SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705 |
Resumo: | This paper presents the State of the Question-SQ for understanding the term Environmentalization. The research was carried out to support a doctoral research in development. It presents the production and analysis of SQ information supported by qualitative research with a phenomenological-hermeneutical approach. We understand that Social relationships environmentalization between Basic School and the university in the context of Supervised Curricular Internships recognizes the school as a place of construction of teaching knowledge, establishing horizontal relations between university and school. |
id |
UNISUL-4_857898f5fcf7354325f8d99cb66b4013 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7705 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTIONAMBIENTALIZACIÓN DE LAS RELACIONES SOCIALES ENTRE ESCUELA Y UNIVERSIDAD: EL ESTADO DE LA CUESTIÓNAMBIENTALIZAÇÃO DAS RELAÇÕES SOCIAIS ENTRE ESCOLA E UNIVERSIDADE: O ESTADO DA QUESTÃOEnvironmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships.Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales.Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais.This paper presents the State of the Question-SQ for understanding the term Environmentalization. The research was carried out to support a doctoral research in development. It presents the production and analysis of SQ information supported by qualitative research with a phenomenological-hermeneutical approach. We understand that Social relationships environmentalization between Basic School and the university in the context of Supervised Curricular Internships recognizes the school as a place of construction of teaching knowledge, establishing horizontal relations between university and school.Este artículo presenta el Estado de la Cuestión-EQ para la comprensión del término Ambientalización. La investigación fue realizada para subvencionar una investigación de doctorado en desarrollo. Se muestra la producción y el análisis de las informaciones del EQ respaldadas en la investigación cualitativa con enfoque fenomenológico-hermenéutico. Comprendemos que Ambientalización de las relaciones sociales entre la escuela de Educación Básica y la universidad, en el contexto de las Prácticas Curriculares Supervisadas, reconoce la escuela como lugar de construcción del saber docente, al establecer relaciones horizontales entre universidad y escuela.Este artigo apresenta o Estado da Questão-EQ para a compreensão do termo Ambientalização. A investigação foi realizada para subsidiar uma pesquisa de doutorado em desenvolvimento. Exibe a produção e a análise das informações do EQ respaldadas na pesquisa qualitativa com abordagem fenomenológico-hermenêutica. Compreende que a Ambientalização das relações sociais entre a escola de Educação Básica e a universidade, no contexto dos Estágios Curriculares Supervisionados, reconhece a primeira como lugar de construção do saber docente ao estabelecer relações horizontais entre universidade e escola.Universidade do Sul de Santa Catarina2019-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/770510.19177/prppge.v13e23201953-70Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 23 (2019); 53-702179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705/4496Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBehrend, Danielle MonteiroCousin, Cláudia da SilvaGaliazzi, Maria do Carmo2019-12-13T18:59:25Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7705Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2019-12-13T18:59:25Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION AMBIENTALIZACIÓN DE LAS RELACIONES SOCIALES ENTRE ESCUELA Y UNIVERSIDAD: EL ESTADO DE LA CUESTIÓN AMBIENTALIZAÇÃO DAS RELAÇÕES SOCIAIS ENTRE ESCOLA E UNIVERSIDADE: O ESTADO DA QUESTÃO |
title |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION |
spellingShingle |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION Behrend, Danielle Monteiro Environmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships. Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales. Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais. |
title_short |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION |
title_full |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION |
title_fullStr |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION |
title_full_unstemmed |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION |
title_sort |
SOCIAL RELATIONSHIPS ENVIRONMENTALIZATION BETWEEN SCHOOL AND UNIVERSITY: THE STATE OF THE QUESTION |
author |
Behrend, Danielle Monteiro |
author_facet |
Behrend, Danielle Monteiro Cousin, Cláudia da Silva Galiazzi, Maria do Carmo |
author_role |
author |
author2 |
Cousin, Cláudia da Silva Galiazzi, Maria do Carmo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Behrend, Danielle Monteiro Cousin, Cláudia da Silva Galiazzi, Maria do Carmo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Environmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships. Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales. Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais. |
topic |
Environmentalization. Supervised Curricular Internships. Social relationships. Ambientalización. Pasantías Curriculares Supervisadas. Relaciones sociales. Ambientalização. Estágios Curriculares Supervisionados. Relações sociais. |
description |
This paper presents the State of the Question-SQ for understanding the term Environmentalization. The research was carried out to support a doctoral research in development. It presents the production and analysis of SQ information supported by qualitative research with a phenomenological-hermeneutical approach. We understand that Social relationships environmentalization between Basic School and the university in the context of Supervised Curricular Internships recognizes the school as a place of construction of teaching knowledge, establishing horizontal relations between university and school. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705 10.19177/prppge.v13e23201953-70 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v13e23201953-70 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/7705/4496 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 23 (2019); 53-70 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748939927552 |