SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901 |
Resumo: | The article discusses the matter of the constitution of teaching professionalism in early childhood education, pointing out eight elements that constitute this professionalism, with a view to strengthening the identity, development and professional performance, also the consequent improvement of the quality of education offered to the children served in this segment. It also proposes a look at the formative processes and their relevance in this context. |
id |
UNISUL-4_2645786556f4e0530da67575bf0ab477 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5901 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATIONSINGULARIDADES EN LA CONSTITUCIÓN DE LA PROFESIONALIDAD DE LAS PROFESORAS DE EDUCACIÓN INFANTILSINGULARIDADES NA CONSTITUIÇÃO DA PROFISSIONALIDADE DAS PROFESSORAS DE EDUCAÇÃO INFANTILTeaching ProfessionalismEarly Childhood EducationTeacher TrainingProfesionalidad DocenteEducación InfantilFormación DocenteProfissionalidade docenteEducação InfantilFormação de ProfessoresThe article discusses the matter of the constitution of teaching professionalism in early childhood education, pointing out eight elements that constitute this professionalism, with a view to strengthening the identity, development and professional performance, also the consequent improvement of the quality of education offered to the children served in this segment. It also proposes a look at the formative processes and their relevance in this context.El artículo tematiza la cuestión de la constitución de la profesionalidad docente en la educación infantil, apuntando ocho elementos constitutivos de esta profesionalidad, con miras al fortalecimiento de la identidad, desarrollo y actuación profesional, también la consecuente mejora de la calidad de la educación ofrecida a los niños atendidos en este segmento. Propone también una mirada sobre los procesos formativos y su relevancia en este contexto.O artigo tematiza a questão da constituição da profissionalidade docente na Educação Infantil, apontando oito elementos constitutivos desta profissionalidade, com vistas ao fortalecimento da identidade, desenvolvimento e atuação profissional, e a consequente melhoria da qualidade da educação oferecida às crianças atendidas neste segmento. Propõe, ainda, um olhar sobre os processos formativos e sua relevância neste contexto.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/590110.19177/prppge.v12e212018113-134Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 113-1342179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901/3938Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSamia, Mônica Martins2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5901Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION SINGULARIDADES EN LA CONSTITUCIÓN DE LA PROFESIONALIDAD DE LAS PROFESORAS DE EDUCACIÓN INFANTIL SINGULARIDADES NA CONSTITUIÇÃO DA PROFISSIONALIDADE DAS PROFESSORAS DE EDUCAÇÃO INFANTIL |
title |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
spellingShingle |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION Samia, Mônica Martins Teaching Professionalism Early Childhood Education Teacher Training Profesionalidad Docente Educación Infantil Formación Docente Profissionalidade docente Educação Infantil Formação de Professores |
title_short |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_full |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_fullStr |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_full_unstemmed |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_sort |
SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
author |
Samia, Mônica Martins |
author_facet |
Samia, Mônica Martins |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Samia, Mônica Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching Professionalism Early Childhood Education Teacher Training Profesionalidad Docente Educación Infantil Formación Docente Profissionalidade docente Educação Infantil Formação de Professores |
topic |
Teaching Professionalism Early Childhood Education Teacher Training Profesionalidad Docente Educación Infantil Formación Docente Profissionalidade docente Educação Infantil Formação de Professores |
description |
The article discusses the matter of the constitution of teaching professionalism in early childhood education, pointing out eight elements that constitute this professionalism, with a view to strengthening the identity, development and professional performance, also the consequent improvement of the quality of education offered to the children served in this segment. It also proposes a look at the formative processes and their relevance in this context. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901 10.19177/prppge.v12e212018113-134 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e212018113-134 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901/3938 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 113-134 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748360065024 |