The misleading of the grammar teaching
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interfaces Científicas. Humanas e Sociais (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/399 |
Resumo: | This paper presents an approach on the institutionalization of grammar and its perpetuation for centuries in the school. From what has been examined, one realizes that the teacher of Portuguese Language and the society in general are still guided by traditional teaching practices, more precisely, in the teaching of Normative Grammar, corroborating the view of the "right" versus "wrong". Such approach comes from a standard view postulated by the Greeks who entered in the scholar and social universe in such a powerful way that makes it unquestionable. Indeed, it has caused a large quantity of withdrawal of students from public schools, given the structural repetition of exercises, making it difficult for the students to perceive the language as a dynamic, historical and dialogical tool. This thinking goes beyond the school walls and is designed by the media, as it was discussed in the textbook "Por uma vida melhor." |
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The misleading of the grammar teachingEl descamino de la enseñanza de la gramáticaO descaminho do ensino da gramáticaMisleadingEducationGrammarhistoriaeducacióngramáticaGramáticaEnsinoHistóriaThis paper presents an approach on the institutionalization of grammar and its perpetuation for centuries in the school. From what has been examined, one realizes that the teacher of Portuguese Language and the society in general are still guided by traditional teaching practices, more precisely, in the teaching of Normative Grammar, corroborating the view of the "right" versus "wrong". Such approach comes from a standard view postulated by the Greeks who entered in the scholar and social universe in such a powerful way that makes it unquestionable. Indeed, it has caused a large quantity of withdrawal of students from public schools, given the structural repetition of exercises, making it difficult for the students to perceive the language as a dynamic, historical and dialogical tool. This thinking goes beyond the school walls and is designed by the media, as it was discussed in the textbook "Por uma vida melhor."Este artículo presenta un enfoque sobre la institucionalización de la gramática y su permanencia durante siglos en la escuela. Por lo que se ha examinado, uno se da cuenta de que el profesor de Lengua Portuguesa y la sociedad en general están siempre guiados por las prácticas tradicionales de enseñanza y más, si hacemos referencia a la enseñanza de la gramática normativa, lo que corrobora el punto de vista de lo "correcto" frente a lo "incorrecto". Este enfoque, a su vez, proviene de una visión de la norma postulada desde los griegos, que se fue incorporado en la escuela y en el universo escolar como un poder social que no puede ser cuestionado. De hecho, ha causado una gran cantidad de abandono por el estudiante dentro de la escuela pública, dada la repetición estructural de los ejercicios, por lo que no se percibe la lengua como un dinámica, histórica y dialógica. Este pensamiento va más allá de los muros de la escuela y está diseñado por los medios de comunicación, como fue el debate sobre el libro de texto "Por una vida mejor".O presente texto faz uma abordagem acerca da institucionalização da gramática e da sua perpetuação há vários séculos no espaço escolar. Pelo que se tem examinado, percebe-se que o professor de Língua Portuguesa e a sociedade em geral ainda estão pautados em práticas tradicionais de ensino, mais precisamente, no ensino da Gramática Normativa, corroborando a perspectiva do “certo” versus o “errado”. Tal abordagem, por seu turno, advém de uma visão de norma postulada desde os gregos que adentrou no universo escolar e social como um poder que jamais poderá ser questionado. Com efeito, tem provocado um grande quantitativo de desistência por parte do estudante, no âmbito da Escola Pública, haja vista a repetição de exercícios estruturais, fazendo com que ele não perceba a língua como dinâmica, histórica e dialógica. Esse pensamento vai além dos muros escolares e é concebido pela mídia, como foi a discussão sobre o livro didático “Por uma vida melhor”.Editora Universitária Tiradentes2012-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/39910.17564/2316-3801.2012v1n1p31-38Interfaces Científicas - Humanas e Sociais; v. 1 n. 1 (2012); 31-382316-38012316-334810.17564/2316-3801.2012v1n1reponame:Interfaces Científicas. Humanas e Sociais (Online)instname:Universidade Tiradentes (UNIT)instacron:UNITporhttps://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/399/93Aragão, Carlos Alexandre N.info:eu-repo/semantics/openAccess2020-11-19T01:23:47Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/399Revistahttps://periodicos.set.edu.br/humanasPRIhttps://periodicos.set.edu.br/index.php/humanas/oaicrismporto@gmail.com || cfcpinto@gmail.com2316-38012316-3348opendoar:2020-11-19T01:23:47Interfaces Científicas. Humanas e Sociais (Online) - Universidade Tiradentes (UNIT)false |
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