HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813 |
Resumo: | This study aims to explore the relationship between dynamic capabilities and digital marketing. From the literature review on dynamic marketing capabilities, marketing capabilities and digital marketing capabilities it is inferred that without considering the denomination, they all include the dynamic component factors. The review also results on the consideration that these capabilities already involve the use of ICTs and digital tools for their development. It is concluded that digital marketing directly supports the marketing capabilities required by the context and therefore the business strategy directed to a better performance of firms. |
id |
UNISUL-1_63aea2832fcec7398a0f37f70d3f6057 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6813 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE¿CÓMO ESTÁN LAS CAPACIDADES DINÁMICAS Y EL MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UNA REFLEXIÓN DE LA LITERATURACOMO ESTÃO AS CAPACIDADES DINÂMICAS E O MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UMA REFLEXÃO DA LITERATURADynamic CapabilitieDigital MarketingMarketing CapabilitiesDynamic Marketing CapabilitiesDigital Strategy.Capacidades DinámicasMarketing DigitalCapacidades De MarketingCapacidades Dinámicas De MarketingEstrategia Digital.Capacidades DinâmicasMarketing DigitalCapacidades De MarketingCapacidades Dinâmicas De MarketingEstratégia Digital.This study aims to explore the relationship between dynamic capabilities and digital marketing. From the literature review on dynamic marketing capabilities, marketing capabilities and digital marketing capabilities it is inferred that without considering the denomination, they all include the dynamic component factors. The review also results on the consideration that these capabilities already involve the use of ICTs and digital tools for their development. It is concluded that digital marketing directly supports the marketing capabilities required by the context and therefore the business strategy directed to a better performance of firms. RESUMENEste estudio pretende explorar la relación entre capacidades dinámicas y marketing digital. A partir de la revisión de literatura sobre capacidades de marketing dinámico, capacidades de marketing y capacidades de marketing digital, se infiere que, sin considerar la denominación, todos ellos incluyen los factores componentes dinámicos. La revisión también resulta de la consideración de que estos recursos ya implican el uso de TICs y herramientas digitales para su desarrollo. Se concluye que el marketing digital soporta directamente las capacidades de marketing exigidas por el contexto y, por lo tanto, la estrategia de negocios dirigida a un mejor desempeño de las empresas. Este estudo visa explorar a relação entre capacidades dinâmicas e marketing digital. A partir da revisão de literatura sobre capacidades de marketing dinâmico, capacidades de marketing e capacidades de marketing digital, infere-se que, sem considerar a denominação, todos eles incluem os fatores componentes dinâmicos. A revisão também resulta da consideração de que esses recursos já envolvem o uso de TICs e ferramentas digitais para seu desenvolvimento. Conclui-se que o marketing digital suporta diretamente as capacidades de marketing exigidas pelo contexto e, portanto, a estratégia de negócios direcionada para um melhor desempenho das empresas. Universidade do Sul de Santa Catarina2019-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/681310.19177/reen.v11e32018265-283Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 3 (2018); 265-2831984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULenghttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGutierrez-Leefmans, CatalinaNava-Rogel, Rosa MaríaTrujillo-León, María Andrea2020-05-09T20:20:14Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6813Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:36.549900Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE ¿CÓMO ESTÁN LAS CAPACIDADES DINÁMICAS Y EL MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UNA REFLEXIÓN DE LA LITERATURA COMO ESTÃO AS CAPACIDADES DINÂMICAS E O MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UMA REFLEXÃO DA LITERATURA |
title |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE |
spellingShingle |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE Gutierrez-Leefmans, Catalina Dynamic Capabilitie Digital Marketing Marketing Capabilities Dynamic Marketing Capabilities Digital Strategy. Capacidades Dinámicas Marketing Digital Capacidades De Marketing Capacidades Dinámicas De Marketing Estrategia Digital. Capacidades Dinâmicas Marketing Digital Capacidades De Marketing Capacidades Dinâmicas De Marketing Estratégia Digital. |
title_short |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE |
title_full |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE |
title_fullStr |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE |
title_full_unstemmed |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE |
title_sort |
HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE |
author |
Gutierrez-Leefmans, Catalina |
author_facet |
Gutierrez-Leefmans, Catalina Nava-Rogel, Rosa María Trujillo-León, María Andrea |
author_role |
author |
author2 |
Nava-Rogel, Rosa María Trujillo-León, María Andrea |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gutierrez-Leefmans, Catalina Nava-Rogel, Rosa María Trujillo-León, María Andrea |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dynamic Capabilitie Digital Marketing Marketing Capabilities Dynamic Marketing Capabilities Digital Strategy. Capacidades Dinámicas Marketing Digital Capacidades De Marketing Capacidades Dinámicas De Marketing Estrategia Digital. Capacidades Dinâmicas Marketing Digital Capacidades De Marketing Capacidades Dinâmicas De Marketing Estratégia Digital. |
topic |
Dynamic Capabilitie Digital Marketing Marketing Capabilities Dynamic Marketing Capabilities Digital Strategy. Capacidades Dinámicas Marketing Digital Capacidades De Marketing Capacidades Dinámicas De Marketing Estrategia Digital. Capacidades Dinâmicas Marketing Digital Capacidades De Marketing Capacidades Dinâmicas De Marketing Estratégia Digital. |
description |
This study aims to explore the relationship between dynamic capabilities and digital marketing. From the literature review on dynamic marketing capabilities, marketing capabilities and digital marketing capabilities it is inferred that without considering the denomination, they all include the dynamic component factors. The review also results on the consideration that these capabilities already involve the use of ICTs and digital tools for their development. It is concluded that digital marketing directly supports the marketing capabilities required by the context and therefore the business strategy directed to a better performance of firms. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813 10.19177/reen.v11e32018265-283 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v11e32018265-283 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 3 (2018); 265-283 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658173476864 |