SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, Elisângela da Silva
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Clavé, Salvador Anton, Zucco, Fabrícia Durieux
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Turismo : Visão e Ação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725
Resumo: This work evaluates tourist engagement in virtual social media during their visit to the BetoCarrero World Theme Park, in Brazil. A questionnaire composed of 32 variables that are part of the levels of consumer engagement in virtual social media was applied to a sample of 680 tourists visiting the Beto Carrero World Theme Park. For the data analysis, sociodemographic characteristics, Exploratory Factor Analysis (EFA), Cronbach’s alpha coefficient, and Spearman’s Correlation Coefficient were used, with the help of the software program SPSS. Based on the results, a new conceptual model is proposed, to assess tourists’ level of engagement in virtual social media during visits to theme parks.
id UNIVALI-3_ed74392454e382f563635d31bbc72680
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.univali.br:article/17725
network_acronym_str UNIVALI-3
network_name_str Turismo : Visão e Ação (Online)
repository_id_str
spelling SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZILLA INTERACCIÓN DE LOS TURISTAS EN LAS REDES SOCIALES VIRTUALES DURANTE LAS VISITAS A LOS PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDIO APLICADO AL BETO CARRERO WORLD, BRASILO ENGAJAMENTO DO TURISTA NA MÍDIA SOCIAL VIRTUAL DURANTE VISITAS EM PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDO APLICADO AO BETO CARRERO WORLD, BRASILengajamento do consumidormídia social virtualparques temáticos.This work evaluates tourist engagement in virtual social media during their visit to the BetoCarrero World Theme Park, in Brazil. A questionnaire composed of 32 variables that are part of the levels of consumer engagement in virtual social media was applied to a sample of 680 tourists visiting the Beto Carrero World Theme Park. For the data analysis, sociodemographic characteristics, Exploratory Factor Analysis (EFA), Cronbach’s alpha coefficient, and Spearman’s Correlation Coefficient were used, with the help of the software program SPSS. Based on the results, a new conceptual model is proposed, to assess tourists’ level of engagement in virtual social media during visits to theme parks.El presente trabajo tiene como objetivo evaluar la interacción de los turistas en las redes sociales virtuales durante su visita al parque temático Beto Carrero World, ubicado en Brasil. Se aplicó un cuestionario compuesto por 32 variables que forman parte de los niveles de interacción del consumidor en las redes sociales virtuales a una muestra de 680 turistas que visitan el parque Beto Carrero World. Para el análisis de los datos, se utilizaron las características sociodemográficas, el Análisis Factorial Exploratorio (AFE), el coeficiente alfa de Cronbach y el Coeficiente de Correlación de Spearman con la ayuda del software SPSS. Los resultados permitieron descubrir una nueva propuesta de modelo conceptual para evaluar el nivel de participación de los turistas en las redes sociales virtuales durante las visitas a los parques temáticos.O presente trabalho tem como objetivo avaliar o engajamento do turista na mídia social virtual, durante a visita ao parque temático Beto Carrero World, localizado no Brasil. Aplicou-se um questionário composto por 32 variáveis, que fazem parte dos níveis de engajamento do consumidor na mídia social virtual, junto a uma amostra de 680 turistas, visitantes do parque Beto Carrero World. Para a análise de dados, foram utilizadas características sociodemográfi cas, Análise Fatorial Exploratória (AFE), coefi ciente alfa de Cronbach, além do Coefi ciente de Correlação de Spearman com a ajuda do software SPSS. Os resultados possibilitaram a descoberta de uma nova sugestão de modelo conceitual para avaliar o nível de engajamento dos turistas na mídia social virtual durante visitas em parques temáticos.Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa quantitativaapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/1772510.14210/rtva.v24n2.p219-244Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 No. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 Núm. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244Turismo: Visão e Ação; v. 24 n. 2 (2022): Mai-Ago; 219-2441983-71511415-6393reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725/10728Copyright (c) 2022 Turismo - Visão e Açãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Elisângela da SilvaClavé, Salvador AntonZucco, Fabrícia Durieux2022-06-15T17:45:25Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/17725Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2022-06-15T17:45:25Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false
dc.title.none.fl_str_mv SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
LA INTERACCIÓN DE LOS TURISTAS EN LAS REDES SOCIALES VIRTUALES DURANTE LAS VISITAS A LOS PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDIO APLICADO AL BETO CARRERO WORLD, BRASIL
O ENGAJAMENTO DO TURISTA NA MÍDIA SOCIAL VIRTUAL DURANTE VISITAS EM PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDO APLICADO AO BETO CARRERO WORLD, BRASIL
title SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
spellingShingle SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
Rocha, Elisângela da Silva
engajamento do consumidor
mídia social virtual
parques temáticos.
title_short SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
title_full SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
title_fullStr SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
title_full_unstemmed SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
title_sort SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
author Rocha, Elisângela da Silva
author_facet Rocha, Elisângela da Silva
Clavé, Salvador Anton
Zucco, Fabrícia Durieux
author_role author
author2 Clavé, Salvador Anton
Zucco, Fabrícia Durieux
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, Elisângela da Silva
Clavé, Salvador Anton
Zucco, Fabrícia Durieux
dc.subject.por.fl_str_mv engajamento do consumidor
mídia social virtual
parques temáticos.
topic engajamento do consumidor
mídia social virtual
parques temáticos.
description This work evaluates tourist engagement in virtual social media during their visit to the BetoCarrero World Theme Park, in Brazil. A questionnaire composed of 32 variables that are part of the levels of consumer engagement in virtual social media was applied to a sample of 680 tourists visiting the Beto Carrero World Theme Park. For the data analysis, sociodemographic characteristics, Exploratory Factor Analysis (EFA), Cronbach’s alpha coefficient, and Spearman’s Correlation Coefficient were used, with the help of the software program SPSS. Based on the results, a new conceptual model is proposed, to assess tourists’ level of engagement in virtual social media during visits to theme parks.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa quantitativa
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725
10.14210/rtva.v24n2.p219-244
url https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725
identifier_str_mv 10.14210/rtva.v24n2.p219-244
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725/10728
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Turismo - Visão e Ação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Turismo - Visão e Ação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC
dc.source.none.fl_str_mv Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 No. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244
Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 Núm. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244
Turismo: Visão e Ação; v. 24 n. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244
1983-7151
1415-6393
reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)
instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
instacron:UNIVALI
instname_str Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
instacron_str UNIVALI
institution UNIVALI
reponame_str Turismo : Visão e Ação (Online)
collection Turismo : Visão e Ação (Online)
repository.name.fl_str_mv Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
repository.mail.fl_str_mv luiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br
_version_ 1798045022908579840