Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208 |
Resumo: | Due to the excessive increase of referrals and diagnoses that result in "diseases of not learn", this study aimed to understand how five teachers who teach kindergarten classes, in a municipal Early Childhood Education school, discourse the "diseases doen learning" and the possible implications in their teaching practice. The data generation was based on the dialogue undertaken in a virtual discussion forum, which data indicated axes of analysis focused on the conceptions about "diseases of not learn " and the teaching practice of such "diseases". The statements generated revealed the thinking and action of these teachers submitted to the medical logic, in the detriment valuation of inherent differences to the heterogeneity in Early Childhood Education. |
id |
UNESP-15_e1c4a397211b0cd7245edbf5cbc2fda4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12208 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say?Discursivización sobre las “enfermedades del no aprender” en el contexto educacional inclusivo: ¿qué dicen los profesores de educación infantil?Discursivização sobre “doenças do não aprender” no contexto educacional inclusivo: o que dizem os professores de educação infantil?InclusionEarly childhood educationDiseases doen learningTeacher training.InclusiónEducación InfantilEnfermedades del no aprenderFormación docente.InclusãoEducação InfantilDoenças do não aprenderFormação docente.Due to the excessive increase of referrals and diagnoses that result in "diseases of not learn", this study aimed to understand how five teachers who teach kindergarten classes, in a municipal Early Childhood Education school, discourse the "diseases doen learning" and the possible implications in their teaching practice. The data generation was based on the dialogue undertaken in a virtual discussion forum, which data indicated axes of analysis focused on the conceptions about "diseases of not learn " and the teaching practice of such "diseases". The statements generated revealed the thinking and action of these teachers submitted to the medical logic, in the detriment valuation of inherent differences to the heterogeneity in Early Childhood Education.Frente al excesivo aumento de encaminamientos y diagnósticos que resultan en "enfermedades del no aprender", ese estudio objetivó comprender como cinco profesoras que enseñan para las clases del Infantil II, en una escuela municipal de Educación Infantil, pronuncian alocuciones sobre las "enfermedades del no aprender" y las posibles implicaciones en su práctica docente La generación de datos se dio a partir de la dialogía emprendida en un foro virtual de discusión, cuyos datos indiciaron ejes de análisis volcados a las concepciones sobre "enfermedades del no aprender" ya la práctica docente frente a tales "enfermedades". Los enunciados generados revelaron el pensar y el actuar de esos profesores sometidos a la lógica medicalizante, en detrimento de la valorización de las diferencias inherentes a la heterogeneidad en la Educación Infantil.Frente ao excessivo aumento de encaminhamentos e diagnósticos que resultam em “doenças do não aprender”, esse estudo objetivou compreender como cinco professoras que lecionam para turmas do Infantil II, numa escola municipal de Educação Infantil, discursivizam as “doenças do não aprender” e as possíveis implicações em sua prática docente. A geração de dados se deu a partir da dialogia empreendida num fórum virtual de discussão, cujos dados indiciaram eixos de análise voltados às concepções sobre “doenças do não aprender” e à prática docente frente a tais “doenças”. Os enunciados gerados revelaram o pensar e o agir desses professores submetidos à lógica medicalizante, em detrimento da valorização das diferenças inerentes à heterogeneidade na Educação Infantil.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1220810.21723/riaee.v14iesp.1.12208Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 807-825Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 807-8251982-55872446-860610.21723/riaee.v14iesp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208/8058https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208/8326https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208/8933Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGiroto, Claudia Regina MoscaAraujo, Luciana Aparecida deVitta, Fabiana Cristina Frigieri de2020-12-30T22:08:30Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12208Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-12-30T22:08:30Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? Discursivización sobre las “enfermedades del no aprender” en el contexto educacional inclusivo: ¿qué dicen los profesores de educación infantil? Discursivização sobre “doenças do não aprender” no contexto educacional inclusivo: o que dizem os professores de educação infantil? |
title |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? |
spellingShingle |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? Giroto, Claudia Regina Mosca Inclusion Early childhood education Diseases doen learning Teacher training. Inclusión Educación Infantil Enfermedades del no aprender Formación docente. Inclusão Educação Infantil Doenças do não aprender Formação docente. |
title_short |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? |
title_full |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? |
title_fullStr |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? |
title_full_unstemmed |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? |
title_sort |
Discussion on “diseases of not learnin” the inclusive educational context: what do early childhood education teachers say? |
author |
Giroto, Claudia Regina Mosca |
author_facet |
Giroto, Claudia Regina Mosca Araujo, Luciana Aparecida de Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de |
author_role |
author |
author2 |
Araujo, Luciana Aparecida de Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Giroto, Claudia Regina Mosca Araujo, Luciana Aparecida de Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusion Early childhood education Diseases doen learning Teacher training. Inclusión Educación Infantil Enfermedades del no aprender Formación docente. Inclusão Educação Infantil Doenças do não aprender Formação docente. |
topic |
Inclusion Early childhood education Diseases doen learning Teacher training. Inclusión Educación Infantil Enfermedades del no aprender Formación docente. Inclusão Educação Infantil Doenças do não aprender Formação docente. |
description |
Due to the excessive increase of referrals and diagnoses that result in "diseases of not learn", this study aimed to understand how five teachers who teach kindergarten classes, in a municipal Early Childhood Education school, discourse the "diseases doen learning" and the possible implications in their teaching practice. The data generation was based on the dialogue undertaken in a virtual discussion forum, which data indicated axes of analysis focused on the conceptions about "diseases of not learn " and the teaching practice of such "diseases". The statements generated revealed the thinking and action of these teachers submitted to the medical logic, in the detriment valuation of inherent differences to the heterogeneity in Early Childhood Education. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208 10.21723/riaee.v14iesp.1.12208 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14iesp.1.12208 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208/8058 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208/8326 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208/8933 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 807-825 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 807-825 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14iesp.1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857165500416 |