PHYSICIANS-PHARMACEUTIC INDUSTRY RELATIONSHIP: WHERE DOES ITS VALUE COME FROM?
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4494 |
Resumo: | This quantitative article uses Structural Equation Modeling based on Partial Least Squares to identify global criteria that physicians perceive that create relationship value with their suppliers, under strategies aiming at loyalty strategies used by pharmaceutical industry. Latent variables personal benefits and strategic benefits showed the greatest impact in relationship value creation. Latent variable benefits of the product had the lowest positive impact coefficient, while the latent variable sacrifices relationship showed negative impact. |
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PHYSICIANS-PHARMACEUTIC INDUSTRY RELATIONSHIP: WHERE DOES ITS VALUE COME FROM?RELACIÓN MÉDICOS-INDUSTRIA FARMACÉUTICA: ¿DE DONDE VIENE SU VALOR?RELACIONAMENTO MÉDICOS-INDÚSTRIA FARMACÊUTICA: DE ONDE VEM SEU VALOR?ValueRelationship MarketingPharmaceutical IndustryStructural Equation ModelingValorMarketing de RelacionamientoIndustria FarmacéuticaModelaje de Ecuaciones Estructurales.ValorMarketing de RelacionamentoIndústria FarmacêuticaModelagem de Equações Estruturais.This quantitative article uses Structural Equation Modeling based on Partial Least Squares to identify global criteria that physicians perceive that create relationship value with their suppliers, under strategies aiming at loyalty strategies used by pharmaceutical industry. Latent variables personal benefits and strategic benefits showed the greatest impact in relationship value creation. Latent variable benefits of the product had the lowest positive impact coefficient, while the latent variable sacrifices relationship showed negative impact.Este artículo cuantitativo identifica criterios globales que médicos, mientras clientes de la industria farmacéutica, perciben como capaces de crear valor de relacionamiento con esta última, bajo la luz de las varias estrategias de fidelización utilizadas por ella. El uso de la Modelaje de Ecuaciones Estructurales con base en Mínimos Cuadrados Parciales indicó que variables latentes beneficios personales y beneficios estratégicos fueron los elementos de mayor impacto en ese valor. La variable latente beneficios del producto mostró el menor coeficiente de impacto positivo, mientras la variable latente sacrificios do relacionamiento mostró impacto negativo sobre el valor del relacionamiento.Esse artigo quantitativo identifica critérios globais que médicos, enquanto clientes da indústria farmacêutica, percebem como capazes de criar valor de relacionamento com esta última, à luz das várias estratégias de fidelização utilizadas por ela. O uso da Modelagem de Equações Estruturais com base em Mínimos Quadrados Parciais indicou que as variáveis latentes benefícios pessoais e benefícios estratégicos foram os elementos de maior impacto nesse valor. A variável latente benefícios do produto mostrou o menor coeficiente de impacto positivo, enquanto a variável latente sacrifícios do relacionamento mostrou impacto negativo sobre o valor do relacionamento.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/449410.19177/reen.v10e22017125-153Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 n. 2 (2017); 125-1531984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4494/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos Neto, Luiz AntônioTroccoli, Irene RaguenetVieira, Paulo Roberto da Costa2017-12-22T03:24:49Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4494Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:31.643019Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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