PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guarnieri de Matos, Claudia
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Finimundi, Thiago Andre
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555
Resumo: This article aimed to investigate the perception of real estate service providers in the city of Garibaldi, RS, regarding the formation of cooperation networks. From a qualitative approach, with an exploratory and descriptive objective, semi-structured interviews were conducted in a period of two months, where five real estate service providers were interviewed, aiming to measure the adherence of the answers to the bibliographic reference. The comparison of the answers to the bibliography indicates the validity of the perception of cooperation networks as an instrument of competitiveness and knowledge transfer and from this, organizations can preserve their space in the market.
id UNISUL-1_80d5613357a414ba1aa7d76d1fbe6452
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5555
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKETPERCEPCIÓN SOBRE LA FORMACIÓN DE REDES DE COOPERACIÓN EN EL MERCADO INMOBILIARIOPERCEPÇÃO SOBRE A FORMAÇÃO DE REDES DE COOPERAÇÃO NO MERCADO IMOBILIÁRIOStrategic AlliancesInterorganizational NetworksCompetitivenessCooperation NetworksCoopetition.Alianzas EstratégicasRedes interorganizacionalesCompetitividadRedes de cooperaciónConcurso (certamen).Aspectos facilitadoresAspectos dificultadoresEmpresa familiarProcesso sucessório.This article aimed to investigate the perception of real estate service providers in the city of Garibaldi, RS, regarding the formation of cooperation networks. From a qualitative approach, with an exploratory and descriptive objective, semi-structured interviews were conducted in a period of two months, where five real estate service providers were interviewed, aiming to measure the adherence of the answers to the bibliographic reference. The comparison of the answers to the bibliography indicates the validity of the perception of cooperation networks as an instrument of competitiveness and knowledge transfer and from this, organizations can preserve their space in the market.Este artículo objetivó investigar la percepción de los prestadores de servicios inmobiliarios del municipio de Garibaldi, RS en cuanto a la formación de redes de cooperación. Tuvo un enfoque cualitativo, con objetivo exploratorio y descriptivo. Como procedimiento técnico, se realizaron entrevistas semiestructuradas en el período de dos meses, donde fueron entrevistados cinco prestadores de servicios inmobiliarios, buscando medir la adherencia de los factores al referencial bibliográfico estudiado. El comparativo de las respuestas a la bibliografía indica la validez de la percepción de redes de cooperación como instrumento de competitividad y de transferencia de conocimientos y que a partir de eso las organizaciones pueden preservar su espacio en el mercado. Este artigo buscou analisar os aspectos facilitadores, dificultadores e principais focos de conflito do processo sucessório de uma empresa familiar considerada de grande porte. Metodologicamente, trata-se de um estudo de caso único, com abordagem qualitativa e enfoque descritivo. A coleta de dados foi realizada por meio de entrevistas semiestruturadas e pesquisa documental. Conclui-se que o caso apresentou bem mais aspectos facilitadores do que dificultadores na condução dos processos, entre eles: o planejamento sucessório à longo prazo, programa de incentivo e de formação de lideranças incorporado à cultura, a formalização da governança corporativa, a preparação e a orientação para os herdeiros. Palavras-chave:Universidade do Sul de Santa Catarina2019-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/555510.19177/reen.v11e22018147-176Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 147-1761984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuarnieri de Matos, ClaudiaFinimundi, Thiago Andre2019-04-26T03:08:56Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5555Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:34.442443Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
PERCEPCIÓN SOBRE LA FORMACIÓN DE REDES DE COOPERACIÓN EN EL MERCADO INMOBILIARIO
PERCEPÇÃO SOBRE A FORMAÇÃO DE REDES DE COOPERAÇÃO NO MERCADO IMOBILIÁRIO
title PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
spellingShingle PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
Guarnieri de Matos, Claudia
Strategic Alliances
Interorganizational Networks
Competitiveness
Cooperation Networks
Coopetition.
Alianzas Estratégicas
Redes interorganizacionales
Competitividad
Redes de cooperación
Concurso (certamen).
Aspectos facilitadores
Aspectos dificultadores
Empresa familiar
Processo sucessório.
title_short PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
title_full PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
title_fullStr PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
title_full_unstemmed PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
title_sort PERCEPTION OF THE FORMATION OF COOPERATION NETWORKS IN THE REAL ESTATE MARKET
author Guarnieri de Matos, Claudia
author_facet Guarnieri de Matos, Claudia
Finimundi, Thiago Andre
author_role author
author2 Finimundi, Thiago Andre
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guarnieri de Matos, Claudia
Finimundi, Thiago Andre
dc.subject.por.fl_str_mv Strategic Alliances
Interorganizational Networks
Competitiveness
Cooperation Networks
Coopetition.
Alianzas Estratégicas
Redes interorganizacionales
Competitividad
Redes de cooperación
Concurso (certamen).
Aspectos facilitadores
Aspectos dificultadores
Empresa familiar
Processo sucessório.
topic Strategic Alliances
Interorganizational Networks
Competitiveness
Cooperation Networks
Coopetition.
Alianzas Estratégicas
Redes interorganizacionales
Competitividad
Redes de cooperación
Concurso (certamen).
Aspectos facilitadores
Aspectos dificultadores
Empresa familiar
Processo sucessório.
description This article aimed to investigate the perception of real estate service providers in the city of Garibaldi, RS, regarding the formation of cooperation networks. From a qualitative approach, with an exploratory and descriptive objective, semi-structured interviews were conducted in a period of two months, where five real estate service providers were interviewed, aiming to measure the adherence of the answers to the bibliographic reference. The comparison of the answers to the bibliography indicates the validity of the perception of cooperation networks as an instrument of competitiveness and knowledge transfer and from this, organizations can preserve their space in the market.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-04-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555
10.19177/reen.v11e22018147-176
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555
identifier_str_mv 10.19177/reen.v11e22018147-176
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5555/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 147-176
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658097979392