The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marani, Vitor Hugo
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Prates, Leticia Furlan de Lima, Sborquia, Silvia Pavesi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990
Resumo: This study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made.
id UNIOESTE-3_9a9ccc4da4ae169b3f0ac2274c1afc0c
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/18990
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical educationA produção do conhecimento em dança contemporânea em periódicos da educação física brasileiraDançaProdução de conhecimentoEducação FísicaDanceProduction of knowledgePhysical EducationThis study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made.Este estudo investigou a produção do conhecimento em dança contemporânea em periódicos da educação física brasileira com o intuito de problematizar como essa linguagem corporal é tratada na referida área de conhecimento. O estudo apresenta uma pesquisa de caráter bibliográfico e abordagem quati-qualitativa, com recorte para a disseminação cientifica do referido assunto junto a doze revistas brasileiras de educação física, classificadas no WebQualis (2017), entre os estratos A2 e B2. A partir da investigação, foram encontrados treze artigos, dentre eles sete publicados em revistas de estrato A2, e seis de estrato B2. Da análise temática, foram identificadas três categorias: fundamentos criativo-pedagógicos; análise de espetáculos; e, estudos de gênero; o que contribuiu para o entendimento da produção de conhecimento em dança contemporânea a partir do recorte realizado.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2018-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1899010.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 16 No. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-112Caderno de Educação Física e Esporte; v. 16 n. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-1122318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990/pdfCopyright (c) 2018 Direitor Autorais Partilhadoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarani, Vitor HugoPrates, Leticia Furlan de LimaSborquia, Silvia Pavesi2023-07-28T13:29:16Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/18990Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-07-28T13:29:16Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
A produção do conhecimento em dança contemporânea em periódicos da educação física brasileira
title The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
spellingShingle The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
Marani, Vitor Hugo
Dança
Produção de conhecimento
Educação Física
Dance
Production of knowledge
Physical Education
title_short The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
title_full The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
title_fullStr The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
title_full_unstemmed The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
title_sort The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
author Marani, Vitor Hugo
author_facet Marani, Vitor Hugo
Prates, Leticia Furlan de Lima
Sborquia, Silvia Pavesi
author_role author
author2 Prates, Leticia Furlan de Lima
Sborquia, Silvia Pavesi
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marani, Vitor Hugo
Prates, Leticia Furlan de Lima
Sborquia, Silvia Pavesi
dc.subject.por.fl_str_mv Dança
Produção de conhecimento
Educação Física
Dance
Production of knowledge
Physical Education
topic Dança
Produção de conhecimento
Educação Física
Dance
Production of knowledge
Physical Education
description This study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990
10.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990
identifier_str_mv 10.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Direitor Autorais Partilhados
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Direitor Autorais Partilhados
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 16 No. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-112
Caderno de Educação Física e Esporte; v. 16 n. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-112
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313410936438784