BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447 |
Resumo: | This paper deals with the problem of motivation for reading especially among boys aged between 10-15 years old.There is some research evidence that boys read less than girls because they are not intrinsically motivated, and it is not offered the type of books they like. Part of an European project, Boys Reading, is presented here as a good example of the possibility of gaining reluctant readers for books. In fact, if boys are really motivated, contacting with texts they appreciate, their attitudes change and they may become readers. Two case studies developed in two different schools in Portugal are presented, giving some evidence that it is possible to change reluctant readers into avid ones. |
id |
UNISUL-4_438d4cfb0be467de65ff95e827b1a9cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6447 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READINGBOYS READING: UN PROYECTO SOBRE CÓMO MOTIVAR A CHICOS ADOLESCENTES PARA LA LECTURABOYS READING: UM PROJETO SOBRE COMO MOTIVAR RAPAZES ADOLESCENTES PARA A LITERATURABoys readingMotivationReluctant readersAvid readersLecturas de chicosMotivaciónLectores renuentesLectores ávidosLeituras de rapazesMotivaçãoLeitores relutantesLeitores ávidosThis paper deals with the problem of motivation for reading especially among boys aged between 10-15 years old.There is some research evidence that boys read less than girls because they are not intrinsically motivated, and it is not offered the type of books they like. Part of an European project, Boys Reading, is presented here as a good example of the possibility of gaining reluctant readers for books. In fact, if boys are really motivated, contacting with texts they appreciate, their attitudes change and they may become readers. Two case studies developed in two different schools in Portugal are presented, giving some evidence that it is possible to change reluctant readers into avid ones.Este artículo aborda el problema de la motivación para la lectura, especialmente en el caso de los jóvenes de edades comprendidas entre los 10 y los 15 años. Algunas investigaciones demuestran que los chicos leen menos que las chicas porque no están intrínsecamente motivados y, además, no les es proporcionado el acceso al tipo de libros que les pueden gustar. Presentamos aquí parte de un Proyecto Europeo, Boys Reading, como un buen ejemplo de la posibilidad de conquistar lectores reticentes a los libros. En realidad, si los chicos están verdaderamente motivados y se ponen en contacto con textos que aprecian, sus actitudes hacia los libros cambian, pudiendo así convertirse en lectores. Presentamos dos estudios de caso, realizados en dos escuelas diferentes en Portugal, que arrojan algunas evidencias acerca de que es posible convertir a los jóvenes lectores renuentes en lectores ávidos.Este artigo aborda o problema da motivação para a leitura, especialmente no caso dos rapazes com idades compreendidas entre os 10 e os 15 anos. Algumas investigações evidenciam que os rapazes leem menos do que as raparigas porque eles não estão intrinsecamente motivados e não lhes é proporcionado o acesso ao tipo de livros que poderão gostar. Apresentamos, aqui, parte de um Projeto Europeu, Boys Reading, como um bom exemplo da possibilidade de conquistar leitores relutantes para os livros. Na verdade, se os rapazes estiverem verdadeiramente motivados e contactarem com textos que apreciem, as suas atitudes mudam e podem tornar-se leitores. São apresentados dois estudos de caso desenvolvidos em duas escolas diferentes em Portugal, com algumas evidências de que é possível transformar leitores relutantes em leitores ávidos.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigação-açãoapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/644710.19177/prppge.v12e02018136-152Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 136-1522179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447/4096Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Maria da Natividade CarvalhoAbrantes, Maria Manuela2018-10-10T19:25:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6447Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-10-10T19:25:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING BOYS READING: UN PROYECTO SOBRE CÓMO MOTIVAR A CHICOS ADOLESCENTES PARA LA LECTURA BOYS READING: UM PROJETO SOBRE COMO MOTIVAR RAPAZES ADOLESCENTES PARA A LITERATURA |
title |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING |
spellingShingle |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING Pires, Maria da Natividade Carvalho Boys reading Motivation Reluctant readers Avid readers Lecturas de chicos Motivación Lectores renuentes Lectores ávidos Leituras de rapazes Motivação Leitores relutantes Leitores ávidos |
title_short |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING |
title_full |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING |
title_fullStr |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING |
title_full_unstemmed |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING |
title_sort |
BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING |
author |
Pires, Maria da Natividade Carvalho |
author_facet |
Pires, Maria da Natividade Carvalho Abrantes, Maria Manuela |
author_role |
author |
author2 |
Abrantes, Maria Manuela |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pires, Maria da Natividade Carvalho Abrantes, Maria Manuela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Boys reading Motivation Reluctant readers Avid readers Lecturas de chicos Motivación Lectores renuentes Lectores ávidos Leituras de rapazes Motivação Leitores relutantes Leitores ávidos |
topic |
Boys reading Motivation Reluctant readers Avid readers Lecturas de chicos Motivación Lectores renuentes Lectores ávidos Leituras de rapazes Motivação Leitores relutantes Leitores ávidos |
description |
This paper deals with the problem of motivation for reading especially among boys aged between 10-15 years old.There is some research evidence that boys read less than girls because they are not intrinsically motivated, and it is not offered the type of books they like. Part of an European project, Boys Reading, is presented here as a good example of the possibility of gaining reluctant readers for books. In fact, if boys are really motivated, contacting with texts they appreciate, their attitudes change and they may become readers. Two case studies developed in two different schools in Portugal are presented, giving some evidence that it is possible to change reluctant readers into avid ones. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-10-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigação-ação |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447 10.19177/prppge.v12e02018136-152 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e02018136-152 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447/4096 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 136-152 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748391522304 |