SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Samia, Mônica Martins
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901
Resumo: The article discusses the matter of the constitution of teaching professionalism in early childhood education, pointing out eight elements that constitute this professionalism, with a view to strengthening the identity, development and professional performance, also the consequent improvement of the quality of education offered to the children served in this segment. It also proposes a look at the formative processes and their relevance in this context.
id UNISUL-4_2645786556f4e0530da67575bf0ab477
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5901
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATIONSINGULARIDADES EN LA CONSTITUCIÓN DE LA PROFESIONALIDAD DE LAS PROFESORAS DE EDUCACIÓN INFANTILSINGULARIDADES NA CONSTITUIÇÃO DA PROFISSIONALIDADE DAS PROFESSORAS DE EDUCAÇÃO INFANTILTeaching ProfessionalismEarly Childhood EducationTeacher TrainingProfesionalidad DocenteEducación InfantilFormación DocenteProfissionalidade docenteEducação InfantilFormação de ProfessoresThe article discusses the matter of the constitution of teaching professionalism in early childhood education, pointing out eight elements that constitute this professionalism, with a view to strengthening the identity, development and professional performance, also the consequent improvement of the quality of education offered to the children served in this segment. It also proposes a look at the formative processes and their relevance in this context.El artículo tematiza la cuestión de la constitución de la profesionalidad docente en la educación infantil, apuntando ocho elementos constitutivos de esta profesionalidad, con miras al fortalecimiento de la identidad, desarrollo y actuación profesional, también la consecuente mejora de la calidad de la educación ofrecida a los niños atendidos en este segmento. Propone también una mirada sobre los procesos formativos y su relevancia en este contexto.O artigo tematiza a questão da constituição da profissionalidade docente na Educação Infantil, apontando oito elementos constitutivos desta profissionalidade, com vistas ao fortalecimento da identidade, desenvolvimento e atuação profissional, e a consequente melhoria da qualidade da educação oferecida às crianças atendidas neste segmento. Propõe, ainda, um olhar sobre os processos formativos e sua relevância neste contexto.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/590110.19177/prppge.v12e212018113-134Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 113-1342179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901/3938Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSamia, Mônica Martins2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5901Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
SINGULARIDADES EN LA CONSTITUCIÓN DE LA PROFESIONALIDAD DE LAS PROFESORAS DE EDUCACIÓN INFANTIL
SINGULARIDADES NA CONSTITUIÇÃO DA PROFISSIONALIDADE DAS PROFESSORAS DE EDUCAÇÃO INFANTIL
title SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
spellingShingle SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Samia, Mônica Martins
Teaching Professionalism
Early Childhood Education
Teacher Training
Profesionalidad Docente
Educación Infantil
Formación Docente
Profissionalidade docente
Educação Infantil
Formação de Professores
title_short SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_full SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_fullStr SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_full_unstemmed SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_sort SINGULARITIES IN THE CONSTITUTION OF PROFESSIONALISM OF TEACHERS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
author Samia, Mônica Martins
author_facet Samia, Mônica Martins
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Samia, Mônica Martins
dc.subject.por.fl_str_mv Teaching Professionalism
Early Childhood Education
Teacher Training
Profesionalidad Docente
Educación Infantil
Formación Docente
Profissionalidade docente
Educação Infantil
Formação de Professores
topic Teaching Professionalism
Early Childhood Education
Teacher Training
Profesionalidad Docente
Educación Infantil
Formación Docente
Profissionalidade docente
Educação Infantil
Formação de Professores
description The article discusses the matter of the constitution of teaching professionalism in early childhood education, pointing out eight elements that constitute this professionalism, with a view to strengthening the identity, development and professional performance, also the consequent improvement of the quality of education offered to the children served in this segment. It also proposes a look at the formative processes and their relevance in this context.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901
10.19177/prppge.v12e212018113-134
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v12e212018113-134
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5901/3938
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 113-134
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748360065024