SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Behrend, Danielle Monteiro
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Cousin, Cláudia da Silva, Galiazzi, Maria do Carmo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705
Resumo: This paper presents the State of the Question-SQ for understanding the term Environmentalization. The research was carried out to support a doctoral research in development. It presents the production and analysis of SQ information supported by qualitative research with a phenomenological-hermeneutical approach. We understand that Social relationships environmentalization between Basic School and the university in the context of Supervised Curricular Internships recognizes the school as a place of construction of teaching knowledge, establishing horizontal relations between university and school.
id UNISUL-4_857898f5fcf7354325f8d99cb66b4013
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7705
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTIONAMBIENTALIZACIÓN DE LAS RELACIONES SOCIALES ENTRE ESCUELA Y UNIVERSIDAD: EL ESTADO DE LA CUESTIÓNAMBIENTALIZAÇÃO DAS RELAÇÕES SOCIAIS ENTRE ESCOLA E UNIVERSIDADE: O ESTADO DA QUESTÃOEnvironmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships.Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales.Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais.This paper presents the State of the Question-SQ for understanding the term Environmentalization. The research was carried out to support a doctoral research in development. It presents the production and analysis of SQ information supported by qualitative research with a phenomenological-hermeneutical approach. We understand that Social relationships environmentalization between Basic School and the university in the context of Supervised Curricular Internships recognizes the school as a place of construction of teaching knowledge, establishing horizontal relations between university and school.Este artículo presenta el Estado de la Cuestión-EQ para la comprensión del término Ambientalización. La investigación fue realizada para subvencionar una investigación de doctorado en desarrollo. Se muestra la producción y el análisis de las informaciones del EQ respaldadas en la investigación cualitativa con enfoque fenomenológico-hermenéutico. Comprendemos que Ambientalización de las relaciones sociales entre la escuela de Educación Básica y la universidad, en el contexto de las Prácticas Curriculares Supervisadas, reconoce la escuela como lugar de construcción del saber docente, al establecer relaciones horizontales entre universidad y escuela.Este artigo apresenta o Estado da Questão-EQ para a compreensão do termo Ambientalização. A investigação foi realizada para subsidiar uma pesquisa de doutorado em desenvolvimento.  Exibe a produção e a análise das informações do EQ respaldadas na pesquisa qualitativa com abordagem fenomenológico-hermenêutica. Compreende que a Ambientalização das relações sociais entre a escola de Educação Básica e a universidade, no contexto dos Estágios Curriculares Supervisionados, reconhece a primeira como lugar de construção do saber docente ao estabelecer relações horizontais entre universidade e escola.Universidade do Sul de Santa Catarina2019-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/770510.19177/prppge.v13e23201953-70Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 23 (2019); 53-702179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705/4496Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBehrend, Danielle MonteiroCousin, Cláudia da SilvaGaliazzi, Maria do Carmo2019-12-13T18:59:25Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7705Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2019-12-13T18:59:25Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
AMBIENTALIZACIÓN DE LAS RELACIONES SOCIALES ENTRE ESCUELA Y UNIVERSIDAD: EL ESTADO DE LA CUESTIÓN
AMBIENTALIZAÇÃO DAS RELAÇÕES SOCIAIS ENTRE ESCOLA E UNIVERSIDADE: O ESTADO DA QUESTÃO
title SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
spellingShingle SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
Behrend, Danielle Monteiro
Environmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships.
Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales.
Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais.
title_short SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
title_full SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
title_fullStr SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
title_full_unstemmed SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
title_sort SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
author Behrend, Danielle Monteiro
author_facet Behrend, Danielle Monteiro
Cousin, Cláudia da Silva
Galiazzi, Maria do Carmo
author_role author
author2 Cousin, Cláudia da Silva
Galiazzi, Maria do Carmo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Behrend, Danielle Monteiro
Cousin, Cláudia da Silva
Galiazzi, Maria do Carmo
dc.subject.por.fl_str_mv Environmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships.
Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales.
Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais.
topic Environmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships.
Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales.
Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais.
description This paper presents the State of the Question-SQ for understanding the term Environmentalization. The research was carried out to support a doctoral research in development. It presents the production and analysis of SQ information supported by qualitative research with a phenomenological-hermeneutical approach. We understand that Social relationships environmentalization between Basic School and the university in the context of Supervised Curricular Internships recognizes the school as a place of construction of teaching knowledge, establishing horizontal relations between university and school.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705
10.19177/prppge.v13e23201953-70
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v13e23201953-70
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705/4496
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 23 (2019); 53-70
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748939927552