The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno de Educação Física e Esporte |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990 |
Resumo: | This study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made. |
id |
UNIOESTE-3_9a9ccc4da4ae169b3f0ac2274c1afc0c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/18990 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-3 |
network_name_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository_id_str |
|
spelling |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical educationA produção do conhecimento em dança contemporânea em periódicos da educação física brasileiraDançaProdução de conhecimentoEducação FísicaDanceProduction of knowledgePhysical EducationThis study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made.Este estudo investigou a produção do conhecimento em dança contemporânea em periódicos da educação física brasileira com o intuito de problematizar como essa linguagem corporal é tratada na referida área de conhecimento. O estudo apresenta uma pesquisa de caráter bibliográfico e abordagem quati-qualitativa, com recorte para a disseminação cientifica do referido assunto junto a doze revistas brasileiras de educação física, classificadas no WebQualis (2017), entre os estratos A2 e B2. A partir da investigação, foram encontrados treze artigos, dentre eles sete publicados em revistas de estrato A2, e seis de estrato B2. Da análise temática, foram identificadas três categorias: fundamentos criativo-pedagógicos; análise de espetáculos; e, estudos de gênero; o que contribuiu para o entendimento da produção de conhecimento em dança contemporânea a partir do recorte realizado.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2018-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1899010.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 16 No. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-112Caderno de Educação Física e Esporte; v. 16 n. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-1122318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990/pdfCopyright (c) 2018 Direitor Autorais Partilhadoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarani, Vitor HugoPrates, Leticia Furlan de LimaSborquia, Silvia Pavesi2023-07-28T13:29:16Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/18990Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-07-28T13:29:16Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education A produção do conhecimento em dança contemporânea em periódicos da educação física brasileira |
title |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education |
spellingShingle |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education Marani, Vitor Hugo Dança Produção de conhecimento Educação Física Dance Production of knowledge Physical Education |
title_short |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education |
title_full |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education |
title_fullStr |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education |
title_full_unstemmed |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education |
title_sort |
The production of knowledge in contemporary dance in periodics of brazilian physical education |
author |
Marani, Vitor Hugo |
author_facet |
Marani, Vitor Hugo Prates, Leticia Furlan de Lima Sborquia, Silvia Pavesi |
author_role |
author |
author2 |
Prates, Leticia Furlan de Lima Sborquia, Silvia Pavesi |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marani, Vitor Hugo Prates, Leticia Furlan de Lima Sborquia, Silvia Pavesi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dança Produção de conhecimento Educação Física Dance Production of knowledge Physical Education |
topic |
Dança Produção de conhecimento Educação Física Dance Production of knowledge Physical Education |
description |
This study investigated the production of knowledge in contemporary dance in Brazilian physical education journals in order to problematize how this body language is treated in this area of knowledge. The study presents a research of a bibliographic character and a quati-qualitative approach, with a cut-off for the scientific dissemination of this subject together with twelve Brazilian physical education journals, classified in WebQualis (2017), between strata A2 and B2. From the investigation, thirteen articles were found, among them seven published in stratum A2, and six stratum B2. From the thematic analysis, three categories were identified: creative-pedagogical foundations; spectacle analysis; and, gender studies; which contributed to the understanding of the production of knowledge in contemporary dance from the cut made. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990 10.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990 |
identifier_str_mv |
10.36453/2318-5104.2018.v16.n2.p101 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/18990/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Direitor Autorais Partilhados https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Direitor Autorais Partilhados https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 16 No. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-112 Caderno de Educação Física e Esporte; v. 16 n. 2 (2018): Caderno de Educação Física e Esporte; 101-112 2318-5090 2318-5104 reponame:Caderno de Educação Física e Esporte instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
collection |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br |
_version_ |
1798313410936438784 |