Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Roteiro (Joaçaba. Online) |
DOI: | 10.18593/r.v46i.24926 |
Texto Completo: | https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926 |
Resumo: | The objective of the research is to reflect on the possibilities of Google Forms for the assessment of learning in higher education. This is a exploratory research, with application of a questionnaire to 189 teachers. The results point to: 1. The possibility of developing remote activities through the resource under study; 2. Varied types of question questions; 3. Application of the assessment in person or online; 4. Instant feedback; 5. Analysis of responses through spreadsheets or graphs; 6. Ease of downloading or archiving the drive; and 7. Possibility of discussing the results with students through the available reports. We concluded that Google Forms has different possibilities for evaluation in higher education, but we emphasize the need for preparation and development by teachers to work with this technology. |
id |
UNOESC-3_46824e3ae5de7890e299ef64c70f5c15 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/24926 |
network_acronym_str |
UNOESC-3 |
network_name_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
spelling |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilitiesRecursos para la evaluación del aprendizaje en la enseñanza superior: posibilidades digitalesRecursos para a avaliação da aprendizagem no ensino superior: possibilidades digitaisAvaliação por competênciasGoogle FormsPrática docente com tecnologiasEvaluación por competenciasGoogle FormsPráctica docente con tecnologíasCompetency assessmentGoogle FormsTeaching practice with technologiesThe objective of the research is to reflect on the possibilities of Google Forms for the assessment of learning in higher education. This is a exploratory research, with application of a questionnaire to 189 teachers. The results point to: 1. The possibility of developing remote activities through the resource under study; 2. Varied types of question questions; 3. Application of the assessment in person or online; 4. Instant feedback; 5. Analysis of responses through spreadsheets or graphs; 6. Ease of downloading or archiving the drive; and 7. Possibility of discussing the results with students through the available reports. We concluded that Google Forms has different possibilities for evaluation in higher education, but we emphasize the need for preparation and development by teachers to work with this technology.El objetivo de la investigación consiste en reflexionar sobre las posibilidades de Google Forms para la evaluación del aprendizaje en la enseñanza superior. Se trata de una investigación exploratoria, con aplicación de un cuestionario a 189 profesores. Los resultados señalan: 1. La posibilidad de elaboración de actividades remotas por medio del recurso en estudio; 2. Variados tipos de cuestiones; 3. Aplicación de la evaluación presencialmente u online; 4. Feedback instantáneo; 5. Análisis de las respuestas a través de hojas de trabajo o gráficos; 6. Facilidad para realizar el download o guardar en drive; 7. Posibilidad de discusión de los resultados con los estudiantes a través de los informes disponibles. Concluimos que Google Forms posee diferentes posibilidades para la evaluación en la enseñanza superior, pero subrayamos la necesidad de preparación y desarrollo de parte de los docentes para trabajar con esa tecnología.O objetivo da pesquisa consiste em refletir sobre as possibilidades de uso do Google Forms para a avaliação da aprendizagem no ensino superior. Trata-se de uma pesquisa exploratória, com aplicação de um questionário a 189 professores. Os resultados apontam para: 1. A possibilidade de elaboração de atividades remotas por meio do recurso em estudo; 2. Variados tipos de questões; 3. Aplicação da avaliação presencialmente ou online; 4. Feedback instantâneo; 5. Análise das respostas através de planilhas ou gráficos; 6. Facilidade em realizar o download ou arquivamento no drive; e 7. Possibilidade de discussão dos resultados com os estudantes através dos relatórios disponíveis. Concluímos que o Google Forms possui diferentes possibilidades para a avaliação no ensino superior, mas salientamos a necessidade de preparo e desenvolvimento por parte dos docentes para trabalhar com essa tecnologia.Universidade do Oeste de Santa Catarina2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/2492610.18593/r.v46i.24926Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926Roteiro; v. 46 (2021): Roteiro; e24926Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e249262177-60590104-431110.18593/r.v46ireponame:Roteiro (Joaçaba. Online)instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)instacron:UNOESCporhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926/16077https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926/16078Copyright (c) 2020 Louise de Quadros da Silva, Hildegard Susana Jung, Paulo Fossattiinfo:eu-repo/semantics/openAccess Silva, Louise de Quadros daJung, Hildegard SusanaFossatti, Paulo 2022-08-16T12:20:43Zoai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/24926Revistahttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteirohttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/oairoteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br2177-60590104-4311opendoar:2022-08-16T12:20:43Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities Recursos para la evaluación del aprendizaje en la enseñanza superior: posibilidades digitales Recursos para a avaliação da aprendizagem no ensino superior: possibilidades digitais |
title |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities |
spellingShingle |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities Silva, Louise de Quadros da Avaliação por competências Google Forms Prática docente com tecnologias Evaluación por competencias Google Forms Práctica docente con tecnologías Competency assessment Google Forms Teaching practice with technologies Silva, Louise de Quadros da Avaliação por competências Google Forms Prática docente com tecnologias Evaluación por competencias Google Forms Práctica docente con tecnologías Competency assessment Google Forms Teaching practice with technologies |
title_short |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities |
title_full |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities |
title_fullStr |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities |
title_full_unstemmed |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities |
title_sort |
Resources for the assessment of learning in higher education: digital possibilities |
author |
Silva, Louise de Quadros da |
author_facet |
Silva, Louise de Quadros da Silva, Louise de Quadros da Jung, Hildegard Susana Fossatti, Paulo Jung, Hildegard Susana Fossatti, Paulo |
author_role |
author |
author2 |
Jung, Hildegard Susana Fossatti, Paulo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Louise de Quadros da Jung, Hildegard Susana Fossatti, Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação por competências Google Forms Prática docente com tecnologias Evaluación por competencias Google Forms Práctica docente con tecnologías Competency assessment Google Forms Teaching practice with technologies |
topic |
Avaliação por competências Google Forms Prática docente com tecnologias Evaluación por competencias Google Forms Práctica docente con tecnologías Competency assessment Google Forms Teaching practice with technologies |
description |
The objective of the research is to reflect on the possibilities of Google Forms for the assessment of learning in higher education. This is a exploratory research, with application of a questionnaire to 189 teachers. The results point to: 1. The possibility of developing remote activities through the resource under study; 2. Varied types of question questions; 3. Application of the assessment in person or online; 4. Instant feedback; 5. Analysis of responses through spreadsheets or graphs; 6. Ease of downloading or archiving the drive; and 7. Possibility of discussing the results with students through the available reports. We concluded that Google Forms has different possibilities for evaluation in higher education, but we emphasize the need for preparation and development by teachers to work with this technology. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926 10.18593/r.v46i.24926 |
url |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926 |
identifier_str_mv |
10.18593/r.v46i.24926 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926/16077 https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/24926/16078 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Louise de Quadros da Silva, Hildegard Susana Jung, Paulo Fossatti info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Louise de Quadros da Silva, Hildegard Susana Jung, Paulo Fossatti |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926 Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926 Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926 Roteiro; v. 46 (2021): Roteiro; e24926 Roteiro; Vol. 46 (2021): Roteiro; e24926 2177-6059 0104-4311 10.18593/r.v46i reponame:Roteiro (Joaçaba. Online) instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) instacron:UNOESC |
instname_str |
Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
instacron_str |
UNOESC |
institution |
UNOESC |
reponame_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
collection |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
roteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br |
_version_ |
1822179157383053312 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.18593/r.v46i.24926 |