CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva Júnior, João dos Reis
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Messina, Natália
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3879
Resumo: This article aims to analyze the educational reformation in the Brazilian high school, pointing out that internationally the teacher's work in the 21st century is marked by mass, administration by performance (accountability), privatization and commercialization. After a historical construction building on the reform of the national state, the emphasis is given to the relationship between changes in high school and the internationalization of higher education. Therefore, a larger examination overview shows that the profit possibilities transform knowledge into market raw materials and produce the convergence of educational reforms according to strict financial rationality. 
id UNISUL-4_4533f06d0add1f3df71cacdba24aea4e
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3879
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATIONCAMBIOS EM LA ESCUELA SECUNDARIA Y SU RELACIÓN CON LA INTERNACIONALIZACÓN DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR BRASILEÑAAS MUDANÇAS NO ENSINO MÉDIO E SUA RELAÇÃO COM A INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR BRASILEIRAEducational reformationInternationalization of higher educationKnowledge feedstockNew knowledge production paradigm.Reforma educacionalInternacionalización de la Educación SuperiorConocimiento materia-primaNuevo paradigma de producción de conocimiento.Reforma educacionalInternacionalização da Educação SuperiorConhecimento matéria-primaNovo paradigma de produção de conhecimento.This article aims to analyze the educational reformation in the Brazilian high school, pointing out that internationally the teacher's work in the 21st century is marked by mass, administration by performance (accountability), privatization and commercialization. After a historical construction building on the reform of the national state, the emphasis is given to the relationship between changes in high school and the internationalization of higher education. Therefore, a larger examination overview shows that the profit possibilities transform knowledge into market raw materials and produce the convergence of educational reforms according to strict financial rationality. Este artículos busca analizar los cambios educacionales en la Escuela Secundaria brasileña, puntuando internacionalmente que el trabajo del profesor en el siglo XXI es marcado por la masificación, administración por rendimiento (accountability), privatización y comercialización. Despues de una construcción historica sobre los cambios del Estado nacional, el énfasis es comprobado por las relaciones entre los cambios de la Enseñanza Secundaria y la internacionalización de la Educación Superior. Por lo tanto, un examen con mediaciones más amplias revela que las posibilidades de beneficio cambia el conocimiento en materia-prima mercantil y producen la convergencia de las reformas educacionales segundo la estricta racionalidad financiera. Este artigo busca analisar as reformas educacionais no Ensino Médio brasileiro, apontando internacionalmente que o trabalho do professor no século XXI é marcado pela massificação, administração por performance (accountability), privatização e comercialização. Após uma construção histórica sobre a reforma do Estado nacional, a ênfase é conferida às relações entre as mudanças no Ensino Médio e a internacionalização da Educação Superior. Portanto, um exame com mediações mais amplas revela que as possibilidades de lucro transformam o conhecimento em matéria-prima mercantil e produzem a convergência das reformas educacionais segundo a estrita racionalidade financeira. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/387910.19177/prppge.v10e172016130-147Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 130-1472179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3879/2697Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva Júnior, João dos ReisMessina, Natália2016-11-24T18:47:37Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3879Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-11-24T18:47:37Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
CAMBIOS EM LA ESCUELA SECUNDARIA Y SU RELACIÓN CON LA INTERNACIONALIZACÓN DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR BRASILEÑA
AS MUDANÇAS NO ENSINO MÉDIO E SUA RELAÇÃO COM A INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR BRASILEIRA
title CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
spellingShingle CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
Silva Júnior, João dos Reis
Educational reformation
Internationalization of higher education
Knowledge feedstock
New knowledge production paradigm.
Reforma educacional
Internacionalización de la Educación Superior
Conocimiento materia-prima
Nuevo paradigma de producción de conocimiento.
Reforma educacional
Internacionalização da Educação Superior
Conhecimento matéria-prima
Novo paradigma de produção de conhecimento.
title_short CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
title_full CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
title_fullStr CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
title_full_unstemmed CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
title_sort CHANGES IN THE HIGH SCHOOL AND ITS RELATIONSHIP WITH INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
author Silva Júnior, João dos Reis
author_facet Silva Júnior, João dos Reis
Messina, Natália
author_role author
author2 Messina, Natália
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva Júnior, João dos Reis
Messina, Natália
dc.subject.por.fl_str_mv Educational reformation
Internationalization of higher education
Knowledge feedstock
New knowledge production paradigm.
Reforma educacional
Internacionalización de la Educación Superior
Conocimiento materia-prima
Nuevo paradigma de producción de conocimiento.
Reforma educacional
Internacionalização da Educação Superior
Conhecimento matéria-prima
Novo paradigma de produção de conhecimento.
topic Educational reformation
Internationalization of higher education
Knowledge feedstock
New knowledge production paradigm.
Reforma educacional
Internacionalización de la Educación Superior
Conocimiento materia-prima
Nuevo paradigma de producción de conocimiento.
Reforma educacional
Internacionalização da Educação Superior
Conhecimento matéria-prima
Novo paradigma de produção de conhecimento.
description This article aims to analyze the educational reformation in the Brazilian high school, pointing out that internationally the teacher's work in the 21st century is marked by mass, administration by performance (accountability), privatization and commercialization. After a historical construction building on the reform of the national state, the emphasis is given to the relationship between changes in high school and the internationalization of higher education. Therefore, a larger examination overview shows that the profit possibilities transform knowledge into market raw materials and produce the convergence of educational reforms according to strict financial rationality. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3879
10.19177/prppge.v10e172016130-147
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3879
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v10e172016130-147
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3879/2697
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 130-147
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748226895872