PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555 |
Resumo: | This article aimed to investigate the perception of real estate service providers in the city of Garibaldi, RS, regarding the formation of cooperation networks. From a qualitative approach, with an exploratory and descriptive objective, semi-structured interviews were conducted in a period of two months, where five real estate service providers were interviewed, aiming to measure the adherence of the answers to the bibliographic reference. The comparison of the answers to the bibliography indicates the validity of the perception of cooperation networks as an instrument of competitiveness and knowledge transfer and from this, organizations can preserve their space in the market. |
id |
UNISUL-1_80d5613357a414ba1aa7d76d1fbe6452 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5555 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKETPERCEPCIÓN SOBRE LA FORMACIÓN DE REDES DE COOPERACIÓN EN EL MERCADO INMOBILIARIOPERCEPÇÃO SOBRE A FORMAÇÃO DE REDES DE COOPERAÇÃO NO MERCADO IMOBILIÁRIOStrategic AlliancesInterorganizational NetworksCompetitivenessCooperation NetworksCoopetition.Alianzas EstratégicasRedes interorganizacionalesCompetitividadRedes de cooperaciónConcurso (certamen).Aspectos facilitadoresAspectos dificultadoresEmpresa familiarProcesso sucessório.This article aimed to investigate the perception of real estate service providers in the city of Garibaldi, RS, regarding the formation of cooperation networks. From a qualitative approach, with an exploratory and descriptive objective, semi-structured interviews were conducted in a period of two months, where five real estate service providers were interviewed, aiming to measure the adherence of the answers to the bibliographic reference. The comparison of the answers to the bibliography indicates the validity of the perception of cooperation networks as an instrument of competitiveness and knowledge transfer and from this, organizations can preserve their space in the market.Este artículo objetivó investigar la percepción de los prestadores de servicios inmobiliarios del municipio de Garibaldi, RS en cuanto a la formación de redes de cooperación. Tuvo un enfoque cualitativo, con objetivo exploratorio y descriptivo. Como procedimiento técnico, se realizaron entrevistas semiestructuradas en el período de dos meses, donde fueron entrevistados cinco prestadores de servicios inmobiliarios, buscando medir la adherencia de los factores al referencial bibliográfico estudiado. El comparativo de las respuestas a la bibliografía indica la validez de la percepción de redes de cooperación como instrumento de competitividad y de transferencia de conocimientos y que a partir de eso las organizaciones pueden preservar su espacio en el mercado. Este artigo buscou analisar os aspectos facilitadores, dificultadores e principais focos de conflito do processo sucessório de uma empresa familiar considerada de grande porte. Metodologicamente, trata-se de um estudo de caso único, com abordagem qualitativa e enfoque descritivo. A coleta de dados foi realizada por meio de entrevistas semiestruturadas e pesquisa documental. Conclui-se que o caso apresentou bem mais aspectos facilitadores do que dificultadores na condução dos processos, entre eles: o planejamento sucessório à longo prazo, programa de incentivo e de formação de lideranças incorporado à cultura, a formalização da governança corporativa, a preparação e a orientação para os herdeiros. Palavras-chave:Universidade do Sul de Santa Catarina2019-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/555510.19177/reen.v11e22018147-176Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 147-1761984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuarnieri de Matos, ClaudiaFinimundi, Thiago Andre2019-04-26T03:08:56Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5555Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:34.442443Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET PERCEPCIÓN SOBRE LA FORMACIÓN DE REDES DE COOPERACIÓN EN EL MERCADO INMOBILIARIO PERCEPÇÃO SOBRE A FORMAÇÃO DE REDES DE COOPERAÇÃO NO MERCADO IMOBILIÁRIO |
title |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET |
spellingShingle |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET Guarnieri de Matos, Claudia Strategic Alliances Interorganizational Networks Competitiveness Cooperation Networks Coopetition. Alianzas Estratégicas Redes interorganizacionales Competitividad Redes de cooperación Concurso (certamen). Aspectos facilitadores Aspectos dificultadores Empresa familiar Processo sucessório. |
title_short |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET |
title_full |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET |
title_fullStr |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET |
title_full_unstemmed |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET |
title_sort |
PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET |
author |
Guarnieri de Matos, Claudia |
author_facet |
Guarnieri de Matos, Claudia Finimundi, Thiago Andre |
author_role |
author |
author2 |
Finimundi, Thiago Andre |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guarnieri de Matos, Claudia Finimundi, Thiago Andre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Strategic Alliances Interorganizational Networks Competitiveness Cooperation Networks Coopetition. Alianzas Estratégicas Redes interorganizacionales Competitividad Redes de cooperación Concurso (certamen). Aspectos facilitadores Aspectos dificultadores Empresa familiar Processo sucessório. |
topic |
Strategic Alliances Interorganizational Networks Competitiveness Cooperation Networks Coopetition. Alianzas Estratégicas Redes interorganizacionales Competitividad Redes de cooperación Concurso (certamen). Aspectos facilitadores Aspectos dificultadores Empresa familiar Processo sucessório. |
description |
This article aimed to investigate the perception of real estate service providers in the city of Garibaldi, RS, regarding the formation of cooperation networks. From a qualitative approach, with an exploratory and descriptive objective, semi-structured interviews were conducted in a period of two months, where five real estate service providers were interviewed, aiming to measure the adherence of the answers to the bibliographic reference. The comparison of the answers to the bibliography indicates the validity of the perception of cooperation networks as an instrument of competitiveness and knowledge transfer and from this, organizations can preserve their space in the market. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555 10.19177/reen.v11e22018147-176 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v11e22018147-176 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 147-176 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658097979392 |