CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGES
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780 |
Resumo: | The present text seeks to reflect on the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB N.9.394 / 96), specifically to analyze child education after 20 years of validity of the law previously mentioned. In this sense, we approach the national context, in which the law was enacted, the changes that directly affected children's education in that period, especially regarding to the access, and the current challenges to make children’s and their families rights come true. It highlights that we still have a long way to run in the implementation of public policies for child education. |
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CHILD EDUCATION AFTER 20 YEARS OF LDB: ADVANCES AND CHALLENGESEDUCACIÓN INFANTIL DESPUÉS DE 20 AÑOS DE LA LDB: AVANCES Y DESAFÍOSEDUCAÇÃO INFANTIL APÓS 20 ANOS DA LDB: avanços e desafiosChild EducationChild Education PolicyLDB.Educación InfantilPolítica para Educación InfantilLDB.Educação InfantilPolítica para Educação InfantilLDB.The present text seeks to reflect on the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDB N.9.394 / 96), specifically to analyze child education after 20 years of validity of the law previously mentioned. In this sense, we approach the national context, in which the law was enacted, the changes that directly affected children's education in that period, especially regarding to the access, and the current challenges to make children’s and their families rights come true. It highlights that we still have a long way to run in the implementation of public policies for child education.El presente texto procura reflexionar sobre la Ley de Directrices y Bases de la Educación Nacional (LDB N.9.394/96), y de manera específica, analizar la Educación Infantil después de 20 años de su vigencia. Por lo tanto, abordará el contexto nacional en lo cual la ley fue promulgada, los cambios que, en ese período repercutieron directamente en la Educación Infantil, en especial, lo que se refiere a acceso, y los desafíos actuales para que se efectúe el derecho de los niños y de sus familias, evidenciando que aún tenemos mucho que avanzar en la ejecución d las políticas públicas para la Educación Infantil.O presente texto procura refletir sobre a Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB N.9.394/96), de modo específico, analisar a Educação Infantil após 20 anos de vigência da citada lei. Nesse sentido, abordará o contexto nacional no qual a lei foi promulgada, as modificações que nesse período repercutiram diretamente na Educação Infantil, de modo especial, no que se refere a acesso, e os desafios atuais para efetivação do direito das crianças e de suas famílias, evidenciando que ainda temos muito que avançar na execução das políticas públicas para a Educação Infantil. Universidade do Sul de Santa Catarina2017-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/478010.19177/prppge.v11e192017141-156Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 11 n. 19 (2017); 141-1562179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4780/3150Copyright (c) 2017 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Rosânia2017-07-31T14:04:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4780Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2017-07-31T14:04:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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