Bertolini, Rojo and Lezana (2012), was used. The research result highlighted that consumers value the offering of ecological products with organic features, however, the premium value that consumers are willing to pay for environmentally friendly product does not cover the raw material and the operatinal expenses required. Therefore, the manufacturing of this product is financially unfeasible. |
id |
UNINOVE-4_39171f2c444fac17b7b2dede080d2219 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:https://periodicos.uninove.br:article/9580 |
network_acronym_str |
UNINOVE-4 |
network_name_str |
Revista Gestão e Projetos (GeP) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by ConsumersA Viabilidade Financeira no Desenvolvimento de Produtos Ecológicos Valorizados pelos ConsumidoresProduto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitivaThis article aims to show whether there is financial viability in the development of environmentally friendly products that are valued by consumers. The study was applied to 111 consumers in three supermarkets, using as reference an industrial derivative of garlic product. During the research the Investment analysis model for environmentally friendly products manufacturing, developed by Bertolini, Rojo and Lezana (2012), was used. The research result highlighted that consumers value the offering of ecological products with organic features, however, the premium value that consumers are willing to pay for environmentally friendly product does not cover the raw material and the operatinal expenses required. Therefore, the manufacturing of this product is financially unfeasible.Este artigo tem o objetivo de evidenciar se existe viabilidade financeira na fabricação de produtos ecologicamente corretos que são valorizados pelos consumidores. O estudo foi aplicado a 111 consumidores em três supermercados, utilizando como referência um produto de uma indústria de derivados de alho. No desenvolvimento da pesquisa foi utilizado o Modelo de análise de investimentos para fabricação de produtos ecologicamente corretos, desenvolvido por Bertolini, Rojo e Lezana (2012). O resultado da pesquisa evidenciou que os consumidores valorizam a oferta do produto ecológico com característica orgânica, porém, o valor prêmio que os consumidores estão dispostos a pagar pelo produto ecologicamente correto não cobre as despesas operacionais e de matéria-prima necessários. Portanto, a fabricação deste produto é inviável financeiramente.DOI:10.5585/gep.v4i3.206Universidade Nove de Julho (Uninove)Bertolini, Geysler Rogis FlorBrandalise, Loreni TeresinhaRojo, Cláudio AntonioLezana, Álvaro Guilhermo Rojas2013-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/958010.5585/gep.v4i3.167Revista de Gestão e Projetos; v. 4, n. 3 (2013): setembro-dezembro; 01-292236-0972reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP)instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEporhttps://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580/4324Direitos autorais 2014 Geysler Rogis Flor Bertolini, Loreni Teresinha Brandalise, Cláudio Antonio Rojo, Álvaro Guilhermo Rojas Lezanainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-05-27T21:09:38Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/9580Revistahttps://periodicos.uninove.br/gepPRIhttps://periodicos.uninove.br/gep/oaigep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br2236-09722236-0972opendoar:2019-05-27T21:09:38Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers A Viabilidade Financeira no Desenvolvimento de Produtos Ecológicos Valorizados pelos Consumidores |
title |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers |
spellingShingle |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers Bertolini, Geysler Rogis Flor Produto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitiva |
title_short |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers |
title_full |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers |
title_fullStr |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers |
title_full_unstemmed |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers |
title_sort |
The Financial Viability in the Development of Ecological Products Valued by Consumers |
author |
Bertolini, Geysler Rogis Flor |
author_facet |
Bertolini, Geysler Rogis Flor Brandalise, Loreni Teresinha Rojo, Cláudio Antonio Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas |
author_role |
author |
author2 |
Brandalise, Loreni Teresinha Rojo, Cláudio Antonio Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bertolini, Geysler Rogis Flor Brandalise, Loreni Teresinha Rojo, Cláudio Antonio Lezana, Álvaro Guilhermo Rojas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Produto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitiva |
topic |
Produto ecológico; Consumidores; Valor; Viabilidade econômica; Vantagem competitiva |
description |
This article aims to show whether there is financial viability in the development of environmentally friendly products that are valued by consumers. The study was applied to 111 consumers in three supermarkets, using as reference an industrial derivative of garlic product. During the research the Investment analysis model for environmentally friendly products manufacturing, developed by Bertolini, Rojo and Lezana (2012), was used. The research result highlighted that consumers value the offering of ecological products with organic features, however, the premium value that consumers are willing to pay for environmentally friendly product does not cover the raw material and the operatinal expenses required. Therefore, the manufacturing of this product is financially unfeasible. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-28 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580 10.5585/gep.v4i3.167 |
url |
https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580 |
identifier_str_mv |
10.5585/gep.v4i3.167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/gep/article/view/9580/4324 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho (Uninove) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho (Uninove) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Projetos; v. 4, n. 3 (2013): setembro-dezembro; 01-29 2236-0972 reponame:Revista Gestão e Projetos (GeP) instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE) instacron:UNINOVE |
instname_str |
Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
instacron_str |
UNINOVE |
institution |
UNINOVE |
reponame_str |
Revista Gestão e Projetos (GeP) |
collection |
Revista Gestão e Projetos (GeP) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gestão e Projetos (GeP) - Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
repository.mail.fl_str_mv |
gep@uninove.br || editor@revistagep.org || crismonteiro@uninove.br |
_version_ |
1797052866260631552 |