SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Turismo : Visão e Ação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725 |
Resumo: | This work evaluates tourist engagement in virtual social media during their visit to the BetoCarrero World Theme Park, in Brazil. A questionnaire composed of 32 variables that are part of the levels of consumer engagement in virtual social media was applied to a sample of 680 tourists visiting the Beto Carrero World Theme Park. For the data analysis, sociodemographic characteristics, Exploratory Factor Analysis (EFA), Cronbach’s alpha coefficient, and Spearman’s Correlation Coefficient were used, with the help of the software program SPSS. Based on the results, a new conceptual model is proposed, to assess tourists’ level of engagement in virtual social media during visits to theme parks. |
id |
UNIVALI-3_ed74392454e382f563635d31bbc72680 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.univali.br:article/17725 |
network_acronym_str |
UNIVALI-3 |
network_name_str |
Turismo : Visão e Ação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZILLA INTERACCIÓN DE LOS TURISTAS EN LAS REDES SOCIALES VIRTUALES DURANTE LAS VISITAS A LOS PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDIO APLICADO AL BETO CARRERO WORLD, BRASILO ENGAJAMENTO DO TURISTA NA MÍDIA SOCIAL VIRTUAL DURANTE VISITAS EM PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDO APLICADO AO BETO CARRERO WORLD, BRASILengajamento do consumidormídia social virtualparques temáticos.This work evaluates tourist engagement in virtual social media during their visit to the BetoCarrero World Theme Park, in Brazil. A questionnaire composed of 32 variables that are part of the levels of consumer engagement in virtual social media was applied to a sample of 680 tourists visiting the Beto Carrero World Theme Park. For the data analysis, sociodemographic characteristics, Exploratory Factor Analysis (EFA), Cronbach’s alpha coefficient, and Spearman’s Correlation Coefficient were used, with the help of the software program SPSS. Based on the results, a new conceptual model is proposed, to assess tourists’ level of engagement in virtual social media during visits to theme parks.El presente trabajo tiene como objetivo evaluar la interacción de los turistas en las redes sociales virtuales durante su visita al parque temático Beto Carrero World, ubicado en Brasil. Se aplicó un cuestionario compuesto por 32 variables que forman parte de los niveles de interacción del consumidor en las redes sociales virtuales a una muestra de 680 turistas que visitan el parque Beto Carrero World. Para el análisis de los datos, se utilizaron las características sociodemográficas, el Análisis Factorial Exploratorio (AFE), el coeficiente alfa de Cronbach y el Coeficiente de Correlación de Spearman con la ayuda del software SPSS. Los resultados permitieron descubrir una nueva propuesta de modelo conceptual para evaluar el nivel de participación de los turistas en las redes sociales virtuales durante las visitas a los parques temáticos.O presente trabalho tem como objetivo avaliar o engajamento do turista na mídia social virtual, durante a visita ao parque temático Beto Carrero World, localizado no Brasil. Aplicou-se um questionário composto por 32 variáveis, que fazem parte dos níveis de engajamento do consumidor na mídia social virtual, junto a uma amostra de 680 turistas, visitantes do parque Beto Carrero World. Para a análise de dados, foram utilizadas características sociodemográfi cas, Análise Fatorial Exploratória (AFE), coefi ciente alfa de Cronbach, além do Coefi ciente de Correlação de Spearman com a ajuda do software SPSS. Os resultados possibilitaram a descoberta de uma nova sugestão de modelo conceitual para avaliar o nível de engajamento dos turistas na mídia social virtual durante visitas em parques temáticos.Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa quantitativaapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/1772510.14210/rtva.v24n2.p219-244Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 No. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 Núm. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244Turismo: Visão e Ação; v. 24 n. 2 (2022): Mai-Ago; 219-2441983-71511415-6393reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725/10728Copyright (c) 2022 Turismo - Visão e Açãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Elisângela da SilvaClavé, Salvador AntonZucco, Fabrícia Durieux2022-06-15T17:45:25Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/17725Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2022-06-15T17:45:25Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL LA INTERACCIÓN DE LOS TURISTAS EN LAS REDES SOCIALES VIRTUALES DURANTE LAS VISITAS A LOS PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDIO APLICADO AL BETO CARRERO WORLD, BRASIL O ENGAJAMENTO DO TURISTA NA MÍDIA SOCIAL VIRTUAL DURANTE VISITAS EM PARQUES TEMÁTICOS – ESTUDO APLICADO AO BETO CARRERO WORLD, BRASIL |
title |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL |
spellingShingle |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL Rocha, Elisângela da Silva engajamento do consumidor mídia social virtual parques temáticos. |
title_short |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL |
title_full |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL |
title_fullStr |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL |
title_full_unstemmed |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL |
title_sort |
SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT DURING VISITS TO THEME PARKS – STUDY APPLIED TO BETO CARRERO WORLD, BRAZIL |
author |
Rocha, Elisângela da Silva |
author_facet |
Rocha, Elisângela da Silva Clavé, Salvador Anton Zucco, Fabrícia Durieux |
author_role |
author |
author2 |
Clavé, Salvador Anton Zucco, Fabrícia Durieux |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Elisângela da Silva Clavé, Salvador Anton Zucco, Fabrícia Durieux |
dc.subject.por.fl_str_mv |
engajamento do consumidor mídia social virtual parques temáticos. |
topic |
engajamento do consumidor mídia social virtual parques temáticos. |
description |
This work evaluates tourist engagement in virtual social media during their visit to the BetoCarrero World Theme Park, in Brazil. A questionnaire composed of 32 variables that are part of the levels of consumer engagement in virtual social media was applied to a sample of 680 tourists visiting the Beto Carrero World Theme Park. For the data analysis, sociodemographic characteristics, Exploratory Factor Analysis (EFA), Cronbach’s alpha coefficient, and Spearman’s Correlation Coefficient were used, with the help of the software program SPSS. Based on the results, a new conceptual model is proposed, to assess tourists’ level of engagement in virtual social media during visits to theme parks. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa quantitativa |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725 10.14210/rtva.v24n2.p219-244 |
url |
https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725 |
identifier_str_mv |
10.14210/rtva.v24n2.p219-244 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/17725/10728 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Turismo - Visão e Ação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Turismo - Visão e Ação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI / SC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 No. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244 Turismo: Visão e Ação; Vol. 24 Núm. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244 Turismo: Visão e Ação; v. 24 n. 2 (2022): Mai-Ago; 219-244 1983-7151 1415-6393 reponame:Turismo : Visão e Ação (Online) instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) instacron:UNIVALI |
instname_str |
Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) |
instacron_str |
UNIVALI |
institution |
UNIVALI |
reponame_str |
Turismo : Visão e Ação (Online) |
collection |
Turismo : Visão e Ação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) |
repository.mail.fl_str_mv |
luiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br |
_version_ |
1798045022908579840 |