School physical education and health promotion: a point of view

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Severino, Cláudio Delunardo
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Silva, Bianca Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/12742
Resumo: Obesity is considered to be a major health issue, and the teaching of Physical Education at the schools may contribute to create awareness, among the students, about the relevance of practicing physical activities to promote a healthy lifestyle. The present research has as its main objective to highlight aspects related to the contribution of the teaching of Physical Education as a practice that can be understood as another possibility to prevent teenage and child obesity promoting good health practices. The research allowed to conclude that the role of the Physical Education professor at the school institution goes beyond ministering the classes, touching as well the importance of creating a conscience among the professors and the students that it is necessary to include physical activities on everybody's daily routine.  
id UNIOESTE-3_30397bf7b3e8d354fd62eaa0ba0aec96
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/12742
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling School physical education and health promotion: a point of viewEducação física escolar e a promoção da saúde: um ponto de vistaObesidadeEducação FísicaAtividade FísicaEscola. Obesity is considered to be a major health issue, and the teaching of Physical Education at the schools may contribute to create awareness, among the students, about the relevance of practicing physical activities to promote a healthy lifestyle. The present research has as its main objective to highlight aspects related to the contribution of the teaching of Physical Education as a practice that can be understood as another possibility to prevent teenage and child obesity promoting good health practices. The research allowed to conclude that the role of the Physical Education professor at the school institution goes beyond ministering the classes, touching as well the importance of creating a conscience among the professors and the students that it is necessary to include physical activities on everybody's daily routine.  A obesidade é considerada um grave problema de saúde e a Educação Física em ambiente escolar pode contribuir para a conscientização, por parte dos alunos, da importância da prática de atividades físicas como promoção da qualidade de vida. A presente pesquisa tem como objetivo abordar aspectos relacionados à contribuição da Educação Física escolar como uma prática que possa ser entendida como uma possibilidade de prevenção à obesidade de crianças e jovens inseridas em tal contexto, promovendo desta forma a manutenção da saúde. A pesquisa permitiu concluir que o papel do professor de Educação Física na instituição escolar não se limita em apenas transmitir o conteúdo proposto nas aulas, mas também conscientizar ao corpo discente sobre a importância de inserir no seu cotidiano atividades físicas.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2016-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1274210.36453/2318-5104.2014.v12.n2.p77Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 12 No. 2 (2014): Caderno de Educação Física e Esporte; 77-86Caderno de Educação Física e Esporte; v. 12 n. 2 (2014): Caderno de Educação Física e Esporte; 77-862318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/12742/9531https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSeverino, Cláudio DelunardoSilva, Bianca Maria2023-07-21T14:11:08Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/12742Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-07-21T14:11:08Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv School physical education and health promotion: a point of view
Educação física escolar e a promoção da saúde: um ponto de vista
title School physical education and health promotion: a point of view
spellingShingle School physical education and health promotion: a point of view
Severino, Cláudio Delunardo
Obesidade
Educação Física
Atividade Física
Escola.
title_short School physical education and health promotion: a point of view
title_full School physical education and health promotion: a point of view
title_fullStr School physical education and health promotion: a point of view
title_full_unstemmed School physical education and health promotion: a point of view
title_sort School physical education and health promotion: a point of view
author Severino, Cláudio Delunardo
author_facet Severino, Cláudio Delunardo
Silva, Bianca Maria
author_role author
author2 Silva, Bianca Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Severino, Cláudio Delunardo
Silva, Bianca Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Obesidade
Educação Física
Atividade Física
Escola.
topic Obesidade
Educação Física
Atividade Física
Escola.
description Obesity is considered to be a major health issue, and the teaching of Physical Education at the schools may contribute to create awareness, among the students, about the relevance of practicing physical activities to promote a healthy lifestyle. The present research has as its main objective to highlight aspects related to the contribution of the teaching of Physical Education as a practice that can be understood as another possibility to prevent teenage and child obesity promoting good health practices. The research allowed to conclude that the role of the Physical Education professor at the school institution goes beyond ministering the classes, touching as well the importance of creating a conscience among the professors and the students that it is necessary to include physical activities on everybody's daily routine.  
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/12742
10.36453/2318-5104.2014.v12.n2.p77
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/12742
identifier_str_mv 10.36453/2318-5104.2014.v12.n2.p77
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/12742/9531
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 12 No. 2 (2014): Caderno de Educação Física e Esporte; 77-86
Caderno de Educação Física e Esporte; v. 12 n. 2 (2014): Caderno de Educação Física e Esporte; 77-86
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313410333507584