HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gutierrez-Leefmans, Catalina
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Nava-Rogel, Rosa María, Trujillo-León, María Andrea
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813
Resumo: This study aims to explore the relationship between dynamic capabilities and digital marketing. From the literature review on dynamic marketing capabilities, marketing capabilities and digital marketing capabilities it is inferred that without considering the denomination, they all include the dynamic component factors. The review also results on the consideration that these capabilities already involve the use of ICTs and digital tools for their development. It is concluded that digital marketing directly supports the marketing capabilities required by the context and therefore the business strategy directed to a better performance of firms. 
id UNISUL-1_63aea2832fcec7398a0f37f70d3f6057
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6813
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE¿CÓMO ESTÁN LAS CAPACIDADES DINÁMICAS Y EL MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UNA REFLEXIÓN DE LA LITERATURACOMO ESTÃO AS CAPACIDADES DINÂMICAS E O MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UMA REFLEXÃO DA LITERATURADynamic CapabilitieDigital MarketingMarketing CapabilitiesDynamic Marketing CapabilitiesDigital Strategy.Capacidades DinámicasMarketing DigitalCapacidades De MarketingCapacidades Dinámicas De MarketingEstrategia Digital.Capacidades DinâmicasMarketing DigitalCapacidades De MarketingCapacidades Dinâmicas De MarketingEstratégia Digital.This study aims to explore the relationship between dynamic capabilities and digital marketing. From the literature review on dynamic marketing capabilities, marketing capabilities and digital marketing capabilities it is inferred that without considering the denomination, they all include the dynamic component factors. The review also results on the consideration that these capabilities already involve the use of ICTs and digital tools for their development. It is concluded that digital marketing directly supports the marketing capabilities required by the context and therefore the business strategy directed to a better performance of firms. RESUMENEste estudio pretende explorar la relación entre capacidades dinámicas y marketing digital. A partir de la revisión de literatura sobre capacidades de marketing dinámico, capacidades de marketing y capacidades de marketing digital, se infiere que, sin considerar la denominación, todos ellos incluyen los factores componentes dinámicos. La revisión también resulta de la consideración de que estos recursos ya implican el uso de TICs y herramientas digitales para su desarrollo. Se concluye que el marketing digital soporta directamente las capacidades de marketing exigidas por el contexto y, por lo tanto, la estrategia de negocios dirigida a un mejor desempeño de las empresas. Este estudo visa explorar a relação entre capacidades dinâmicas e marketing digital. A partir da revisão de literatura sobre capacidades de marketing dinâmico, capacidades de marketing e capacidades de marketing digital, infere-se que, sem considerar a denominação, todos eles incluem os fatores componentes dinâmicos. A revisão também resulta da consideração de que esses recursos já envolvem o uso de TICs e ferramentas digitais para seu desenvolvimento. Conclui-se que o marketing digital suporta diretamente as capacidades de marketing exigidas pelo contexto e, portanto, a estratégia de negócios direcionada para um melhor desempenho das empresas. Universidade do Sul de Santa Catarina2019-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/681310.19177/reen.v11e32018265-283Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 3 (2018); 265-2831984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULenghttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGutierrez-Leefmans, CatalinaNava-Rogel, Rosa MaríaTrujillo-León, María Andrea2020-05-09T20:20:14Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6813Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:36.549900Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
¿CÓMO ESTÁN LAS CAPACIDADES DINÁMICAS Y EL MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UNA REFLEXIÓN DE LA LITERATURA
COMO ESTÃO AS CAPACIDADES DINÂMICAS E O MARKETING DIGITAL RELACIONADOS? UMA REFLEXÃO DA LITERATURA
title HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
spellingShingle HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
Gutierrez-Leefmans, Catalina
Dynamic Capabilitie
Digital Marketing
Marketing Capabilities
Dynamic Marketing Capabilities
Digital Strategy.
Capacidades Dinámicas
Marketing Digital
Capacidades De Marketing
Capacidades Dinámicas De Marketing
Estrategia Digital.
Capacidades Dinâmicas
Marketing Digital
Capacidades De Marketing
Capacidades Dinâmicas De Marketing
Estratégia Digital.
title_short HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
title_full HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
title_fullStr HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
title_full_unstemmed HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
title_sort HOW ARE DYNAMIC CAPABILITIES AND DIGITAL MARKETING RELATED? A REFLECTION FROM LITERATURE
author Gutierrez-Leefmans, Catalina
author_facet Gutierrez-Leefmans, Catalina
Nava-Rogel, Rosa María
Trujillo-León, María Andrea
author_role author
author2 Nava-Rogel, Rosa María
Trujillo-León, María Andrea
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gutierrez-Leefmans, Catalina
Nava-Rogel, Rosa María
Trujillo-León, María Andrea
dc.subject.por.fl_str_mv Dynamic Capabilitie
Digital Marketing
Marketing Capabilities
Dynamic Marketing Capabilities
Digital Strategy.
Capacidades Dinámicas
Marketing Digital
Capacidades De Marketing
Capacidades Dinámicas De Marketing
Estrategia Digital.
Capacidades Dinâmicas
Marketing Digital
Capacidades De Marketing
Capacidades Dinâmicas De Marketing
Estratégia Digital.
topic Dynamic Capabilitie
Digital Marketing
Marketing Capabilities
Dynamic Marketing Capabilities
Digital Strategy.
Capacidades Dinámicas
Marketing Digital
Capacidades De Marketing
Capacidades Dinámicas De Marketing
Estrategia Digital.
Capacidades Dinâmicas
Marketing Digital
Capacidades De Marketing
Capacidades Dinâmicas De Marketing
Estratégia Digital.
description This study aims to explore the relationship between dynamic capabilities and digital marketing. From the literature review on dynamic marketing capabilities, marketing capabilities and digital marketing capabilities it is inferred that without considering the denomination, they all include the dynamic component factors. The review also results on the consideration that these capabilities already involve the use of ICTs and digital tools for their development. It is concluded that digital marketing directly supports the marketing capabilities required by the context and therefore the business strategy directed to a better performance of firms. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813
10.19177/reen.v11e32018265-283
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813
identifier_str_mv 10.19177/reen.v11e32018265-283
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6813/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 3 (2018); 265-283
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658173476864