"DISCOVER NUTELLA": THE BRAND PERSONALITY UNDER CONSUMER OPTICS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Ana Cristina
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Arantes, Rita de Cássia, de Rezende, Daniel Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6718
Resumo: The objective of this work is to understand the perception of consumers as to the personality of the Nutella brand, establishing a relation between the perceived personality and the desired personality. A questionnaire composed of the five personality dimensions of the brand was used, totaling 316 valid questionnaires. The data were submitted to paired t-test and cluster analysis. It was also carried out the collection of official information, made available by the Nutella brand, studied by content analysis. As a result, the Credibility and Sophistication dimensions best describe the personality of the Nutella brand. The personality desired by the brand touches the dimensions "Credibility, Sophistication and Fun".
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spelling "DISCOVER NUTELLA": THE BRAND PERSONALITY UNDER CONSUMER OPTICS"DESCUBRA NUTELLA": LA PERSONALIDAD DE LA MARCA BAJO LA ÓSTICA DE LOS CONSUMIDORES“DESCUBRA NUTELLA”: A PERSONALIDADE DA MARCA SOB A ÓTICA DOS CONSUMIDORESBrand personalityPerceived PersonalityDesired personalityNutellaConsumers.Personalidad de la marcaPersonalidad percibidaPersonalidad deseadaNutellaLos consumidores.Personalidade da marcaPersonalidade percebidaPersonalidade desejadaNutellaConsumidores.The objective of this work is to understand the perception of consumers as to the personality of the Nutella brand, establishing a relation between the perceived personality and the desired personality. A questionnaire composed of the five personality dimensions of the brand was used, totaling 316 valid questionnaires. The data were submitted to paired t-test and cluster analysis. It was also carried out the collection of official information, made available by the Nutella brand, studied by content analysis. As a result, the Credibility and Sophistication dimensions best describe the personality of the Nutella brand. The personality desired by the brand touches the dimensions "Credibility, Sophistication and Fun".El objetivo del trabajo es comprender la percepción de los consumidores en cuanto a la personalidad de la marca Nutella estableciendo una relación entre la personalidad percibida y la personalidad deseada. Se utilizó un cuestionario compuesto por las cinco dimensiones de la personalidad de la marca, totalizando 316 cuestionarios válidos. Los datos fueron sometidos al Test t pareado y análisis de clusters. También se realizó recolección de informaciones oficiales, disponibilizadas por la marca Nutella, estudiadas por el análisis de contenido. Como resultados, las dimensiones Credibilidad y Sofisticación son las que mejor describen la personalidad de la marca Nutella. La personalidad deseada por la marca tangencia las dimensiones "Credibilidad, Sofisticación y Diversión".Conduziu-se este trabalho, com o objetivo de compreender a percepção dos consumidores quanto a personalidade da marca Nutella, estabelecendo uma relação entre a personalidade percebida e a personalidade desejada. Foi usado um questionário composto pelas cinco dimensões da personalidade da marca, totalizando 316 questionários válidos. Os dados foram submetidos ao Teste t pareado e análise de clusters. Também foi realizada coleta de informações oficiais, disponibilizadas pela marca Nutella, estudadas pela análise de conteúdo. Como resultados, as dimensões Credibilidade e Sofisticação são as que melhor descrevem a personalidade da marca Nutella. A personalidade desejada pela marca tangencia as dimensões “Credibilidade, Sofisticação e Diversão”.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/671810.19177/reen.v12e22019228-249Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 228-2491984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6718/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Ana CristinaArantes, Rita de Cássiade Rezende, Daniel Carvalho2020-04-23T19:19:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6718Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:36.393704Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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