EDUCATION POLITICS OF YOUTH AND ADULTS CURRENTLY AS UNFOLDING OF THE CONSTITUTION AND LDB
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4725 |
Resumo: | The article presents reflections on the development of Youth and Adult Education (EJA, in Portuguese acronym) during the early twenty years of the implementation of Law 9.394/1996, based on the achievements in the right to education field, guaranteed by the Federal Constitution/1988. Anchored in several authors, researches, documents and official statistical data, it displays a brief analysis about legal, operational and political frameworks main implemented at the last three federal governments, which contributed to the EJA configuration process as a public politics, highlighting the impacts, challenges, ruptures and continuities, also recognizing the achievements and limits of the actions implemented. |
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EDUCATION POLITICS OF YOUTH AND ADULTS CURRENTLY AS UNFOLDING OF THE CONSTITUTION AND LDBLA POLÍTICA EDUCATIVA DE JÓVENES Y ADULTOS HOY COMO UN DESARROLLO DE LA CONSTITUCIÓN Y DE LA LDBAS POLÍTICAS DE EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS NA ATUALIDADE COMO DESDOBRAMENTO DA CONSTITUIÇÃO E DA LDBRight to educationYouth and adult educationLDBEducation politics.Derecho a la educaciónEducación de jóvenes y adultosLDBPolítica Educativa.Direito à EducaçãoEducação de Jovens e AdultosLDBPolíticas de EducaçãoThe article presents reflections on the development of Youth and Adult Education (EJA, in Portuguese acronym) during the early twenty years of the implementation of Law 9.394/1996, based on the achievements in the right to education field, guaranteed by the Federal Constitution/1988. Anchored in several authors, researches, documents and official statistical data, it displays a brief analysis about legal, operational and political frameworks main implemented at the last three federal governments, which contributed to the EJA configuration process as a public politics, highlighting the impacts, challenges, ruptures and continuities, also recognizing the achievements and limits of the actions implemented.En el documento se refleja el desarrollo de la Educación de Jóvenes y Adultos (EJA) durante los primeros veinte años de aplicación de la Ley de Directrices y Bases de la Educación Nacional (Ley N° 9.394 / 1996), desde los logros de campo del derecho de la educación garantizada por la Constitución de 1988. Anclado en varios autores, investigaciones, documentos y estadísticas oficiales, muestra un breve análisis de las principales referencias legales, operativas y puestas en práctica por la política en los últimos tres gobiernos federales, que contribuyeron en el proceso de construcción de la EJA como política pública, despegando los impactos, desafíos, rupturas y continuidades que surgieron, y también el reconocimiento de logros y límites de las acciones implementadas.O artigo apresenta reflexões sobre o desenvolvimento da Educação de Jovens e Adultos (EJA) durante os vinte primeiros anos da implantação da Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (Lei nº 9.394/1996), tendo como alicerce as conquistas no campo do direito à educação, garantidas pela Constituição Federal de 1988. Ancorado em diversos autores, pesquisas, documentos e dados estatísticos oficiais, exibe uma breve análise dos principais marcos legais, operacionais e políticos implementados nos três últimos governos federais, que contribuíram com o processo de configuração da EJA como política pública, destacando os impactos, desafios, rupturas e continuidades decorrentes; reconhecendo, também, conquistas e limites das ações implementadas.Universidade do Sul de Santa Catarina2017-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/472510.19177/prppge.v11e19201740-57Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 11 n. 19 (2017); 40-572179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4725/3145Copyright (c) 2017 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessJulião, Elionaldo FernandesBeiral, Hellen Jannisy VieiraFerrari, Gláucia Maria2017-07-31T14:04:09Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4725Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2017-07-31T14:04:09Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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