Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/220895 |
Resumo: | This article makes a diagnosis of the young children of seated students of the Technical Course in Agropecuaria Modality Alternation of Etec Andradina (SP), seeking to apprehend the vision of these young people about the School, the pedagogy employed; Their future experiences and intentions. A questionnaire was applied to 15 young people. It was verified that the great majority of the students is satisfied with the modality in alternation, affirms that it applies in the lot of the family great part or almost everything that it learns in the School and they feel prepared for the future. |
id |
UNSP_027b75d240bbc8da22b13ed7ba770a02 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/220895 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-BrasilCharacteristics, school daily and student perceptions of the agricultural technical course integrated to the high school in the alternance modality in ETEC of Andradina-SP-BRAZILAlternation pedagogyRural educationSuccessionYoung peopleThis article makes a diagnosis of the young children of seated students of the Technical Course in Agropecuaria Modality Alternation of Etec Andradina (SP), seeking to apprehend the vision of these young people about the School, the pedagogy employed; Their future experiences and intentions. A questionnaire was applied to 15 young people. It was verified that the great majority of the students is satisfied with the modality in alternation, affirms that it applies in the lot of the family great part or almost everything that it learns in the School and they feel prepared for the future.Universidade Estadual Paulista Julo de Mesuita Filho CampusUniversidade do Estado de Mato Grosso campusUniversidade Estadual Paulista Julo de Mesuita Filho CampusUniversidade Estadual Paulista (UNESP)Universidade do Estado de Mato Grosso campusPina, Ticiana Petean [UNESP]Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP]Gonzaga, Douglas De AraujoPina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP]2022-04-28T19:06:41Z2022-04-28T19:06:41Z2017-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleEspacios, v. 38, n. 35, 2017.0798-1015http://hdl.handle.net/11449/2208952-s2.0-85026540037Scopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEspaciosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-04-28T19:06:41Zoai:repositorio.unesp.br:11449/220895Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:01:36.265437Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil Characteristics, school daily and student perceptions of the agricultural technical course integrated to the high school in the alternance modality in ETEC of Andradina-SP-BRAZIL |
title |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil |
spellingShingle |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil Pina, Ticiana Petean [UNESP] Alternation pedagogy Rural education Succession Young people |
title_short |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil |
title_full |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil |
title_fullStr |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil |
title_full_unstemmed |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil |
title_sort |
Características, cotidiano escolar e percepções dos alunos do curso técnico agrícola integrado ao ensino médio na modalidade alternancia da ETEC de Andradina-SP-Brasil |
author |
Pina, Ticiana Petean [UNESP] |
author_facet |
Pina, Ticiana Petean [UNESP] Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP] Gonzaga, Douglas De Araujo Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP] Gonzaga, Douglas De Araujo Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP] |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) Universidade do Estado de Mato Grosso campus |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pina, Ticiana Petean [UNESP] Sant'Ana, Antonio Lázaro [UNESP] Gonzaga, Douglas De Araujo Pina, Mathues Alexandre Dos Santos [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alternation pedagogy Rural education Succession Young people |
topic |
Alternation pedagogy Rural education Succession Young people |
description |
This article makes a diagnosis of the young children of seated students of the Technical Course in Agropecuaria Modality Alternation of Etec Andradina (SP), seeking to apprehend the vision of these young people about the School, the pedagogy employed; Their future experiences and intentions. A questionnaire was applied to 15 young people. It was verified that the great majority of the students is satisfied with the modality in alternation, affirms that it applies in the lot of the family great part or almost everything that it learns in the School and they feel prepared for the future. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-01 2022-04-28T19:06:41Z 2022-04-28T19:06:41Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
Espacios, v. 38, n. 35, 2017. 0798-1015 http://hdl.handle.net/11449/220895 2-s2.0-85026540037 |
identifier_str_mv |
Espacios, v. 38, n. 35, 2017. 0798-1015 2-s2.0-85026540037 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/220895 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Espacios |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
Scopus reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128447787040768 |