PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9719 |
Resumo: | It reports the experience of pedagogical practices by residents of the Physical Education nucleus in public schools in the city of Viçosa, MG. It is an experience that, through planned and systematic immersion in the school, gave these academics not only an intense and active experience in concrete situations in the teaching-learning process of the most varied bodily practices, but also to expand the comprehensive perspectives of the activity teacher through readings, discussions, actions and reflections based on the guidelines contained in the Base Nacional Comum Curricular, as well as in the areas of Didactics and Methodology of Physical Education Teaching. |
id |
UNISUL-4_3c9558871b7bc7616dd727c9896276fa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9719 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCEPRÁCTICAS PEDAGÓGICAS POR ACADÉMICOS DEL CURSO DE LICENCIA EN EDUCACIÓN FÍSICA MEDIADO POR LA RESIDENCIA PEDAGÓGICAPRÁTICAS PEDAGÓGICAS POR ACADÊMICOS DO CURSO DE LICENCIATURA EM EDUCAÇÃO FÍSICA MEDIADA PELA RESIDENCIA PEDAGÓGICAPedagogical ResidencePhysical Educationhigh schoolbasic education.Residencia PedagógicaEducación FísicaColegioEducación básica.Residência PedagógicaEducação FísicaEscolaEducação Básica.It reports the experience of pedagogical practices by residents of the Physical Education nucleus in public schools in the city of Viçosa, MG. It is an experience that, through planned and systematic immersion in the school, gave these academics not only an intense and active experience in concrete situations in the teaching-learning process of the most varied bodily practices, but also to expand the comprehensive perspectives of the activity teacher through readings, discussions, actions and reflections based on the guidelines contained in the Base Nacional Comum Curricular, as well as in the areas of Didactics and Methodology of Physical Education Teaching.Se relata la experiencia de las prácticas pedagógicas de los residentes del núcleo de Educación Física en las escuelas públicas de la ciudad de Viçosa, MG. Es una experiencia que, a través de la inmersión planificada y sistemática en el ámbito escolar, hizo posible que estos académicos vivieran, de manera intensa y activa, situaciones concretas en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las más variadas prácticas corporales y ampliaran las perspectivas integrales de la actividad docente mediante a través de lecturas, discusiones, acciones y reflexiones basadas en los lineamientos contenidos en la Base Curricular Común Nacional, así como en las áreas de Didáctica y Metodología de la Enseñanza de la Educación Física.Relata a vivência de práticas pedagógicas por residentes do núcleo Educação Física em escolas da rede pública na cidade de Viçosa, MG. Trata-se de uma experiência que, através da imersão planejada e sistemática na ambiência escolar, oportunizou a esses acadêmicos vivenciar, de forma intensa e ativa, situações concretas no processo ensino aprendizagem das mais variadas práticas corporais e ampliar as perspectivas compreensivas da atividade docente por meio de leituras, discussões, ações e reflexões alicerçadas nas orientações contidas na Base Nacional Comum Curricular, bem como nas áreas da Didática e da Metodologia do Ensino da Educação Física.Universidade do Sul de Santa Catarina2022-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/971910.59306/poiesis.v15e282021365-382Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 15 n. 28 (2021); 365-3822179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9719/5987Copyright (c) 2022 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaixão, Jairo Antônio2023-07-24T16:56:58Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9719Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2023-07-24T16:56:58Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS POR ACADÉMICOS DEL CURSO DE LICENCIA EN EDUCACIÓN FÍSICA MEDIADO POR LA RESIDENCIA PEDAGÓGICA PRÁTICAS PEDAGÓGICAS POR ACADÊMICOS DO CURSO DE LICENCIATURA EM EDUCAÇÃO FÍSICA MEDIADA PELA RESIDENCIA PEDAGÓGICA |
title |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE |
spellingShingle |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE Paixão, Jairo Antônio Pedagogical Residence Physical Education high school basic education. Residencia Pedagógica Educación Física Colegio Educación básica. Residência Pedagógica Educação Física Escola Educação Básica. |
title_short |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE |
title_full |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE |
title_fullStr |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE |
title_full_unstemmed |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE |
title_sort |
PEDAGOGICAL PRACTICES BY ACADEMICS OF THE LICENSING COURSE IN PHYSICAL EDUCATION MEDIATED BY THE PEDAGOGICAL RESIDENCE |
author |
Paixão, Jairo Antônio |
author_facet |
Paixão, Jairo Antônio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paixão, Jairo Antônio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogical Residence Physical Education high school basic education. Residencia Pedagógica Educación Física Colegio Educación básica. Residência Pedagógica Educação Física Escola Educação Básica. |
topic |
Pedagogical Residence Physical Education high school basic education. Residencia Pedagógica Educación Física Colegio Educación básica. Residência Pedagógica Educação Física Escola Educação Básica. |
description |
It reports the experience of pedagogical practices by residents of the Physical Education nucleus in public schools in the city of Viçosa, MG. It is an experience that, through planned and systematic immersion in the school, gave these academics not only an intense and active experience in concrete situations in the teaching-learning process of the most varied bodily practices, but also to expand the comprehensive perspectives of the activity teacher through readings, discussions, actions and reflections based on the guidelines contained in the Base Nacional Comum Curricular, as well as in the areas of Didactics and Methodology of Physical Education Teaching. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9719 10.59306/poiesis.v15e282021365-382 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9719 |
identifier_str_mv |
10.59306/poiesis.v15e282021365-382 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9719/5987 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 15 n. 28 (2021); 365-382 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218749047930880 |