METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
Texto Completo: | https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329 |
Resumo: | Objective: Building partnerships, providing support to teachers on how to use film, so that the interest mediates effective learning in educating and in full health. Method: Qualitative. The methodology used was the use of film, and as a collective creation scenarios leading professionals. Results: The film served as a springboard to force the student facing the need to act to transport the challenges one by one, each step as if implemented would lead to the results. Conclusions: It is now fulfilling the original purpose of review and concluded that this methodology stirred the minds of students, and awakened to the asymmetry in the absorption of learning as a way of living with the film is different for each, without linearity, which reverses the dialogue in many senses perceived, facing the same reality found. Descriptors: methodology; learning; faculty-students; nursing. |
id |
UNIRIO-2_e50275ba140834a8489cea3345f8e795 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.seer.unirio.br:article/329 |
network_acronym_str |
UNIRIO-2 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
repository_id_str |
|
spelling |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING INA METODOLOGIA VIVEOFILME: ABRINDO NOVOS ESPAÇOS DE APRENDIZAGEMMetodologiaAprendizagemDocentes-estudantesEnfermagem.Objective: Building partnerships, providing support to teachers on how to use film, so that the interest mediates effective learning in educating and in full health. Method: Qualitative. The methodology used was the use of film, and as a collective creation scenarios leading professionals. Results: The film served as a springboard to force the student facing the need to act to transport the challenges one by one, each step as if implemented would lead to the results. Conclusions: It is now fulfilling the original purpose of review and concluded that this methodology stirred the minds of students, and awakened to the asymmetry in the absorption of learning as a way of living with the film is different for each, without linearity, which reverses the dialogue in many senses perceived, facing the same reality found. Descriptors: methodology; learning; faculty-students; nursing.Objetivos: Construir parcerias, fornecendo subsídios aos professores de como usar o filme, para que o interesse medeie uma aprendizagem eficaz num educar integral em saúde. Método: Qualitativo. A metodologia utilizada foi a utilização de filme, proporcionando assim, a criação coletiva conduzindo a cenários profissionais. Resultados: O filme serviu como mola propulsora de uma força em que o estudante se depara a ter que agir de forma a transportar os desafios um por um, como se cada etapa transposta o conduzisse a resultados satisfatórios. Conclusões: Neste momento é gratificante rever o propósito inicial e concluir que a presente metodologia instigou a mente dos estudantes, e os fez despertar para a assimetria na absorção da aprendizagem, pois o modo de viver com o filme é diferente para cada um deles, sem linearidade, o que no diálogo reverte em múltiplos sentidos apreendidos, diante da mesma realidade encontrada. Descritores: Metodologia; Aprendizagem; Docentes-estudantes; Enfermagem.Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem2009-09-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/32910.9789/2175-5361.2009.v1i2.%pRevista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 No. 2 (2009)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 Núm. 2 (2009)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 1 n. 2 (2009)2175-53611809-6107reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Onlineinstname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)instacron:UNIRIOporhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329/297Copyright (c) 2009 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Carmem Maria dos SantosSantos, Neiva Maria Picinini2024-01-12T14:08:07Zoai:ojs.seer.unirio.br:article/329Revistahttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/about/contactPUBhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/oaiprofunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com2175-53611809-6107opendoar:2024-01-12T14:08:07Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN A METODOLOGIA VIVEOFILME: ABRINDO NOVOS ESPAÇOS DE APRENDIZAGEM |
title |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN |
spellingShingle |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN Lopes, Carmem Maria dos Santos Metodologia Aprendizagem Docentes-estudantes Enfermagem. |
title_short |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN |
title_full |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN |
title_fullStr |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN |
title_full_unstemmed |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN |
title_sort |
METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN |
author |
Lopes, Carmem Maria dos Santos |
author_facet |
Lopes, Carmem Maria dos Santos Santos, Neiva Maria Picinini |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Neiva Maria Picinini |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Carmem Maria dos Santos Santos, Neiva Maria Picinini |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Metodologia Aprendizagem Docentes-estudantes Enfermagem. |
topic |
Metodologia Aprendizagem Docentes-estudantes Enfermagem. |
description |
Objective: Building partnerships, providing support to teachers on how to use film, so that the interest mediates effective learning in educating and in full health. Method: Qualitative. The methodology used was the use of film, and as a collective creation scenarios leading professionals. Results: The film served as a springboard to force the student facing the need to act to transport the challenges one by one, each step as if implemented would lead to the results. Conclusions: It is now fulfilling the original purpose of review and concluded that this methodology stirred the minds of students, and awakened to the asymmetry in the absorption of learning as a way of living with the film is different for each, without linearity, which reverses the dialogue in many senses perceived, facing the same reality found. Descriptors: methodology; learning; faculty-students; nursing. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-09-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329 10.9789/2175-5361.2009.v1i2.%p |
url |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329 |
identifier_str_mv |
10.9789/2175-5361.2009.v1i2.%p |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329/297 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2009 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2009 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 No. 2 (2009) Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 Núm. 2 (2009) Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 1 n. 2 (2009) 2175-5361 1809-6107 reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online instname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) instacron:UNIRIO |
instname_str |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) |
instacron_str |
UNIRIO |
institution |
UNIRIO |
reponame_str |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
collection |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) |
repository.mail.fl_str_mv |
profunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com |
_version_ |
1800218872737955840 |