COOPERATIVE GAMES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandl Neto, Inácio
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Lima, Priscila Maria de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339
Resumo: This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement.
id UNIOESTE-3_a517f92d37eaa90d1bbddce4c2a5d9c9
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/1339
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling COOPERATIVE GAMESJOGOS COOPERATIVOScooperaçãomudançaescola.This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement.Este estudo mostra a idéia dos Jogos Cooperativos como uma alternativa possível e saudável em relação a brincadeiras competitivas. Neste escrito encontramse explicações sobre suas características, como e onde pode ser desenvolvido e comparações com a competição e a omissão. Jogos Cooperativos são dinâmicas de grupos que tem por objetivo, em primeiro lugar, despertar a consciência de cooperação, mostrar que a cooperação é uma alternativa no campo das relações sociais; em segundo lugar, promover efetivamente a cooperação entre as pessoas. Os jogos cooperativos têm características libertadoras. Há uma grande ligação entre o jogo e a vida, pois aprendemos no jogo a solução dos nossos problemas na vida. A idéia é partir do jogo para chegar à vida, pois eu jogo do jeito que vivo e vivo do jeito que jogo. Dentre os componentes essenciais de um jogo cooperativo, encontra-se a presença da cooperação, aceitação, envolvimento e, diversão.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2008-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339Caderno de Educação Física e Esporte; V. 4, N. 8, 2002 | Caderno de Educação Física; 107-1182318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339/1086Brandl Neto, InácioLima, Priscila Maria de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-12-19T13:37:39Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/1339Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2008-12-19T13:37:39Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv COOPERATIVE GAMES
JOGOS COOPERATIVOS
title COOPERATIVE GAMES
spellingShingle COOPERATIVE GAMES
Brandl Neto, Inácio
cooperação
mudança
escola.
title_short COOPERATIVE GAMES
title_full COOPERATIVE GAMES
title_fullStr COOPERATIVE GAMES
title_full_unstemmed COOPERATIVE GAMES
title_sort COOPERATIVE GAMES
author Brandl Neto, Inácio
author_facet Brandl Neto, Inácio
Lima, Priscila Maria de Souza
author_role author
author2 Lima, Priscila Maria de Souza
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandl Neto, Inácio
Lima, Priscila Maria de Souza
dc.subject.por.fl_str_mv cooperação
mudança
escola.
topic cooperação
mudança
escola.
description This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339/1086
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; V. 4, N. 8, 2002 | Caderno de Educação Física; 107-118
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313412355162112