CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campos, Rosânia
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780
Resumo: The present text seeks to reflect on the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB N.9.394 / 96), specifically to analyze child education after 20 years of validity of the law previously mentioned. In this sense, we approach the national context, in which the law was enacted, the changes that directly affected children's education in that period, especially regarding to the access, and the current challenges to make children’s and their families rights come true. It highlights that we still have a long way to run in the implementation of public policies for child education.
id UNISUL-4_6d6df571a6f9778acf0652e6123e8a1c
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4780
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGESEDUCACIÓN INFANTIL DESPUÉS DE 20 AÑOS DE LA LDB: AVANCES Y DESAFÍOSEDUCAÇÃO INFANTIL APÓS 20 ANOS DA LDB: avanços e desafiosChild EducationChild Education PolicyLDB.Educación InfantilPolítica para Educación InfantilLDB.Educação InfantilPolítica para Educação InfantilLDB.The present text seeks to reflect on the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB N.9.394 / 96), specifically to analyze child education after 20 years of validity of the law previously mentioned. In this sense, we approach the national context, in which the law was enacted, the changes that directly affected children's education in that period, especially regarding to the access, and the current challenges to make children’s and their families rights come true. It highlights that we still have a long way to run in the implementation of public policies for child education.El presente texto procura reflexionar sobre la Ley de Directrices y Bases de la Educación Nacional (LDB N.9.394/96), y de manera específica, analizar la Educación Infantil después de 20 años de su vigencia. Por lo tanto, abordará el contexto nacional en lo cual la ley fue promulgada, los cambios que, en ese período repercutieron directamente en la Educación Infantil, en especial, lo que se refiere a acceso, y los desafíos actuales para que se efectúe el derecho de los niños y de sus familias, evidenciando que aún tenemos mucho que avanzar en la ejecución d las políticas públicas para la Educación Infantil.O presente texto procura refletir sobre a Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB N.9.394/96), de modo específico, analisar a Educação Infantil após 20 anos de vigência da citada lei. Nesse sentido, abordará o contexto nacional no qual a lei foi promulgada, as modificações que nesse período repercutiram diretamente na Educação Infantil, de modo especial, no que se refere a acesso, e os desafios atuais para efetivação do direito das crianças e de suas famílias, evidenciando que ainda temos muito que avançar na execução das políticas públicas para a Educação Infantil. Universidade do Sul de Santa Catarina2017-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/478010.19177/prppge.v11e192017141-156Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 11 n. 19 (2017); 141-1562179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780/3150Copyright (c) 2017 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Rosânia2017-07-31T14:04:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4780Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2017-07-31T14:04:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
EDUCACIÓN INFANTIL DESPUÉS DE 20 AÑOS DE LA LDB: AVANCES Y DESAFÍOS
EDUCAÇÃO INFANTIL APÓS 20 ANOS DA LDB: avanços e desafios
title CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
spellingShingle CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
Campos, Rosânia
Child Education
Child Education Policy
LDB.
Educación Infantil
Política para Educación Infantil
LDB.
Educação Infantil
Política para Educação Infantil
LDB.
title_short CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
title_full CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
title_fullStr CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
title_full_unstemmed CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
title_sort CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
author Campos, Rosânia
author_facet Campos, Rosânia
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Campos, Rosânia
dc.subject.por.fl_str_mv Child Education
Child Education Policy
LDB.
Educación Infantil
Política para Educación Infantil
LDB.
Educação Infantil
Política para Educação Infantil
LDB.
topic Child Education
Child Education Policy
LDB.
Educación Infantil
Política para Educación Infantil
LDB.
Educação Infantil
Política para Educação Infantil
LDB.
description The present text seeks to reflect on the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB N.9.394 / 96), specifically to analyze child education after 20 years of validity of the law previously mentioned. In this sense, we approach the national context, in which the law was enacted, the changes that directly affected children's education in that period, especially regarding to the access, and the current challenges to make children’s and their families rights come true. It highlights that we still have a long way to run in the implementation of public policies for child education.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780
10.19177/prppge.v11e192017141-156
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v11e192017141-156
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780/3150
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 11 n. 19 (2017); 141-156
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748308684800