BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pires, Maria da Natividade Carvalho
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Abrantes, Maria Manuela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447
Resumo: This paper deals with the problem of motivation for reading especially among boys aged between 10-15 years old.There is some research evidence that boys read less than girls because they are not intrinsically motivated, and it is not offered the type of books they like. Part of an European project, Boys Reading, is presented here as a good example of the possibility of gaining reluctant readers for books. In fact, if boys are really motivated, contacting with texts they appreciate, their attitudes change and they may become readers. Two case studies developed in two different schools in Portugal are presented, giving some evidence that it is possible to change reluctant readers into avid ones.
id UNISUL-4_438d4cfb0be467de65ff95e827b1a9cd
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6447
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READINGBOYS READING: UN PROYECTO SOBRE CÓMO MOTIVAR A CHICOS ADOLESCENTES PARA LA LECTURABOYS READING: UM PROJETO SOBRE COMO MOTIVAR RAPAZES ADOLESCENTES PARA A LITERATURABoys readingMotivationReluctant readersAvid readersLecturas de chicosMotivaciónLectores renuentesLectores ávidosLeituras de rapazesMotivaçãoLeitores relutantesLeitores ávidosThis paper deals with the problem of motivation for reading especially among boys aged between 10-15 years old.There is some research evidence that boys read less than girls because they are not intrinsically motivated, and it is not offered the type of books they like. Part of an European project, Boys Reading, is presented here as a good example of the possibility of gaining reluctant readers for books. In fact, if boys are really motivated, contacting with texts they appreciate, their attitudes change and they may become readers. Two case studies developed in two different schools in Portugal are presented, giving some evidence that it is possible to change reluctant readers into avid ones.Este artículo aborda el problema de la motivación para la lectura, especialmente en el caso de los jóvenes de edades comprendidas entre los 10 y los 15 años. Algunas investigaciones demuestran que los chicos leen menos que las chicas porque no están intrínsecamente motivados y, además, no les es proporcionado el acceso al tipo de libros que les pueden gustar. Presentamos aquí parte de un Proyecto Europeo, Boys Reading, como un buen ejemplo de la posibilidad de conquistar lectores reticentes a los libros. En realidad, si los chicos están verdaderamente motivados y se ponen en contacto con textos que aprecian, sus actitudes hacia los libros cambian,  pudiendo así convertirse en lectores. Presentamos dos estudios de caso, realizados en dos escuelas diferentes en Portugal, que arrojan algunas evidencias acerca de que es posible convertir a los jóvenes lectores renuentes en lectores ávidos.Este artigo aborda o problema da motivação para a leitura, especialmente no caso dos rapazes com idades compreendidas entre os 10 e os 15 anos. Algumas investigações evidenciam que os rapazes leem menos do que as raparigas porque eles não estão intrinsecamente motivados e não lhes é proporcionado o acesso ao tipo de livros que poderão gostar. Apresentamos, aqui, parte de um Projeto Europeu, Boys Reading, como um bom exemplo da possibilidade de conquistar leitores relutantes para os livros. Na verdade, se os rapazes estiverem verdadeiramente motivados e contactarem com textos que apreciem, as suas atitudes mudam e podem tornar-se leitores. São apresentados dois estudos de caso desenvolvidos em duas escolas diferentes em Portugal, com algumas evidências de que é possível transformar leitores relutantes em leitores ávidos.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigação-açãoapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/644710.19177/prppge.v12e02018136-152Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 136-1522179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447/4096Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Maria da Natividade CarvalhoAbrantes, Maria Manuela2018-10-10T19:25:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6447Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-10-10T19:25:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
BOYS READING: UN PROYECTO SOBRE CÓMO MOTIVAR A CHICOS ADOLESCENTES PARA LA LECTURA
BOYS READING: UM PROJETO SOBRE COMO MOTIVAR RAPAZES ADOLESCENTES PARA A LITERATURA
title BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
spellingShingle BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
Pires, Maria da Natividade Carvalho
Boys reading
Motivation
Reluctant readers
Avid readers
Lecturas de chicos
Motivación
Lectores renuentes
Lectores ávidos
Leituras de rapazes
Motivação
Leitores relutantes
Leitores ávidos
title_short BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
title_full BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
title_fullStr BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
title_full_unstemmed BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
title_sort BOYS READING: A PROJECT ABOUT HOW TO MOTIVATE TEENAGE BOYS FOR READING
author Pires, Maria da Natividade Carvalho
author_facet Pires, Maria da Natividade Carvalho
Abrantes, Maria Manuela
author_role author
author2 Abrantes, Maria Manuela
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pires, Maria da Natividade Carvalho
Abrantes, Maria Manuela
dc.subject.por.fl_str_mv Boys reading
Motivation
Reluctant readers
Avid readers
Lecturas de chicos
Motivación
Lectores renuentes
Lectores ávidos
Leituras de rapazes
Motivação
Leitores relutantes
Leitores ávidos
topic Boys reading
Motivation
Reluctant readers
Avid readers
Lecturas de chicos
Motivación
Lectores renuentes
Lectores ávidos
Leituras de rapazes
Motivação
Leitores relutantes
Leitores ávidos
description This paper deals with the problem of motivation for reading especially among boys aged between 10-15 years old.There is some research evidence that boys read less than girls because they are not intrinsically motivated, and it is not offered the type of books they like. Part of an European project, Boys Reading, is presented here as a good example of the possibility of gaining reluctant readers for books. In fact, if boys are really motivated, contacting with texts they appreciate, their attitudes change and they may become readers. Two case studies developed in two different schools in Portugal are presented, giving some evidence that it is possible to change reluctant readers into avid ones.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Investigação-ação
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447
10.19177/prppge.v12e02018136-152
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v12e02018136-152
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6447/4096
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 (2018): nº Esp. Dossiê: Literatura e infâncias; 136-152
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748391522304