COOPERATIVE GAMES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno de Educação Física e Esporte |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339 |
Resumo: | This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement. |
id |
UNIOESTE-3_a517f92d37eaa90d1bbddce4c2a5d9c9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/1339 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-3 |
network_name_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository_id_str |
|
spelling |
COOPERATIVE GAMESJOGOS COOPERATIVOScooperaçãomudançaescola.This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement.Este estudo mostra a idéia dos Jogos Cooperativos como uma alternativa possível e saudável em relação a brincadeiras competitivas. Neste escrito encontramse explicações sobre suas características, como e onde pode ser desenvolvido e comparações com a competição e a omissão. Jogos Cooperativos são dinâmicas de grupos que tem por objetivo, em primeiro lugar, despertar a consciência de cooperação, mostrar que a cooperação é uma alternativa no campo das relações sociais; em segundo lugar, promover efetivamente a cooperação entre as pessoas. Os jogos cooperativos têm características libertadoras. Há uma grande ligação entre o jogo e a vida, pois aprendemos no jogo a solução dos nossos problemas na vida. A idéia é partir do jogo para chegar à vida, pois eu jogo do jeito que vivo e vivo do jeito que jogo. Dentre os componentes essenciais de um jogo cooperativo, encontra-se a presença da cooperação, aceitação, envolvimento e, diversão.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2008-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339Caderno de Educação Física e Esporte; V. 4, N. 8, 2002 | Caderno de Educação Física; 107-1182318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339/1086Brandl Neto, InácioLima, Priscila Maria de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-12-19T13:37:39Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/1339Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2008-12-19T13:37:39Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
COOPERATIVE GAMES JOGOS COOPERATIVOS |
title |
COOPERATIVE GAMES |
spellingShingle |
COOPERATIVE GAMES Brandl Neto, Inácio cooperação mudança escola. |
title_short |
COOPERATIVE GAMES |
title_full |
COOPERATIVE GAMES |
title_fullStr |
COOPERATIVE GAMES |
title_full_unstemmed |
COOPERATIVE GAMES |
title_sort |
COOPERATIVE GAMES |
author |
Brandl Neto, Inácio |
author_facet |
Brandl Neto, Inácio Lima, Priscila Maria de Souza |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Priscila Maria de Souza |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandl Neto, Inácio Lima, Priscila Maria de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
cooperação mudança escola. |
topic |
cooperação mudança escola. |
description |
This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1339/1086 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte; V. 4, N. 8, 2002 | Caderno de Educação Física; 107-118 2318-5090 2318-5104 reponame:Caderno de Educação Física e Esporte instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
collection |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br |
_version_ |
1798313412355162112 |