METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Carmem Maria dos Santos
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Santos, Neiva Maria Picinini
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
Texto Completo: https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329
Resumo: Objective: Building partnerships, providing support to teachers on how to use film, so that the interest mediates effective learning in educating and in full health. Method: Qualitative. The methodology used was the use of film, and as a collective creation scenarios leading professionals. Results: The film served as a springboard to force the student facing the need to act to transport the challenges one by one, each step as if implemented would lead to the results. Conclusions: It is now fulfilling the original purpose of review and concluded that this methodology stirred the minds of students, and awakened to the asymmetry in the absorption of learning as a way of living with the film is different for each, without linearity, which reverses the dialogue in many senses perceived, facing the same reality found. Descriptors: methodology; learning; faculty-students; nursing.
id UNIRIO-2_e50275ba140834a8489cea3345f8e795
oai_identifier_str oai:ojs.seer.unirio.br:article/329
network_acronym_str UNIRIO-2
network_name_str Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
repository_id_str
spelling METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING INA METODOLOGIA VIVEOFILME: ABRINDO NOVOS ESPAÇOS DE APRENDIZAGEMMetodologiaAprendizagemDocentes-estudantesEnfermagem.Objective: Building partnerships, providing support to teachers on how to use film, so that the interest mediates effective learning in educating and in full health. Method: Qualitative. The methodology used was the use of film, and as a collective creation scenarios leading professionals. Results: The film served as a springboard to force the student facing the need to act to transport the challenges one by one, each step as if implemented would lead to the results. Conclusions: It is now fulfilling the original purpose of review and concluded that this methodology stirred the minds of students, and awakened to the asymmetry in the absorption of learning as a way of living with the film is different for each, without linearity, which reverses the dialogue in many senses perceived, facing the same reality found. Descriptors: methodology; learning; faculty-students; nursing.Objetivos: Construir parcerias, fornecendo subsídios aos professores de como usar o filme, para que o interesse medeie uma aprendizagem eficaz num educar integral em saúde. Método: Qualitativo. A metodologia utilizada foi a utilização de filme, proporcionando assim, a criação coletiva conduzindo a cenários profissionais. Resultados: O filme serviu como mola propulsora de uma força em que o estudante se depara a ter que agir de forma a transportar os desafios um por um, como se cada etapa transposta o conduzisse a resultados satisfatórios. Conclusões: Neste momento é gratificante rever o propósito inicial e concluir que a presente metodologia instigou a mente dos estudantes, e os fez despertar para a assimetria na absorção da aprendizagem, pois o modo de viver com o filme é diferente para cada um deles, sem linearidade, o que no diálogo reverte em múltiplos sentidos apreendidos, diante da mesma realidade encontrada. Descritores: Metodologia; Aprendizagem; Docentes-estudantes; Enfermagem.Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem2009-09-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/32910.9789/2175-5361.2009.v1i2.%pRevista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 No. 2 (2009)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 Núm. 2 (2009)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 1 n. 2 (2009)2175-53611809-6107reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Onlineinstname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)instacron:UNIRIOporhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329/297Copyright (c) 2009 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Carmem Maria dos SantosSantos, Neiva Maria Picinini2024-01-12T14:08:07Zoai:ojs.seer.unirio.br:article/329Revistahttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/about/contactPUBhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/oaiprofunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com2175-53611809-6107opendoar:2024-01-12T14:08:07Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)false
dc.title.none.fl_str_mv METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
A METODOLOGIA VIVEOFILME: ABRINDO NOVOS ESPAÇOS DE APRENDIZAGEM
title METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
spellingShingle METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
Lopes, Carmem Maria dos Santos
Metodologia
Aprendizagem
Docentes-estudantes
Enfermagem.
title_short METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
title_full METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
title_fullStr METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
title_full_unstemmed METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
title_sort METHODOLOGY VIVEOFILME: OPENING NEW SPACES OF LEARNING IN
author Lopes, Carmem Maria dos Santos
author_facet Lopes, Carmem Maria dos Santos
Santos, Neiva Maria Picinini
author_role author
author2 Santos, Neiva Maria Picinini
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lopes, Carmem Maria dos Santos
Santos, Neiva Maria Picinini
dc.subject.por.fl_str_mv Metodologia
Aprendizagem
Docentes-estudantes
Enfermagem.
topic Metodologia
Aprendizagem
Docentes-estudantes
Enfermagem.
description Objective: Building partnerships, providing support to teachers on how to use film, so that the interest mediates effective learning in educating and in full health. Method: Qualitative. The methodology used was the use of film, and as a collective creation scenarios leading professionals. Results: The film served as a springboard to force the student facing the need to act to transport the challenges one by one, each step as if implemented would lead to the results. Conclusions: It is now fulfilling the original purpose of review and concluded that this methodology stirred the minds of students, and awakened to the asymmetry in the absorption of learning as a way of living with the film is different for each, without linearity, which reverses the dialogue in many senses perceived, facing the same reality found. Descriptors: methodology; learning; faculty-students; nursing.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-09-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329
10.9789/2175-5361.2009.v1i2.%p
url https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329
identifier_str_mv 10.9789/2175-5361.2009.v1i2.%p
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/329/297
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2009 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2009 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 No. 2 (2009)
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 1 Núm. 2 (2009)
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 1 n. 2 (2009)
2175-5361
1809-6107
reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
instname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
instacron:UNIRIO
instname_str Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
instacron_str UNIRIO
institution UNIRIO
reponame_str Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
collection Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
repository.mail.fl_str_mv profunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com
_version_ 1800218872737955840